Map naam onzichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252910

Topicstarter
ik weet niet waar ik dit kan plaatsen maar ik moet een manier hebben om een map naam onzichtbaar te maken, je kan namelijk niet zomaar ff de naam te veweideren en dat er dan niks meer staat, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17

pistole

Frutter

eigenschappen --> verborgen?

(properties -> hidden)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, daar kunnen mijn collega's zo achterkomen, ik moet gewoon hebben, geen naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiohans
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07-2024
Alt-255?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:25
Iedere map moet een naam hebben. Dat is een van de eigenschappen van het bestandssysteem.

Je kunt een map verborgen maken en vervolgens de computer zo instellen dat hij verborgen bestanden of mappen niet weergeeft.

Je kunt ook in de machtigingen ervoor zorgen dat andere gebruikers er niet bij kunnen.

Maar je kunt geen map zonder naam hebben.

Meestal kun je nog wel iets uithalen met hard spaces, maar dat wordt onder Windows niet geaccepteerd.

Misschien als je je doel even geeft dat we een oplossing hebben voor je.

[ Voor 20% gewijzigd door Nijn op 04-05-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
studiohans alt 255 werkt bij mij niet, kan je het ff uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
alt-255 is onder sommige besturingssystemen een hard space, maar dat werkt hier dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm... ik moet het echt hebben
of heeft iemand een software om de map GOED onzichtbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Je wil de naam van een map onzichtbaar maken. Dat is onmogelijk.

Meest gelijkende oplossingen:
* De hele map onzichtbaar maken
* Een spatie als mapnaam intypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Als je even vertelt wat je doel is, dan kunnen we misschien een tip geven. Zo komen we natuurlijk nergens.

Goed onzichtbaar maken is Sony trouwens erg ver mee gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 22:35
Je kan bijvoorbeeld in (Start > Run >) charmap naar de U+00A0: No-Break Space (Keystroke: Alt+0160) kijken. Die kopieer je, en dan plak je die in de naam van de folder.

Nadeel is alleen dat het icoontje niet verdwijnt dan. Misschien dan ook nog het icoontje aanpassen met een wit .ico bestandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kijk. dat bedoel ik! ik zal ff testen

EDIT: kan jhe het betere uitleggen? snap er geen **** van :D
ik ben mij de charmap... en dan?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 252910 op 04-05-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Inderdaad, gewoon icoontje vervangen door DLL icoontje en .dll in map naam en klaar ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan jhe het betere uitleggen? snap er geen **** van :D
ik ben mij de charmap... en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

1. Waarom zou je mappen onzichtbaar willen maken voor collega's? (Als je dit als systeembeheerder wilt, kijk dan eens naar access based enumeration)
  2. Weet je zeker dat "ongeldige" tekens door backup software goed ondersteund wordt? (voordat je dingen kwijt raakt die je niet kwijt wilt raken)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 17:53

CoolGamer

What is it? Dragons?

Die rare tekens beschermen niet als iemand gewoon dubbelklikt op een map, dus dat schiet niet bepaald op. Je kan het beste met rechten werken, denk ik. Of als de data erg waardevol is en de rest mag het niet vinden zou je een programma als TrueCrypt kunnen gebruiken om de bestanden ontoegankelijk te meken. Maar ik weet niet precies waarom je een map wilt verbergen, dus een echt goed advies kan ik niet geven.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit gaat nergens over.

Als je binnen 4 minuten gaat lopen trappen omdat je geen antwoord krijgt van iemand dan moet je je toch even afvragen of je hier dan wel goed zit :)

Verder ontbreekt het in dit topic aan elke vorm van eigen inzet, en wordt er ook niet gezegd over welke Windows versie je het hebt.
Dit is niet de manier om een topic te voeren, daarom gaat deze ook dicht, met het verzoek om de Windows Clients - Policy nog eens door te nemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.