Toon posts:

Abel Telecom opgezegd, hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn abonnement opgezegd per februari van dit jaar. Heb een bevestigingsbrief ontvangen van Abel. Mijn wireless modem opgestuurd, zoals omschreven in de bevestigingsbrief.

Maar wat doet Abel? Ze proberen nog steeds abonnementsgelden te incasseren, terwijl de contract beindigd is. Ik kwam later achter dat ze van mijn rekening geplunderd hebben, dus kon het niet meer storneren, de rest kon ik terugdraaien. En dit gebeurt nog steeds, ondanks ook een intrekkingsbewijs machtiging opgestuurd hebt naar Abel. Ze geven geen gehoor aan. Ik krijg van Abel nog 1 maand abonnementsgeld retour + borg wireless modem. Ik heb meerdere malen gemaild/geschreven, maar probleem is niet opgelost. Ik heb gisteren voor het laatst een aanmanings e-mail gestuurd en gedreigd incassobureau te sturen en juridische stappen te gaan ondernemen tegen dit soort praktijken.

Voorheen kon je een e-mail sturen naar support@abeltelecom.nl, maar sinds 04-05-2008 gaat het niet meer.Je krijg een automatische reply e-mail dat suppport@abeltelecom.nl niet meer in gebruik is en dat je nog alleen kan reageren via een webformulier of telefonisch (dure 0900-nummer) reageren (mocht je ooit doorkomen). Op brieven reageren ze sowieso niet, dus heb ik toch een e-mailadres gezocht zodat ik Abel mijn aanmaning kon versturen. Dat is dan info@abeltelecom.nl.

Want via het webformulier van Abel kun je geen bijlage's (bewijsstukken, e.d.) toevoegen.

Ik heb ze 10 dagen de tijd gegeven om aan mijn eisen te voldoen.

En nu maar afwachten ...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mmh okay, 1e pagina op Google is ook al niet veelbelovend te noemen. Ik had er in elk geval nog nooit van gehoord.

Sterkte.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:01

mvz

muziek verslaafde

ik heb dat formulier es ff voor je bekeken, maar tis gewoon eSupport ( kayako ofzoiets )
en bijlages en de hele bende werkt prima. :)

maak gewoon een ticket aan met je klachten en voeg je bijlages naar hartelust toe.

[ Voor 24% gewijzigd door mvz op 05-05-2008 09:25 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wat je in ieder geval kunt doen is om bij de bank een selectieve incassoblokkade te regelen. Dan blokkeren zij incasso afschrijvingen van één rekeningnummer. Dan heb je in ieder geval geen gedoe meer met terugboeken (behalve het bedrag dat je dus niet meer kunt laten terugboeken).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ met Bastien..

Even langs de bank gaan om automatische incasso te blokkeren is zo gedaan; zelf afgelopen week nog gedaan :)

Verder bieden veel banken nog de mogelijkheid om online te storneren. Mocht dit een eenmalige gebeurtenis zijn (door bv langzame administratie), dan bespaar je jezelf een rit naar de bank.

Overigens zou ik even een titelchange aanvragen.. met deze titel blijft het topic niet lang open denk ik.

Welkom op GoT trouwens!

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 05-05-2008 09:36 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Modbreak:Ik wilde het topic sluiten omdat er eigenlijk geen vraagstelling is en verder vrij zinloos. Echter reageert iedereen toch wel constructief en behulpzaam. We houden het in de gaten...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Abel Telecom = Fiberworld = Ellende.

Het beste kan je hun helpdesknummer bellen en uitleggen meestal kunnen ze dit wel handig oplossen. Ze hebben dit foutje ook eens gemaakt bij ons maar uiteindelijk is het opgelost ;-)
Het beste kan je het lokale nummer bellen welke ook ergens te vinden moet zijn. Anders gewoon de fiberworld helpdesk bellen..

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12 07:06
The CarNagE Man schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:46:
[..]
Het beste kan je het lokale nummer bellen welke ook ergens te vinden moet zijn. Anders gewoon de fiberworld helpdesk bellen..
gevonden:

Abel Telecom

0900-nummer: 0900 2352235
Alternatief nummer: 0513 68 21 09

Ik hoop voor je dat het allemaal lukt en dat je er binnenkort vanaf bent.

*edit* volgens kvk zijn dit de gegevens van de hoofdvestiging van abel telecom bv.

Geselecteerde inschrijving Help
Naam: Abel Telecom B.V.
Vestigingsadres: Haskeruitgang 105
Vestigingsplaats: 8447CK Heerenveen
Internetadres: www.abeltelecom.nl
KvK-nummer: 04078540 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

https://server.db.kvk.nl/...SWS001@?BUTT=040785400000

[ Voor 32% gewijzigd door markje1 op 05-05-2008 15:57 . Reden: extra info ]

-

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Wanneer je brieven gaat posten, ze hebben ook een antwoordnummer:
Antwoordnummer 647
8447 CK Heerenveen

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Vind het maar een triest zaakje. Gelukkig ken ik ze niet en heb ik er verder niets mee te maken. Toch wilde ik de klantenservice bellen en vragen of ze wel betrouwbaar zijn (gezien de vele nagatieve reacties) :) eens kijken wat ze daarop te antwoorden hebben. Maar die kans kreeg ik niet eens, aangezien ze niet eens opnemen. Heb het ongeveer 10 keer geprobeerd, verspreid over de hele dag.

Nog succes, gedupeerden...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wat bedoel je precies met "ze nemen niet op"? Krijg je een wachtrij ofzo?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Bellen om te vragen of ze betrouwbaar zijn :D. Wat denk je dat ze gaan antwoorden? Lijkt me nogal zonde van je geld.

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Murcielago schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:43:
Wat bedoel je precies met "ze nemen niet op"? Krijg je een wachtrij ofzo?
Nee, heb hem heel lang over laten gaan, maar je krijgt gewoon steeds de beltoon.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:11:
Bellen om te vragen of ze betrouwbaar zijn :D. Wat denk je dat ze gaan antwoorden? Lijkt me nogal zonde van je geld.
Ik bel gratis :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
flo_ schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:30:
Nee, heb hem heel lang over laten gaan, maar je krijgt gewoon steeds de beltoon.
Heb je wel het juiste nummer? Misschien is er een wachtrij? Je belt tenslotte een helpdesk, geen kantoor.
Ik bel gratis :)
Dan blijft het nog zonde van je tijd. Welk antwoord verwacht je dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Murcielago op 06-05-2008 19:07 ]

PSN: djmurcielago

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:14:
[..] Ik kwam later achter dat ze van mijn rekening geplunderd hebben, dus kon het niet meer storneren, de rest kon ik terugdraaien.[....]
Tot 1 jaar na incasso kun je automatische incasso's laten storneren.
Binnen 30 dagen na de afschrijving kun je meteen het bedrag laten storneren. Als het buiten die termijn valt, kun je het nog steeds laten storneren, maar dan moet de tegenpartij kunnen aantonen dat jij toestemming hebt gegeven voor de incasso.
Daar heeft de tegenpartij zo'n 7 of 8 weken voor meen ik, maar daarna krijg je alsnog je geld terug.
Als zij claimen dat jij wel toestemming hebt gegeven en jij kunt aantonen dat jij de toestemming ruim op tijd hebt ingetrokken, kunnen zij zelfs hun incasso-bevoegdheid kwijt raken (als dat vaker voorkomt).

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TD-er schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:17:
[...]

Tot 1 jaar na incasso kun je automatische incasso's laten storneren.
Binnen 30 dagen na de afschrijving kun je meteen het bedrag laten storneren. Als het buiten die termijn valt, kun je het nog steeds laten storneren, maar dan moet de tegenpartij kunnen aantonen dat jij toestemming hebt gegeven voor de incasso.
Daar heeft de tegenpartij zo'n 7 of 8 weken voor meen ik, maar daarna krijg je alsnog je geld terug.
Als zij claimen dat jij wel toestemming hebt gegeven en jij kunt aantonen dat jij de toestemming ruim op tijd hebt ingetrokken, kunnen zij zelfs hun incasso-bevoegdheid kwijt raken (als dat vaker voorkomt).
Is dat wettelijk geregeld? Ik heb het nl geprobeerd toen ik ruzie had met Planet, maar niemand heeft me op deze mogelijkheid gewezen terwijl ik toch meerdere keren contact heb gehad met de bank.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

pven schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:21:
[...]

Is dat wettelijk geregeld? Ik heb het nl geprobeerd toen ik ruzie had met Planet, maar niemand heeft me op deze mogelijkheid gewezen terwijl ik toch meerdere keren contact heb gehad met de bank.
Niet de wet, maar de richtlijnen van Interpay. Op de site staan een aantal .pdf's erover. Aangezien Interpay over Nederlandse betalingen gaat is het zo goed als wet :)
Het zal de bank extra werk kosten omdat aan te geven, bovendien: welke firstliner bankier weet dat nou...

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 06-05-2008 19:23 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
pven schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:21:
[...]

Of het wettelijk zo geregeld is weet ik niet, maar zo heb ik wel het geld terug gekregen van een incasso van een internet-abonnement van iemand anders wat van mijn rekening geincasseerd werd.
Volgens mij heeft de wet hier ook niet echt veel over te zeggen omdat een incasso en een rekening een (vertrouwens) overeenkomst is tussen de bank, de rekeninghouder en degene die de incasso's doet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Guidance
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-10 10:54
Het is overigens wel feit, dat wanneer je een abonnement aangaat, zit je daar tegenwoordig nog wel de rest van het jaar aan vast als de ISP dat wil. Dus als jij na 3 maanden opzegt, moet je juridisch gezien de rest van het jaar nog betalen.

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 16:42
ook ik heb eind mei opgezegd bij Abel telecom, schriftelijk + aangetekend,
nieuwe provider gaat in per 1 juli,

je hoort dan hele tijd niets- en hoopt maar dat dit op tijd ontvangen en verwerkt wordt bij Abel.

ik heb dus maar voor zekerheid gebeld met Abel, ruim 10minuten, met Dennis gesproken en die vertelde dat de opzegbrief nog niet goed verwerkt werd- hij zou zorgen dat dit wel zou gebeuren....

nu 30juni, mijn nieuwe abonnement gaat bijna in, wordt er toch weer een automatische incasso gedaan van Abel voor de maand juli.

ik probeer ze te bellen, lukt niet, overigens het nr. 0513 68 21 09 heb ik ook gebeld, dit is het hoofdkantoor Abel. klachten en problemen zijn ze daar niet van op de hoogte. en kunnen ook niets doen.

telefonisch niet te bereiken, wel kassa als je ruim 10min wacht. (10 x 0,50 = 5 euro)
support formulier inloggen lukt niet, onjuist naam/wachtwoord
aanvragen wachtwoord lukt niet, diverse geprobeerd maar email adres onbekend,

interessante vraag die men kan stellen, mocht men overwegen internet via Abel te doen is:
"zouden ex-abel abonnee's ooit nog ns lid worden bij abel?"

ik weet t antwoord wel.

voor elke vorm van communicatie met Abel, kan alleen via de telefoon, en reken minimaal 10 minuten, en hoop dat je met 1 telefoongesprek het *echt* opgelost hebt.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 16:58
allemaal van dezelfde fries he, je kunt als je een rechtsbijstandverzekering hebt die eens proberen in te schakelen
Pagina: 1