Paypal en automatische incasso

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Topicstarter
Om dat ik zelf geen CC heb maar eigenlijk wel van Paypal gebruik wil maken had ik gezien dat je ook geld kon storten op je Paypal rekening. Nu heb ik dus een account e.d. aangemaakt maar bij het toevoegen van mijn bankrekening is dus de laatste stap dat Paypal een Automatisch Incasso overeenkomt ook wil afsluiten.

Nu is dit iets wat ik eigenlijk niet wil, ik wil er gewoon geld op kunnen storten. Dit omdat het een stuk veiliger is want anders kan iemand met mijn username/pw dingen kopen en daar kom ik pas later als de incasso ge-int is achter. Nu vraag ik mij dus of of er hier mensen zijn die wel een automatische incasso bij Paypal hebben en hoe hun dit vinden werken.

Een CC nemen is natuurlijk een oplossing, maar om deze maar een enkele keer te gebruiken vind ik wel weer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
vroeger kon je inderdaad zelf geld op je paypal rekening storten en daar mee betalen zonder paypal enige mogelijkheid te geven zelf geld van je rekening te halen.

ik gebruik het af en toe en vind het gewoon goed werken. Als jij een betalingsopdracht geeft wordt het netjes van je bankrekening afgeschreven, het is redelijk onmogelijk om buiten paypal om zonder jouw toestemming iets van je rekening af te schrijven.

ik zou het gewoon doen, werkt prima. Het is begrijpelijk dat je het wantrouwt, maar het is vrij waterdicht.

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-06 13:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso zijn automatische incasso's toch te storneren (ofwel terugdraaien). Dus als er echt iemand misbruik van zou hebben gemaakt dan kan je dat gewoon door je bank laten herstellen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39
Orion84 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:38:
Sowieso zijn automatische incasso's toch te storneren (ofwel terugdraaien). Dus als er echt iemand misbruik van zou hebben gemaakt dan kan je dat gewoon door je bank laten herstellen?
Dit neemt nog niet een eventuele betalingsverplichting jegens Paypal weg (in hun voorwaarden staat vast iets over gebruik van accountgegevens, etc.), terwijl in het andere geval er eenvoudigweg geen betaling had kunnen plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 29-06 13:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, ja, daar heb je wel weer een punt ja :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

ik gebruik het ook al een tijdje. Werkt prima. Wat betreft account gegevens die gestolen kunnen worden heb je gelijk. Verander gewoon om de zoveel tijd je wachtwoord en maak het erg ingewikkeld. Dan kan het ook niet zo makkelijk geraden kan worden.

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39
Andere optie als je echt Paypaul een keer wilt gebruiken is om de machtiging af te geven en deze daarna in te trekken of zelfs het Paypal account op te heffen.

* Rukapul heeft bewust geen Paypal account
AaroN schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:06:
ik gebruik het ook al een tijdje. Werkt prima.
Uiteraard werkt het normaalgesproken prima, want daar zijn dit soort toko's groot van geworden. Wat je je echter af moet vragen (vooraf), is hoe men omgaat met uitzonderingsgevallen, waar de risico's liggen, of er een aanspreekpunt is, etc.

[ Voor 47% gewijzigd door Rukapul op 04-05-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Misbruik van dit soort dingen hoef je meestal niet zo bang voor te zijn. Als 't gebeurt krijg je alles terug. Zie ook pinpasfraude enzo.

En paypal is zelf ook redelijk pro-actief met dit soort dingen bezig trouwens. Zodra ze het idee krijgen dat er iets mis is gooien ze een slot op je account.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 04-05-2008 21:12 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CyBeR schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:11:
Misbruik van dit soort dingen hoef je meestal niet zo bang voor te zijn. Als 't gebeurt krijg je alles terug. Zie ook pinpasfraude enzo.
Maar Paypal is imho niet echt een fijne partij om mee te werken. Communicatie loopt mij wat te stroef en duurt lang. De reden dat ik ze ook niet machtig. Ik boek het wel over. Er staat maar 50 cent op die rekening en ik zorg er ook voor dat er nooit veel meer dan dat op zal staan

Met veel moeite zul je uiteindelijk wel je gelijk krijgen, maar als je het gewoon kan voorkomen is het natuurlijk nog veel idealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Terw_Dan schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:13:
[...]

Met veel moeite zul je uiteindelijk wel je gelijk krijgen, maar als je het gewoon kan voorkomen is het natuurlijk nog veel idealer :)
Een goeie manier daarvoor is een goed wachtwoord kiezen en niet in scams trappen, trouwens :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een incasso kan je idd altijd wel laten storneren, maar het is denk lastig voor mij om dan aan te tonen dat ik ook het niet ben geweest die met mijn account iets heeft gekocht. Nu is het uiteraard wel aan mij om een goed wachtwoord te nemen.

Ik zie nu ook dat PP in Europa nu ook een bank-status hebben (al enige tijd zelfs :)). Ik denk er nog wel ff over na, iig bedankt al voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:13:
[...]

Maar Paypal is imho niet echt een fijne partij om mee te werken. Communicatie loopt mij wat te stroef en duurt lang. De reden dat ik ze ook niet machtig. Ik boek het wel over. Er staat maar 50 cent op die rekening en ik zorg er ook voor dat er nooit veel meer dan dat op zal staan

Hmmm, jij zegt nu dat je het gewoon overboekt? Dat wil ik juist maar bij het opgeven van je bankrekening is de laatste stap de machtiging. (Ben nu wel een paar cent rijker van PP :+ ).

Woops, reply ipv edit gedaan :$

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 154012 op 04-05-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 154012 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:22:
[...]

Hmmm, jij zegt nu dat je het gewoon overboekt? Dat wil ik juist maar bij het opgeven van je bankrekening is de laatste stap de machtiging. (Ben nu wel een paar cent rijker van PP :+ ).

Woops, reply ipv edit gedaan :$
De manier om geld over te boeken naar je paypal account is volgens mij ook van de site gehaald. Maar ik heb het ding gebookmarked in m'n internetbankieren, en het werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 14:58
Je kunt overigens nog steeds gewoon alleen geld overmaken en geen automatische incasso toestaan, je moet dan volgens mij alleen genoegen nemen met 'n aantal beperkingen in maximum bedrag op je account en je blijft te zien als 'unauthorized'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

ach wat betreft uitzonderingen.. Je moet die paypal rekening alleen gebruiken bij vertrouwde partijen.. Ebay bijvoorbeeld blijft altijd uitkijken..

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

AaroN schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:48:
ach wat betreft uitzonderingen.. Je moet die paypal rekening alleen gebruiken bij vertrouwde partijen.. Ebay bijvoorbeeld blijft altijd uitkijken..
Ik gebruik het alleen op eBay icm eBay stores met veel verkopen en goede ratings. Heb niets dan goede ervaringen met een aantal stores waar ik regelmatig cd's bestel. Zelfs geld teruggestort gekregen toen een cd niet binnenkwam, zie je ook niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hier zou ik niet te hard van uit gaan! Paypal geeft alleen iets terug als ze het bij iemand kunnen verhalen... Als dat niet kan, kan je fluiten naar je geld!
Neemt niet weg dat ik al jaren Paypal gebruik zonder deze problemen. Maar die automatische incasso heb ik altijd geweigerd, handmatig overmaken was veel fijner, en nu gebruik ik mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 10:29
Ik vind paypal wel vrij traag werken. Als je iets wil kopen op bijv. ebay dan moet je eerst geld overmaken naar je paypal account via die automatische incasso en dat duurt meestal een hele week. Dat vind ik nogal een lange tijd. Of doe ik iets verkeerd?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Harem.nl schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:55:
Ik vind paypal wel vrij traag werken. Als je iets wil kopen op bijv. ebay dan moet je eerst geld overmaken naar je paypal account via die automatische incasso en dat duurt meestal een hele week. Dat vind ik nogal een lange tijd. Of doe ik iets verkeerd?
Zit je soms bij een bank die traag is (postbank ofzo)? Ik boek het via ABN AMRO over en dan staat het er in 3 dagen wel op. Misschien dat het tegenwoordig langer duurt, omdat paypal mensen graag de mogelijkheid wil bieden om geld af te laten schrijven ipv zelf overboeken, maar toen ik 2 maanden terug het deed duurde het 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Nee rabobank. Toen je het geld nog gewoon moest overmaken duurde het bij mij idd ook een dag of 3...

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 23:45
Agreed. Postbank hier, duurt ook een dikke week. Was "vroeger" wel sneller volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 14:53
Paypal werkt toch juist snel, ik betaal aan iemand die ziet dat ik het via paypal heb overgemaakt binnen een aantal seconde / minuten / uren (waneer diegene kijkt) En daarna wordt het ook meteen van mijn rekening afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Paypal bevalt wel goed :)
Het daadwerkelijk afschrijven van de betaling duurt een paar dagen maar dat maakt mij niet uit.

Wel even een waarschuwing:
Als je email krijgt van Paypal, vraag hun dan eerst of ze die email ook daadwerkelijk verstuurd hebben.
Heb al paar keer gehad dat de email van Paypal leek te komen maar dat het zo'n mail was om de inloggegevens proberen te krijgen...

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 09-05-2008 16:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
_avalanche_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:14:
Paypal werkt toch juist snel, ik betaal aan iemand die ziet dat ik het via paypal heb overgemaakt binnen een aantal seconde / minuten / uren (waneer diegene kijkt) En daarna wordt het ook meteen van mijn rekening afgeschreven.
Dus al ik bv iets via ebay bestel dan kan ik gewoon betalen zonder dat ik eerst geld heb gestort op mijn paypal account? Ik kan dus betalen via paypal en dan schrijven die het van mijn rekening af? Ik hoef dus niet eerst geld over te maken op de paypalsite van mijn rekening naar paypal en dat ik dan pas het betreffende product kan kopen?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Harem.nl schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:37:
[...]

Dus al ik bv iets via ebay bestel dan kan ik gewoon betalen zonder dat ik eerst geld heb gestort op mijn paypal account? Ik kan dus betalen via paypal en dan schrijven die het van mijn rekening af? Ik hoef dus niet eerst geld over te maken op de paypalsite van mijn rekening naar paypal en dat ik dan pas het betreffende product kan kopen?
Ja dat klopt, als jij paypal machtigt om dit te doen. Doe je dat niet dan gaat het niet en zul je toch eerst geld op je rekening moeten boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 11:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Raven schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:22:
Paypal bevalt wel goed :)
Het daadwerkelijk afschrijven van de betaling duurt een paar dagen maar dat maakt mij niet uit.

Wel even een waarschuwing:
Als je email krijgt van Paypal, vraag hun dan eerst of ze die email ook daadwerkelijk verstuurd hebben.
Heb al paar keer gehad dat de email van Paypal leek te komen maar dat het zo'n mail was om de inloggegevens proberen te krijgen...
PayPal zet in hun aanhef bij alle communicatie altijd je volledige naam, als die er niet staat is het een oplichter.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, eens op letten ;)

Wat opvallend is, bij een van die emails kwam ie bij 't zelfde .nl emailadres weg als die van de echte Paypal :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 27-06 11:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het is bij email gewoon mogelijk om een willekeurig adres als afzender of als reply-to op te geven, het zegt niks over waar het bericht vandaan komt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Terw_Dan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Ja dat klopt, als jij paypal machtigt om dit te doen. Doe je dat niet dan gaat het niet en zul je toch eerst geld op je rekening moeten boeken.
En hoe machtig je hun? Gewoon als je een bankrekening toegevoegd heb?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ja, dan krijg je wel eerst 2 kleine bedragen gestort die je moet overnemen ter verificatie.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
sontax schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:58:
Hallo

Ik heb dus ook Automatisch incasso op mijn paypal adres maar begin het toch steeds enger te vinden.
Ik gebruik paypal veel en zonder automatisch incasso duurt het voor mij te lang.

Eigenlijk vraag ik me dus af wat het echte risco is als iemand in mijn account komt. Kan hij al het geld eraf halen of kan ik het terug draaien via mijn bank zoja hoe ?

Want stel dat het fout gaat dan moet het zo snel mogelijk gemeld worden neem ik aan
Ik heb dit gehad. Ik heb daaran (juist omdat het een automatische incasso is) gelijk alles gestorneerd en paypal ingeseind. Verliep zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Raven schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:52:
Ja, dan krijg je wel eerst 2 kleine bedragen gestort die je moet overnemen ter verificatie.
Ok bedankt dan ga ik het zo maar proberen. Nog nooit gedaan omdat ik er geen geld op had staan;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wel geduld hebben, duurt even (dag of 2 geloof ik) voordat ze op je bankrekening verschijnen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Raven schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:46:
Wel geduld hebben, duurt even (dag of 2 geloof ik) voordat ze op je bankrekening verschijnen.
Dus je moet wel eerst geld over maken naar je paypal rekening d.m.v. automatische incasso en daarna kun je pas dingen betalen met paypal? Of begrijp ik het nu nog verkeerd? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Harem.nl schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:00:
[...]

Dus je moet wel eerst geld over maken naar je paypal rekening d.m.v. automatische incasso en daarna kun je pas dingen betalen met paypal? Of begrijp ik het nu nog verkeerd? :)
Als de machtiging rond is, kan je betalen met PayPal, geld is bijna meteen beschikbaar voor de wederpartij. Paar dagen later is het automatisch afgeschreven. Ook ben je dan gecontroleerde gebruiker. Sommige verkopers willen niet zonder dat aan je verkopen ( vooral vanuit USA en GB ). Tevens schept het extra vertrouwen als je zelf verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Raven schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:38:
Hmm, eens op letten ;)

Wat opvallend is, bij een van die emails kwam ie bij 't zelfde .nl emailadres weg als die van de echte Paypal :?
Als je de mail nog hebt kan je in de headers kijken.
Zoals al terecht is gemeld kan je bij het "from" en "reply to" invullen wat je wilt.
Nadeel van een hoop mailsystemen. Als ze dit nou zouden verbieden en allemaal verplicht inlaten loggen bij versturen EN ontvangen dan kan je spam ook gelijk flink inkorten. Degene die doorgaan kan je dan in groot gedeelte opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Yippie schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:06:
[...]

Als de machtiging rond is, kan je betalen met PayPal, geld is bijna meteen beschikbaar voor de wederpartij. Paar dagen later is het automatisch afgeschreven. Ook ben je dan gecontroleerde gebruiker. Sommige verkopers willen niet zonder dat aan je verkopen ( vooral vanuit USA en GB ). Tevens schept het extra vertrouwen als je zelf verkoopt.
Maar moet ik nou eerst geld toevoegen en kan ik dan dingen kopen of kan ik gewoon met saldo 0 op mijn paypal dingen kopen en dat paypal het dan van mijn bankrekening haalt? Dat paypal als het ware een door geef luik is.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik betaal nu al een paar jaar via PP. het maakt feitelijk niet uit of je nou je cc of bankrekening gebruikt. In beide gevallen heeft PP het recht te incasseren.

Ik heb door de jaren ook een aantal claims gehad ivm betwisten betalingen. Ik heb in alle gevallen binnen een week mijn geld terug gekregen van PP (die het dan waarschijnlijk bij de verkoper hebben verhaald)

ik gebruik PP via Ebay maar ook voor veel andere betalingen.

@Harem, als je een account hebt met een gekoppelde CC of een gecontroleerde bankrekening kan je gewoon overal vanalles kopen zonder een cent op de PP rekening :9 ok direct na de betaling gaan ze wel incasseren natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 09-05-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Harem.nl schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:12:
[...]

Maar moet ik nou eerst geld toevoegen en kan ik dan dingen kopen of kan ik gewoon met saldo 0 op mijn paypal dingen kopen en dat paypal het dan van mijn bankrekening haalt? Dat paypal als het ware een door geef luik is.
Neej, je hoeft niks toe te voegen. Bij het verifieren krijg je 2 bedragen op je bankrekening gestort, die voer je in op de paypal site. Daarna kun je aan het bestellen, daarbij wordt je doorverwezen naar paypal site. Je logt in, betaalt, klaar. A la iDeal zeg maar.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik dank jullie allemaal hartelijk. Het is me nu allemaal duidelijk :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ray schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:23:
ik betaal nu al een paar jaar via PP. het maakt feitelijk niet uit of je nou je cc of bankrekening gebruikt. In beide gevallen heeft PP het recht te incasseren.

Ik heb door de jaren ook een aantal claims gehad ivm betwisten betalingen. Ik heb in alle gevallen binnen een week mijn geld terug gekregen van PP (die het dan waarschijnlijk bij de verkoper hebben verhaald)

ik gebruik PP via Ebay maar ook voor veel andere betalingen.

@Harem, als je een account hebt met een gekoppelde CC of een gecontroleerde bankrekening kan je gewoon overal vanalles kopen zonder een cent op de PP rekening :9 ok direct na de betaling gaan ze wel incasseren natuurlijk
idem hier, maar pas op. Als de wederpartij een claim voelt aankomen en hij/zij plundert zijn PP rekening dan kan je fluiten naar je centen. Tenzij er een CC of machtiging naar bankrekening is gekoppeld. Zo zit ik al bijv meer 1.5 jaar op 200GBP te wachten vanwege het ontbreken van deze optie tot nu toe. Die 1000 Euro kopersbescherming is dus een nepbescherming.

Zodra de gebruiker wat op zijn PP stort komt het mij toe. Maar zolang die PP links laat liggen heb ik het nakijken.

Dubbelcheck of je met gecontroleerde verkopers/kopers te maken hebt om jezelf een hoop overlast te zorgen, zeker bij grotere bedragen. Zonder dit is die 1000 Euro kopersbescherming dus een nepbescherming.

Vandaar dat het goed is dat er andere manieren straks zijn met dit soort initiatieven zodat gedupeerden geheel en volledig gecompenseerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Zonder dit is die 1000 Euro kopersbescherming dus een nepbescherming.
Paypal is hier erg misleidend mee, als je de kleine lettertjes niet leest.
Net als het eigen risico van 25 euro, en dan zetten ze dat je tot 1000 euro kopersbescherming hebt ook bij artikelen op ebay van 5 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Hoelang duurde het bij jullie voordat paypal die controle bedragen op je bankrekening storte?

Ik heb namelijk iets in Duitsland gekocht wat ik snel nodig heb, maar ik heb vandaag pas mijn paypal rekening aangemaakt. Ik kan ook via de bank rechtstreeks geld over maken op hun bankrekening (het bedrijf waar ik iets van heb gekocht) maar dat duurt ook weer zoveel dagen omdat het een internationale transfer is. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een betaling met Paypal. Iemand enig idee wat het snelst zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ligt er aan hoe groot het bedrag. Want ook al is rekening gecontroleerd, boven de 200 (of 250 euro?) zal PayPal het eerst via automatische incasso bij jouw afschrijven, en zodra ze het pas hebben overmaken naar de andere persoon. Onder de 200 euro schieten ze het voor en maken ze het gelijk over.

Bij mij duurde het 2 dagen (SNS) en 3 dagen (Postbank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
het gaat om een bedrag van 30 euro en het gaat om een rabobank rekening

Dus met 2 dagen moet het rond zijn, en dan zitten er niet nog meer addertjes onder het gras zoals toch wachten zoals je schrijft tot het bedrag eerst is afgeschreven?

[ Voor 54% gewijzigd door Redlion op 15-05-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dat werd bij mij de eerste keer gelijk voorgeschoten, ging om 70 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Redlion schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:06:
het gaat om een bedrag van 30 euro en het gaat om een rabobank rekening

Dus met 2 dagen moet het rond zijn, en dan zitten er niet nog meer addertjes onder het gras zoals toch wachten zoals je schrijft tot het bedrag eerst is afgeschreven?
als je het echt snel wild hebben koppel dan een CC, dan kan je direct betalen.

normale controle van bankrekening kan ook in een dag geregeld zijn trouwens. Toen ik dat aanmaakte had ik de volgende dag de bijschrijvingen al (sns rekening) en daarmee regel je dan de verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Waarom maken jullie geld over naar de paypal account?
Het wordt toch gewoon standaard van je bankrekening afgehaald of kan je dat ook nog instellen.

* Daywalk3r is noob en heeft pas paypal

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33

En paypal is zelf ook redelijk pro-actief met dit soort dingen bezig trouwens. Zodra ze het idee krijgen dat er iets mis is gooien ze een slot op je account.
Ja heb ik dus ook een keer aan de hand gehad. Was verder niks ergs gebeurt met mijn account hoor.

Ik wou online een aankoop doen met mijn CC. Niks aan de hand denk je. De partij waar ik de aankoop wou doen maakt echter gebruik van PayPal voor zijn inkomende betalingsverkeer. Niksvermoedend wou ik dus mijn CC gegevens via een directe mastercard transactie uitvoeren.

Wat bleek, ik werd geblokkeerd omdat mijn CC nummer bij Paypal bekend stond als een oud nummer behorend bij een paypal account. Ik had wegens onbruik verzuimd mijn CC gegevens bij PayPal bij te werken. PayPal vlagde dit gelijk als potentiele fraude met als gevolg dat PayPal mijn hele rekening op slot gooide. Om dat ongedaan te maken moest ik mijn wachtwoord verandere, mijn geheime vraag veranderen en iets faxen naar PayPal waarmee ik mijn adres kon bevestigen. (Energie nota of iets dergelijk was de suggestie die gegeven werd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Orion84 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:38:
Dat is dus lang niet altijd het geval, dat hangt helemaal af van de afspraak die bank met de desbetreffende incassant heeft gemaakt, heb ik mij door de Postbank laten vertellen. Als die incassant met de bank bijv. een afspraak heeft gemaakt, dat automatische incasso's niet of alleen binnen 3 dagen gestorneerd mogen worden, kun je zo'n incasso daarna dus niet meer door je bank laten terugstorten, maar moet je hiervoor bij die incassant zijn, wat bij meningsverschillen uiteraard niet altijd even makkelijk is. Bekende voorbeelden van 'speciale' afspraken bij incasso's zijn de éénmalige incasso, en natuurlijk de incasso van bijv. een loterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Werkt perfect! Idd binnen 1 dag stonden de controle bedragen op mijn rekening, en ik kon ook meteen de 30 euries betalen, werden dus voor geschoten. Bedankt voor de info allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261836

PP is super....zeker als die gekoppeld is aan je bankrekening.

Pas wel op, want ze zijn de laatste tijd weer erg bezig met mailtjes van nep PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
@Akkemie

* The - DDD steekt beschaamd zijn hand omhoog.
Zie: http://blog.leenarts.net/2008/03/03/near-miss-phishing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Zodra ik een wachtwoord moet invullen i.p.v. dat Firefox dat voor me doet, gaat er toch wel een lampje branden... Sowieso: klikken op linkjes in mailtjes over geldzaken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Daywalk3r schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:23:
Waarom maken jullie geld over naar de paypal account?
Het wordt toch gewoon standaard van je bankrekening afgehaald of kan je dat ook nog instellen.

* Daywalk3r is noob en heeft pas paypal
omdat dat pas werkt nadat je bent gecontroleerd ( machtiging en/of kopelling CC aan je PP account )
Sommige mensen willen dat niet en maken dus geld over van bank naar PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik snap het even niet.. Klopt het dus, dat als je géén geld op je paypal account heb, en je gaat wat bestellen, je 'betaald' met paypal, dat paypal dat geld dus automatisch van je bankrekening haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

brambest schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:28:
Ik snap het even niet.. Klopt het dus, dat als je géén geld op je paypal account heb, en je gaat wat bestellen, je 'betaald' met paypal, dat paypal dat geld dus automatisch van je bankrekening haalt?
yepz zo werkt het. PP schiet het dus voor en incasseert het vrijwel direct bij je. Of van een betaalrekening of van je CC. Heb je een CC gekoppeld heb je geloof ik wel wat meer bestedingsruimte (heb beide gekoppeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 28-06 19:40

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik gebruik zelf ook paypal om te betalen online. Ik heb in begin toen mijn rekening nog niet gecontroleerd was handmatig het geld overgemaakt. Dit adres heb ik samen met de rest van de info gewoon opgeslagen bij mijn bank.

Nu heb ik vorig jaar mijn rekening wel laten controleren zodat er auto incasso in principe mogelijk is. Het enigste wat ik nu altijd doe is nog altijd gebruik maken van het handmatig overmaken van geld. Dit gaat veel sneller (binnen 1 dag meestal ipv 5). Het enigste nadeel hiervan is dat het niet meer mogelijk is om het kenmerk te achterhalen als je eenmaal gecontroleerd bent.

Dus als je nog niet gecontroleerd bent schrijf dan alsnog dat kenmerk goed op aangezien je altijd handmatig kunt overboeken.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Sorry dat ik deze oude discussie open breek, maar heb dus net ook voor het eerst in mijn leven een paypal account geopend.

Heb dit topic eerst wat doorgespit. Maar wat ik nog niet begrijp is:

Waarom zou je als je, je bankrekening heb toegevoegd, nog handmatig geld overmaken naar je paypal account? (zoals hierboven in laatste post wordt beschreven). Je hoeft er toch niks op te hebben staan? Paypal trekt het toch automatisch van je "gewone" bankrekening?

Overigens heb ik mijn rekening nog niet toegevoegd. Wil eerst gewoon wat erop zetten. Dit duurt aleen nog steeds 4-7 dagen. En het is ook nog week-end. Maar dat is dus niet te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat omzeilen doe je dus als je je bankrekening toevoegt ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Twanjo schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:43:
Waarom zou je als je, je bankrekening heb toegevoegd, nog handmatig geld overmaken naar je paypal account? (zoals hierboven in laatste post wordt beschreven). Je hoeft er toch niks op te hebben staan? Paypal trekt het toch automatisch van je "gewone" bankrekening?
Als je je bankrekening hebt toegevoegd hoeft dit niet meer. Ik heb het zelf niet gedaan, omdat ik paypal eerlijk gezegd niet echt vertrouw. Ik boek gewoon iedere keer het bedrag over dat ik nodig heb een niet meer. Dus veel meer dan een paar euro staat er eigenlijk nooit op. Dus paypal kan het in mijn geval niet van m'n bankrekening afplukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Ja dat snap ik allemaal.

maar het gaat me hierom
Yagermeister schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:52:

Nu heb ik vorig jaar mijn rekening wel laten controleren zodat er auto incasso in principe mogelijk is. Het enigste wat ik nu altijd doe is nog altijd gebruik maken van het handmatig overmaken van geld. Dit gaat veel sneller (binnen 1 dag meestal ipv 5).
Waarom zou je nog geld over willen maken naar je paypal account als je bankrekening is gekoppeld? Dit heeft dan toch geen enkele zin ofwel? Paypal is nu toch gemachtigd om rechtstreeks van je bankrekening geld te halen? Dus waarom wil iemand dan toch zijn paypal account opwardeeren, is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ik heb ook net een paypal rekening geopend, maar hoe kan ik nu handmatig geld overmaken hiernaar toe.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 12:47

job

Mijn rekening > geld toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

job schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:14:
Mijn rekening > geld toevoegen
ik zag het ja

nu die twee bedragen nog verifieren die op mijn rekening zijn gestort

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 29-06 12:23
Twanjo schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:06:
Ja dat snap ik allemaal.

maar het gaat me hierom

[...]

Waarom zou je nog geld over willen maken naar je paypal account als je bankrekening is gekoppeld? Dit heeft dan toch geen enkele zin ofwel? Paypal is nu toch gemachtigd om rechtstreeks van je bankrekening geld te halen? Dus waarom wil iemand dan toch zijn paypal account opwardeeren, is daar een reden voor?
Als Paypal geld van je bankrekening wil halen en dit lukt niet (te laag saldo bv) dan krijg je een boete van Paypal. Dat wil je voorkomen, lijkt me, dus dat zou een reden kunnen zijn.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Oke dat wist ik niet. Zou dus inderdaad een goede reden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
Een hele domme vraag misschien, maar ben sinds kort geverifieerde paypal gebruiker. Had er nog geen geld op, en als ik nu geld naar me zelf wil over maken (lijkt me idd logisch dat het niet wil...). Dan vraagt hij om mijn creditcard gegevens? Dat is neem ik aan over als ik wel geld er op heb? ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1