Ik moet in een tabel instellingen voor een bepaalde feature opslaan. Aan elke set instellingen kunnen meerdere ID's gekoppeld worden. Wat ik mij afvraag is hoe ik het beste die ID's in de database kan opslaan. De eis is dat ze wel doorzoekbaar moeten blijven, dus als geserializede array opslaan is geen optie. Waar ik zelf op was gekomen was het imploden van de array met ID's met een komma ertussen en een komma aan het begin en einde van de string (die zijn nodig zodat je op ID = ',9,' kan zoeken en dat een ID van 19 niet teruggeven wordt). Ik heb in een ander topic op GoT echter gelezen dat het bad practice is om meerdere waardes in één cel te stoppen. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik per ID een row aan moeten maken, maar dan worden de instellingen meerdere malen opgeslagen als er aan een set instellingen toevallig meerdere ID's verbonden zijn.
Vanuit het standpunt van efficiëntie gezien zou ik voor het imploden kiezen, maar misschien is er nog een betere manier. Ik heb net al gezocht op speciale SQL velden voor meerdere waardes, maar de enige die ik kon vinden is SET; het probleem daarmee is dat de waardes vooraf gedefiniëerd moeten worden.
Vanuit het standpunt van efficiëntie gezien zou ik voor het imploden kiezen, maar misschien is er nog een betere manier. Ik heb net al gezocht op speciale SQL velden voor meerdere waardes, maar de enige die ik kon vinden is SET; het probleem daarmee is dat de waardes vooraf gedefiniëerd moeten worden.