Toon posts:

Analoge TV op je monitor (ZONDER PC)

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort een 22" Widescreen wil gaan kopen, de volgende overweging: :?

1. 22" TV kopen (v.a. € 400,-)
2. 22" losse Monitor kopen (goedkoper) en hier de TV op aansluiten,

Vraag is echter: hoe kan ik een analoge TV kabel aan een Monitor koppelen zonder hierbij een PC te hoeven gebruiken :|

Ik heb al gekeken naar een VGA naar TV converter, maar deze werken op USB (qua stroom) dus is een PC (denk ik) noodzakelijk...

EDIT: inmiddels wel een kastje van AVerMedia Tech gevonden, maar deze kost al gauw over de € 100,-... Dit maakt het verschil met een standaard 22" TV zo goed als € 0,-

Graag jullie wijsheid,

El Exotico

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 10:05 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Hoe wil je een kanaal selecteren met een coax naar vga/dvi converter? Je zal een losse tuner moeten kopen. Of een scherm met tuner, ook wel TV genoemd.

[ Voor 17% gewijzigd door Oyster op 05-05-2008 10:05 ]

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58
Het beste is een monitor kopen met een ingebouwde TV tuner.
Een TV tuner heb je sowieso nodig.

Je zou kunnen kijken naar de Samsung 2032MW 20" TFT + TV tuner

[ Voor 25% gewijzigd door Evos op 05-05-2008 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nogal een noob op dit gebied, maar kan je op die Samsung direct een analoge kabel aansluiten of moet dit weer via een VGA converter?

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Meestal zitten er op de tegenwoordige tft TVs meerdere ingangen, waaronder een dvi en of vga ingang, en daarbij ook nog een cai ingang waardoor je hem dus als tv kunt gebruiken.

Hallo!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58
Als er in een monitor een analoge TV tuner zit kun je er meteen een coax kabel in doen, ik denk dat het raadzaam is dat je gewoon eens naar de winkel gaat en daar de aansluitingen gaat bekijken en evt advies gaat inwinnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overig Hardware is geen dumpbak :o

Move OH -> LPPR

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.