Best Buy Guide: Workstation thema suggestie

Pagina: 1
Acties:

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Beste Redactie,

Ik hou mezelf voor mijn hobby nog wel eens bezig met audio productie, en besloot afgelopen week dat ik daarvoor aan een nieuwe machine toe was. Nu ging ik daarvoor natuurlijk meteen op Tweakers kijken, en zo spitte ik vandaag door de Best Buy Guide. Op de 'Workstation' sectie van de BBG stond de voor mij goed klinkende opmerking:

"Voorheen kozen we ervoor om een algemene configuratie samen te stellen, maar die voor veel toepassingen wel aangepast moest worden vanwege specifieke hardware-eisen voor verschillende workstationtoepassingen. Tegenwoordig zijn we van deze opzet afgestapt en configureren we de workstation elke maand voor een specifieke toepassing."

Goed, deze maand was voor de 3D/CAD designer, dus ik ging eens een paar maanden terugkijken in het archief. Nu viel me op dat het alleen maar rouleerde tussen de 2D photoshop, Programmeur en 3D/CAD designer configuratie. Zou het een idee zijn om ook workstation configuraties voor professionele Audio bewerking op te nemen? Dit is in ieder geval een onderwerp waar ik zelf erg in geinteresseerd zou zijn wat jullie adviezen hierover zouden zijn, en ik mis het eigenlijk wel een beetje in de BBG.

Please do not contact me telepathically.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Dat is geen gek idee. Of we het ook daadwerkelijk gaan doen kan ik echter niet beloven, we kunnen niet elk type configuratie bouwen omdat we natuurlijk wel moeten weten waar het het over hebben.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Hielko schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:11:
Dat is geen gek idee. Of we het ook daadwerkelijk gaan doen kan ik echter niet beloven, we kunnen niet elk type configuratie bouwen omdat we natuurlijk wel moeten weten waar het het over hebben.
Ja ik vond het zelf ook erg lastig om de juiste afwegingen te maken om zo'n systeem samen te stellen. Sowieso is dan ook de vraag waar je de grens trekt voor het suggereren van configuraties voor zo'n DAW (Digital Audio Workstation); want iedereen heeft waarschijnlijk zijn eigen smaak qua professionele audio interfaces, dus het is lastig om daar een degelijk advies over te geven. Verder heb je op dat gebied ook natuurlijk weer een hele range van low tot high end, en het zelfde verhaal als je het over speakers gaat hebben, waarschijnlijk zou je je daar al helemaal niet in willen begeven.

Please do not contact me telepathically.