Toon posts:

Vista standaard XP verouderd?

Pagina: 1
Acties:
  • 869 views

Verwijderd

Topicstarter
Dit bericht ontving ik vandaag per e-mail van een medewerker van Dell.

Het is niet mogelijk om onze particuliere systemen met Windows XP te leveren.
Ik ben blij voor u dat het systeem al zo snel wordt geleverd, en wens u veel plezier ermee.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Naar mijn mening lijkt het er dus op dat Vista als standaard OS wordt geleverd bij aankoop van nieuwe PC's en Laptops?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Is dat niet allang bekend? Bekend is ook dat heel veel mensen, ook ik, XP fijner, sneller en stabieler vinden werken. Persoonlijk erger ik me aan de user interface van Vista, met de rest heb ik geen echt problemen, ik wil de XP user interface terug in Vista :'(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
nieuws: Dell blijft ook na 30 juni Windows XP leveren

Die maas in de licentieregels kun je vast ook zelf gebruiken voor downgrade ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vista wordt al sinds het voor de OEMmarkt is uitgebracht, ruim een jaar geleden als standaard OS geinstalleerd. Alleen boden veel OEMs nog de mogelijkheid om XP te installeren.

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47
Sebazzz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:44:
Is dat niet allang bekend? Bekend is ook dat heel veel mensen, ook ik, XP fijner, sneller en stabieler vinden werken. Persoonlijk erger ik me aan de user interface van Vista, met de rest heb ik geen echt problemen, ik wil de XP user interface terug in Vista :'(
Dat is toch gemakkelijk, gewoon het thema veranderen naar standaard windows (classic) I.P.V. Windows AERO en hop, XP-Look :)

Verwijderd

Topicstarter
"Dankzij de mogelijkheid om Vista Business of Ultimate te downgraden naar een Windows XP-licentie,"

@Ronald: Allereerst bedankt voor je reactie en de link. Maar de link heeft betrekking op Vista Business of Vista Ultimate, ik krijg bij mijn laptop Dell Inspiron 1720 met Vista Home Premium geleverd.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55

DizzyWeb

Ondertiteld

X-DraGoN schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:55:
[...]

Dat is toch gemakkelijk, gewoon het thema veranderen naar standaard windows (classic) I.P.V. Windows AERO en hop, XP-Look :)
Thema en user interface zijn 2 verschillende dingen he. Standaard windows theme geeft je bijvoorbeeld nog niet het XP startmenu terug, om maar een veelgevraagde te noemen.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DizzyWeb schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:59:
[...]

Thema en user interface zijn 2 verschillende dingen he. Standaard windows theme geeft je bijvoorbeeld nog niet het XP startmenu terug, om maar een veelgevraagde te noemen.
maar die wil je toch ook helemaal niet hebben, dat was een gedrocht...

Verwijderd

Topicstarter
Ronald schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:46:
nieuws: Dell blijft ook na 30 juni Windows XP leveren

Die maas in de licentieregels kun je vast ook zelf gebruiken voor downgrade ;)
Zie mijn voorlaatste post, dit geld niet voor Windows Vista premium volgens mij.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:26
DizzyWeb schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:59:
[...]

dan kies je toch voor het klassieke menu? :P
Afbeeldingslocatie: http://zetmeelventje.gotdns.com/paginas/PaginaGraphics/MenuStart/VistaMenuStart_01.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zit iedereen toch met het start menu dan? Het gaat om de layout van de vensters ed, die zijn irritant. Ik merkte het ook, je kan niet meer horizontaal scrollen in de mappenlijst van de verkenner, dat gebeurt automatisch. Nee, lekker is dat. Het hele uiterlijk is gruwelijk irritant opgebouwd, knoppen kan je niet toevoegen, allemaal standaard dat lelijke IE7 uiterlijk. Ik ben blij met XP en Ubuntu.
Oh, nog een klein puntje over het start menu. Dat klapt niet meer uit naar de zijkant, maar naar beneden als de mappenweergave van verkenner, dat is ook irritant. Je wilt nog wel het dubbele menu hebben, maar niet dat kleine stukje voor "Alle Programma's".

Commandline FTW | Tweakt met mate

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:07
Dat menu start is juist relaxed dat is ook gelijk het enige aan vista

Je ramt je command er in en enter klaar is kees het programma wordt gerunt mooi tog :)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 16:03
Ik heb ook nog een vraag die wel iets met het onderwerp te maken heeft.
Ik was aan het kijken voor een laptop en keek toen ook even bij zepto, laptop configureren enz maar bij de processors stond dat deze alleen werkte onder windows vista? klopt dit of is dit onzin, ik werk zelf namelijk ook liever met xp dan vista.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:42:

Naar mijn mening lijkt het er dus op dat Vista als standaard OS wordt geleverd bij aankoop van nieuwe PC's en Laptops?
Ja :)

Maar wat is nu precies je vraag dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

De vraag was eigenlijk of je er tegenwoordig niet meer onder uit kunt om Windows Vista te gebruiken als je een nieuwe laptop koopt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dell biedt toch nog 1 laptop aan met XP :) Je moet gewoon even googelen. Er zijn verschillende fabrikanten waarbij je een laptop met XP of zelfs zonder OS kan bestellen. Hoewel je dan niet per se goedkoper uit bent. Je kan XP natuurlijk ook los aanschaffen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

whiplash1990 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:42:
Ik heb ook nog een vraag die wel iets met het onderwerp te maken heeft.
Ik was aan het kijken voor een laptop en keek toen ook even bij zepto, laptop configureren enz maar bij de processors stond dat deze alleen werkte onder windows vista? klopt dit of is dit onzin, ik werk zelf namelijk ook liever met xp dan vista.
Dat je processor alleen door Vista ondersteund wordt, is onzin. Zou helemaal lekker worden, MS is al zo'n beetje alleen heerser in het OS land, maar als ook nog eens de CPU erbij komt om de wensen van MS te volgen, is er helemaal geen vrijheid meer voor OS keuze. Leve de monopoly van MS dan he |:(. Is dus gewoon een verkooppraatje. Meeste trappen er nog in ook, helaas.

Terug komend op het Dell verhaal, je kan ook kiezen voor Ubuntu als OS. Bij bepaalde types is dat een optie. Dus dat je vast zit aan Vista is dus niet helemaal waar. Bij de meeste OEM leveranciers kom je er niet onderuit, dat is waar. Sommige weigeren zelfs drivers te geven/maken voor een ander systeem dan Vista (oa Toshiba heeft dit gedaan).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Noork schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:16:
Er zijn verschillende fabrikanten waarbij je een laptop met XP of zelfs zonder OS kan bestellen. Hoewel je dan niet per se goedkoper uit bent. Je kan XP natuurlijk ook los aanschaffen.
Dat XP los aanschaffen is nogal link bij een laptop, meestal geeft de fabrikant van die laptop geen XP ondersteuning en/of drivers (Sony Vaio bijvoorbeeld).

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:12:
Bedankt voor je reactie.

De vraag was eigenlijk of je er tegenwoordig niet meer onder uit kunt om Windows Vista te gebruiken als je een nieuwe laptop koopt.
Dat ligt eraan waar en welke laptop je koopt.

Maar dat is dan ook een vraag die in dit subforum niet echt op z'n plek is, wellicht eerder het Shopping Forum of Stuffis Generalis .

Maar aangezien je vraag wel erg algemeen van aard is en eigenlijk totaal verkeerd staat hier - neem de informatie die je tot nu toe hebt gekregen mee en maak een topicstart in het juiste forumonderdeel :)

Deze gaat in ieder geval dicht.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 05-05-2008 15:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.