Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een Media PC inelkaar gezet. Bij het afronden van de installatie wilde ik in Media Center de kanalen voor de TV instellen, herkent die de Hauppauge 500 TV-kaart niet.
Bij "Hardware" en "Systeem" in het configuratie scherm worden ze wel herkend en wordt er "dit apparaat werkt correct" weergegeven. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Volg je wel de installatie van mediacenter zelf? Want je moet op een bepaald punt opgeven hoeveel tuners je hebt, of je de tv gids wilt etc. Heb je die gevolgd? Als dat namelijk niet is gebeurd zul je idd ook geen tv kunnen kijken etc.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je bij http://www.hauppauge.tv wel de juiste drivers te pakken gehad? Er is nl een driver package voor non-Media Center en eentje voor Media Center te vinden. Die tweede set moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Dreamvoid schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:16:
Heb je bij http://www.hauppauge.tv wel de juiste drivers te pakken gehad? Er is nl een driver package voor non-Media Center en eentje voor Media Center te vinden. Die tweede set moet je hebben.
De standaard drivers die Vista installeerd zijn prima. En de TS geeft aan dat de kaart is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Dukey
Als ik Media Center open en kies ik [instellingen] -> [TV] -> [TV signaal instellen], dan komt er een pop-up [TV-signaal configureren] die zegt dat instellingen voor het tv signaal worden gewijzigd en wordt gevraagd of ik door wil gaan. Als ik dan ja aanklik gaat die ff zoeken en geeft die vervogens aan dat er geen hardware gevonden is en dat ik die kan kopen via Microsoft. Ook bij de keuze kanalen toevoegen geeft die die boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:17:
@ Dukey
Als ik Media Center open en kies ik [instellingen] -> [TV] -> [TV signaal instellen], dan komt er een pop-up [TV-signaal configureren] die zegt dat instellingen voor het tv signaal worden gewijzigd en wordt gevraagd of ik door wil gaan. Als ik dan ja aanklik gaat die ff zoeken en geeft die vervogens aan dat er geen hardware gevonden is en dat ik die kan kopen via Microsoft. Ook bij de keuze kanalen toevoegen geeft die die boodschap.
Dan raad ik je aan om alle hauppauge drivers en software die je wellicht geinstalleerd hebt te verwijderen. Als dit correct is gedaan zal de TV kaart met een geel uitroepteken worden weergegeven. Doe een reboot en laat Vista een windows update doen, grote kans dat de tv kaart dan automatisch word geinstalleerd met de standaard Vista drivers. Het gele uitroepteken is dan weg. Vervolgens weer Vista mediacenter setup starten.

Mocht dit alles overignes niet lukken dan de kaart proberen in een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx dit zal ik 's proberen, ik hoopte het ergens met een instelling op te moeten (mogen ) lossen, ik draai maar op 1 pc vista, speciaal voor die media center dus wil ik graag dat het gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou even een weekje weg en sleutelen maar weer. Het hierboven beschrevene probleem houdt vol.

Alles geprobeerd, kaart eruit, kaart erin, de-installeren in apparaat beheer.
Ik heb nu software van de site van Hauppauge gedownload waarmee ik gewoon TV kan kijken (het instellen van twee tuners is dan nog even uitzoeken) maar dan wordt de hardware dus gewoon gezien en aangestuurd. Kortom als iemand weet wat er mis is hoor ik het graag.

Ik zie ook nergens hoe ik Mediacenter als programma kan de-installeren of configureren. Voor alles moet ik het eerst opstarten. Als iemand weet hoe ik dat wel zou kunnen hoor ik het ook graag want het aller laatste wat ik wil is dus het helemaal moeten her installeren van Vista omdat dit onderdeel niet werkt
Pagina: 1