Toon posts:

Prijsafspraken AV-Receivers? (Cambridge Audio)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik was aan het rondkijken voor een vervangende AV-Receiver omdat de mijne op het punt staat van opgeven. Nu heb ik mijn ogen laten vallen op de Cambridge Audio Azure 340R of 540R (v3), en wel vooral vanwege de design/afmetingen.

Tijdens het rondkijken (flink geGOOGLEld) viel het me nogal op dat de prijzen overal hetzelfde zijn:
- 340R => 650,-
- 540R (v3) => 825,-

Is dit nu toeval of zit ik gevwoon bij de verkeerde tenten te kijken oftwel: prijsafspraken?
Wie weet een goed adresje voor dit mooie spul?

Thx

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:15
Voor dit soort merken is de markt te klein om echt te concurreren/stunten met de prijs. Doorgaans wordt dus gewoon de adviesprijs gevraagd. Zaken als RAF en Correct willen nog wel eens dit soort apparatuur in de aanbieding doen, maar meestal zullen de prijzen inderdaad overal practisch hetzelfde zijn. :)

Wellicht dat je in Duitsland een leuke prijs kan vinden?

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Die dingen kun je ook niet op iedere straathoek kopen. Met dat kleine aantal dealers worden gewoon afspraken gemaakt over de te vragen prijs. Daar is zowel de fabrikant als de dealer bij gebaat.
Zoals hierboven al gezegd is de markt voor die dingen klein, en komen er geen grote winkelketens met grote orders, die andere prijzen willen bedingen om op prijs te gaan concurreren.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

De beste kans heb je uiteraard om bij meerdere winkels een te peilen. En als
je eventueel nog meer nodig bent dan een reciever kan je altijd nog wel wat korting bedingen.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
De 540R-S V3 (is dat dezelfde?) staat bij de Correct voor 599 Euro.

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
... deleted ...

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 13:37 ]

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 14:52
check http://www.richersounds.c...0r&feature=&manufacturer= maar eens.

375,- voor de V3 op basis van de huidige koers van de pound.

Erg goede winkel met verstigingen door het de UK, doen alleen niet verzenden. Je kunt zelfs nog korting krijgen als je meer koopjes tegelijk koopt (kreeg er 2 Cambrigde optische kabels voor nix bij bij een 540R V2 en een DVD86).

De stekker is een europesche stekker met een "gezekerde UK plug".

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine update:

Ik heb inmiddels de Cambridge Audio Azure 540R-V3 gehaald bij Correct uit de koopjeskelder voor 599,- . Hij zag er nog als nieuw uit en alles was compleet incluus 2 jaar garantie. Goede deal.

Zowiezo kan ik iedereen wel de koopjeskelder van Correct aanraden. Ze hadden daar echt een behoorlijk assortiment erg interessant spul.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 14:55 ]

Pagina: 1