Toon posts:

Paradigit Enjoy media center + linux = problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit ooit gedaan of werkend gekregen?

Ik heb hier een paradigit enjoy media center staan (nu met vista erop), hier wil ik graag ubuntu media center op installeren ipv windows echter zodra ik de installatie start stop deze al binnen 20 seconden met een kernel panic. (kan niet opmaken wat dit veroorzaakt)

Ik heb natuurlijk van alles al gecontroleerd zoals oa:
- 24 uur mem test (geen error)
- 24 uur burnin hardware test (geen error)
- de installatie cd getest en vervangen
- 2 andere distro's geprobeerd (gento en redhat)

Maar bij alles wat ik probeer en ik start de installatie binnen 20 seconden een kernel panic, mce 2005 en vista + mce installeren en werken probleemloos.

Iemand ervaring hiermee en wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Wie heeft tips om dit werkend te krijgen?

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 01:06
Wat voor een hardware zit er in dat media center? Ik kon op de website van Paradigit geen media center PC vinden met de naam die jij opgeeft.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Geef de kernel panic eens...

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Die kernel panics moet ik helaas eerst weer "genereren", deze weet ik niet meer exact, inmiddels staat er weer vista op. Moet hem eerst weer uit elkaar halen en even een andere HD erin stoppen en de installatie weer starten. Zodra ik de meldingen exact weet zal ik ze posten.
edit:
panic: The kernel panic-ed at pci_pcibios_init()
Via google zijn er meer meldingen erover te vinden, helaas gaat mijn kennis van linux niet ver genoeg dat ik dit kan oplossen of de oorzaak kan herleiden naar de bron.

De andere vraag was wat voor hardware er in zat, nu dit:
Moederbord: Intel Desktop Board D915POM/ D915GOM
verdere specs op:
reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware (is type tv2005), geheugen is verhoogd naar 2GB en HD is 160G

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 22:03 ]

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 01:06
De hardware is dus al wat ouder. Dat is goed, want dat betekent dat de ondersteuning in de Linux kernel inmiddels (meestal) OK is. Als je de Ubuntu Live CD opstart kun je met de F-toesten bij verschillende instellingen komen. Kijk daar eens rond. Meestal werkt het om de opties noapic en/of nolapic en/of irqpoll aan de opstartregel toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
Update;
De eacte error: Kernel panic - not syncing: attempted to kill init
(en daarna sterft het systeem)

Helaas zitten er in de live cd versie van Linux MCE geen extra opties onder de F knoppen.
Wel kan ik boot opties meegeven (moet ik zelf ingeven op de command prompt) maar ik weet niet welke..... ik heb noapic meegegeven maar dit had totaal geen resultaat.

Iemand een idee hoe verder?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 21:13 ]

Pagina: 1