Toon posts:

Laptop toetsen werken niet allemaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb een probleem met mijn laptop toetsenbord. Daarvan werken 3 toetsen niet. Deze toetsen zijn:

de letter ' m '
de letter ' v '
en de pijltjestoets naar rechts.

De rest van de toetsen werken wel!

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Ik heb werkelijk me zelf kapotgezocht op internet maar helaas nog steeds geen oplossing gevonden.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:06

Sebazzz

3dp

Ook niet buiten Windows, zoals op een Ubuntu Live CD?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
In mijn geval was het een defect toetsenbord. Je kunt wat dingen uitsluiten door het on screen toetsenbord van xp te gebruiken en een los usb toetsenbord.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Andere mogelijkheid is een stekker die niet helemaal goed vastzit. Even ding openmaken en de flatcable van het keyboard aandrukken werkt vaak prima.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:28
Zit er niet iets onder? (Chips, stukje borrelnoot o.i.d.)
Ik zat laatst te typen en merkte dat mijn 'm' niet meer zo lekker werkte. Een zeer grondig onderzoek (de letter 'm' even verwijderen :)) loste het probleem op: een stukje plastic van een pen dat ervoor zorgde dat de toets niet volledig aangeslagen kon worden. Kijk dus even of het niet iets hardware-matigs is.....

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik de flatcable van mijn laptop toetsenbord?

Onder de toetsen die het niet doen zit trouwens geen vuil.

Verwijderd

de flatcable zit onder je tobo, op het mobo geprikt

loshalen / reseaten wil idd nog welles werken

en het tobo haal je meestal los via de schroeven aan de onderkant van je laptop (bij fatsoenlijke laptops, zoals thinkpads staan daar icoontjes voor aangegeven :9 )

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 19:28 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Terw_Dan schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:13:
Andere mogelijkheid is een stekker die niet helemaal goed vastzit. Even ding openmaken en de flatcable van het keyboard aandrukken werkt vaak prima.
Als dit het niet is kan je (afhankelijk van het model) het toetsenbord zelf openmaken, maar de spoortjes zitten vaak gelinkt, dus als meerdere toetsen het niet doen, kan het goed zijn dat 1 spoortje defect is.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Ik denk niet dat er een spoortje los zit, dan zul je veel meer toetsen missen. Opzich zou je het vrij vlot moeten kunnen checken:

Kijk of bv de hoofdletter M wel werkt. Nadat ik eens ranja ( :P ) over mn laptop heb gehad heb ik mn tobo ook gecleaned en nadat ik hem terug had gezet deden een aantal toetsen het niet zoals de "z", echter deed de hoofdletter Z het wel.

Kabeltje nog eens goed aangedrukt en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop aan de achterkant helemaal losgeschroefd, echter krijg het plastic gedeelte er niet vanaf. Ik kom zo ook niet tot aan het toetsenbord om de flatcable los te halen en er weer in te doen.

Wat ik nog vergeten ben te zeggen: dit is al een jaar aan de gang en ik gebruikte altijd een extern toetsenbord. Als ik dus mobiel wil zijn op school moet ik altijd mijn externe toetsenbord meenemen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:52
De meeste leveranciers hebben toch wel een service manual ?

Zo kun je bij Dell een complete manual downloaden hoe je bepaalde onderdelen uit elkaar kunt halen.. (bepaalde typen Dells hebben hier ook last van gehad)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 04-05-2008 20:04 ]

Verwijderd

vaak moet je met 2 handen het tobo naar boven drukken, vanaf bovenkant gezien

of een platkop schroefendraaier onder een bepaald punt zetten

maar dat staat zoals Hoyden al zei in de 'service manual'

Verwijderd

Topicstarter
Inmddels de flatcable van toetsenbord een keer eruit en er een keer weer in gedaan, maar nog steeds werken de toetsen niet.

Weet iemand wat een nieuw toetsenbord ongeveer kost? Bij BenQ willen ze dit niet zeggen aangezien de laptop eerst voor reperatie nagekeken moet worden of so.

En weet iemand nog iets wat ik kan uitprobren?

Heb inmiddels ook de driver tig keer geprobeerd, werkte ook niet.

Ik neem aan dat die defect is. Wat denken jullie?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 19:59
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:27:
Inmddels de flatcable van toetsenbord een keer eruit en er een keer weer in gedaan, maar nog steeds werken de toetsen niet.

Weet iemand wat een nieuw toetsenbord ongeveer kost? Bij BenQ willen ze dit niet zeggen aangezien de laptop eerst voor reperatie nagekeken moet worden of so.
Zoek het typenummer van het toetsenbord op en kijk of je wat kunt vinden met google of op eBay. Vaak zijn die toetsenborden niet door BenQ gemaakt, maar door een ander bedrijf. Als je eenmaal daarvan het type hebt gevonden, kun je zo een nieuwe vinden.

Hoe zit het trouwens met garantie? Een toetsenbord dat ineens deels uitvalt is ook niet normaal, natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-05-2008 12:43 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1