Ik heb hier een pc staan met de volgende specs:
Workstation:
Proc: C2D E6600
Geheugen: 2GB
HDD: raid0 2*750GB (goed voor 180 MB\s sustained)
2* gbit realtek 8111B netwerkkaart onboard.
linuxserver:
Proc: AMD Sempron 2300+
Geheugen: 1GB
HDD: 80GB WD
1 * 100mbit nforce, 1* 1gbit marvell
Ik gebruik 1 netwerkkaart voor het algemene netwerk, om te kunnen internetten e.d.
Andere voor crosslink naar mijn linuxserver.
In vista geeft hij netjes aan dat hij is verbonden met een gigabit link. Linuxserver zegt idem. Maar ftp-en van en naar de bak gaat maar met 10-15 MB\s.
Ook met iperf en 15 connecties haal ik 160Mbit over het netwerk.
Zet ik mijn internet netwerkkaart uit, gaat hij naar 203Mbit met iperf.
Zodoende maar wezen googlen en kwam ik het volgende tegen:
"netsh interface tcp set global autotuning=disabled". Dit schijnt de packetsize omhoog te gooien en de netwerksnelheid drastisch te verbeteren.... niet dus. van 160Mbit ging ik naar 163Mbit en van 203Mbit naar 204Mbit, niet bepaald wauw
.
Daarna de jumboframes aanpassen. De driveropties hebben van disabled tot de max grootte van 7KB MTU. Ik heb 7KB MTU aangeklikt, verbinding opnieuw laten initialiseren maar ook in dit geval bleef het op dezelfde snelheid steken.
Ter verduidelijking van waar het probleem zit: Onder Windows XP SP2 op dezelfde pc, met dezelfde verbinding naar de linuxserver trek ik een goede 40-45 MB\s beide richtingen op. (zonder iperf getest, want ik was best wel tevreden
)
Workstation:
Proc: C2D E6600
Geheugen: 2GB
HDD: raid0 2*750GB (goed voor 180 MB\s sustained)
2* gbit realtek 8111B netwerkkaart onboard.
linuxserver:
Proc: AMD Sempron 2300+
Geheugen: 1GB
HDD: 80GB WD
1 * 100mbit nforce, 1* 1gbit marvell
Ik gebruik 1 netwerkkaart voor het algemene netwerk, om te kunnen internetten e.d.
Andere voor crosslink naar mijn linuxserver.
In vista geeft hij netjes aan dat hij is verbonden met een gigabit link. Linuxserver zegt idem. Maar ftp-en van en naar de bak gaat maar met 10-15 MB\s.
Ook met iperf en 15 connecties haal ik 160Mbit over het netwerk.
Zet ik mijn internet netwerkkaart uit, gaat hij naar 203Mbit met iperf.
Zodoende maar wezen googlen en kwam ik het volgende tegen:
"netsh interface tcp set global autotuning=disabled". Dit schijnt de packetsize omhoog te gooien en de netwerksnelheid drastisch te verbeteren.... niet dus. van 160Mbit ging ik naar 163Mbit en van 203Mbit naar 204Mbit, niet bepaald wauw
Daarna de jumboframes aanpassen. De driveropties hebben van disabled tot de max grootte van 7KB MTU. Ik heb 7KB MTU aangeklikt, verbinding opnieuw laten initialiseren maar ook in dit geval bleef het op dezelfde snelheid steken.
Ter verduidelijking van waar het probleem zit: Onder Windows XP SP2 op dezelfde pc, met dezelfde verbinding naar de linuxserver trek ik een goede 40-45 MB\s beide richtingen op. (zonder iperf getest, want ik was best wel tevreden
XBO Gamertag: BeerkeeperNL