Help.. Beveiliging netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

• tjibbedehaan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Beste tweakers,

Ik zat net in de shoarma zaak, en daar zat een buurman van mij. Hij zei dat hij mijn bankrekening nummer kon zien en dat hij geld van mijn rekenining kon afschrijven.
Ik geloof hem niet natuurlijk,
Ik heb hierna een weddenschap met hem afgesloten: " als hij 50 euro van mijn rekening kan afschrijven, dan mag hij et houden"

denken jullie dat het hem gaat lukken?, en hoe kan ik me er voor verdedigen.

Tjibba

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarschijnlijk zag hij je portemonnee liggen, met een post-it erop met je pincode. Zo niet, dan had hij te veel knoflooksaus gegeten.

Wat heeft dit met de beveiliging van een netwerk te maken trouwens?

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 05-05-2008 01:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tjibbedehaan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:14:
En die knoflooksaus heeft er ook voor gezorgd dat je dit in Complete Systemen en Laptops neer hebt gezet ipv op Fok! of zo? Je kunt je ertegen verdedigen door niet meer naar de shoarmazaak te gaan en iets meer na te denken over topics ipv ze te plaatsen? :X

Anyway, als het al wat met netwerken te maken heeft, dan zal dat wel met slordig internetbankieren te maken hebben via een draadloos netwerk[/jomanda]. Oplossing: beveilig je netwerk.

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 05-05-2008 01:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:18:
En die knoflooksaus heeft er ook voor gezorgd dat je dit in Complete Systemen en Laptops neer hebt gezet ipv op Fok! of zo?
Zat er wat raars in de knoflooksaus :')

Om toch inhoudelijk te reageren: Zie de FAQ: Hoe beveilig ik een draadloos netwerk?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En als de TS [Poll] Wlan hoe heb jij het beveiligd doorleest ziet hij de opties. Knoflooksaus of shoarma staan er trouwens niet bij.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

tjibbedehaan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:14:
Beste tweakers,

Ik zat net in de shoarma zaak, en daar zat een buurman van mij. Hij zei dat hij mijn bankrekening nummer kon zien en dat hij geld van mijn rekenining kon afschrijven.
Ik geloof hem niet natuurlijk,
Ik heb hierna een weddenschap met hem afgesloten: " als hij 50 euro van mijn rekening kan afschrijven, dan mag hij et houden"

Je bankrekening nummer zien is 1 ding. Dat hij het dan kan kraken of jou pincode weet, is een ander verhaal. Ik gok erop dat het gewoon flauwekul is.

Aangezien het een weddenschap is, wat krijg jij van hem als hij het niet kan? (eventueel kan jij nog je rekening blokkeren he ;) )

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Indien je een bank hebt met een extra beveiliging zoals TAN nummer (postbank) of een pinnummer (abn, rabo enz) zal het hem echt niet lukken. Die nummers zijn eenmalig en zonder de bankpas komt ie daar toch niet aan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01 14:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Of de buurman moet eenmalige incasso's kunnen doen.....
Dan is het weten van de naam / nummer / woonplaats combinatie volgens mij genoeg....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-01 15:24

Turkish

zhé germans

dit heeft niks met CSL te maken, wat mij betreft ook niet met enig ander GoT tech subforum.
Dit zou iets meer zijn voor SG echter omdat je daar geen rechten heb verplaats ik je topic daar niet heen maar doe hem hier op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.