Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.net compact framework/C#] Dynamische lijst checkboxes

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:24
Voor een applicatie op een PDA/Windows Mobile zou het ontzettend handig zijn om een dynamische lijst van checkboxes neer te kunnen zetten. Dit is om een 'filter' op kaart materiaal toe te kunnen passen, en deze filters kunnen vanuit een .XML bestand gedefinieerd worden.

Binnen standaard .net framework zijn daar een aantal mogelijkheden voor, CheckedListBox bijvoorbeeld. Met iets meer werk is een DataGridView ook mogelijk. Dit is allemaal al werkend gekregen binnen een standaard WindowsForms applicatie. Binnen het Compactframework heb ik niet de beschikking over een CheckedListBox, en de DataGridView lijkt vervangen door een DataGrid, zonder de View.

Wat zijn de mogelijkheden binnen het .net compact framework om een dergelijke dynamische check box lijst op te kunnen bouwen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt toch gewoon een checkbox maken (CheckBox foo = new CheckBox()), diens properties (.Top, .Left en .Text bijv.) setten en toevoegen aan de controls collection?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Waarom gebruik je niet een ListView? Werkt op alle .NET en .NET compact versies. Maar dat had je ook uit de MSDN kunnen halen als je even 5 minuten te tijd had gebruikt om in de MSDN te kijken..

Heeft zelfs twee speciale properties zodat je niet zelf achter de geselecteerde items aan hoeft. CheckedIndices en CheckedItems.

If it isn't broken, fix it until it is..