Laptop: Audio probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Hier is het probleem:

Sinds een uurtje of 4/5 werken mijn ingebouwde boxen in mijn gloednieuwe laptop niet meer, maar ik heb wel geluid uit mijn koptelefoon als ik mijn koptelefoon aansluit op de koptelefoon aansluiting, waarschijnlijk zit het probleem in de automatische detectie van een koptelefoon, de laptop blijft denken dat er een koptelefoon aangesloten is ook als de stekker eruit is.
Beetje heel erg fuck up dat dit zich nu al voordoet. Normaal krijg ik dus een melding als ik de stekker er in of er uit haal, maar nu dus helemaal niks...

Hoe kan ik dit verhelpen? ik kan nergens vinden waar ik dat handmatig kan instellen...

Laptop: Asus A7sn

Audio apparaat: Realtek High Definition Audio

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al eens geprobeerd de software + drivers van de geluidskaart te verwijderen, en vervolgens opnieuw te installeren? Wil in dit soort gevallen (als het een software probleem is tenminste), nog wel eens voor de oplossing zorgen...

• Dalyxia
Drivers heb ik al 3 keer opnieuw geinstalleerd, telkens op een andere manier, ik heb dus het idee dat die detectie op de een of andere manier vast zit, omdat tie die meldingen ook niet meer geeft bij het aansluiten en ontkoppelen van de koptelefoon, terwijl hij de melding wel geeft bij het aansluiten en ontkoppelen van de microfoon die aan mijn koptelefoon zit (sennheiser PC160 sk)

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-01 00:03
Probeer eens een andere versie van de driver, R1.91 heeft bij mij twee aparte afspeelapparaten voor geluid namelijk: Luidsprekers en Koptelefoon. Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/693/geluidmc5.jpg

R1.88 had dit niet.

• Dalyxia
Nieuwe Drivers heb ik geprobeerd, maar lossen het probleem niet op

Vanmiddag ga ik met Asus zelf bellen, hopelijk komt daar wat uit