Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma om folders te beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb thuis een beveiligingssyteem met een camera. Deze camera is aangesloten op een computer en deze computer heeft software om de beelden van de camera op te nemen. Zo kan ik motion detection implementeren en bepaalde uren selecteren wanneer de software moet opnemen. De software schrijft de beelden weg naar een bepaalde map op de computer.
Ik wil deze map echter beveiligen met een paswoord (of onzichtbaar maken). Ik heb reeds vanalles geprobeert. Zo heb ik de programmas Hide Folders XP, Hide Files & Folders & Folder Lock aan een test onderworpen, maar deze zorgde echter voor een groot probleem. Op het moment dat de folder met de weggeschreven camerabestanden beveiligd was door 1 van de hierboven genoemde programma's, dan kon mijn camera software geen beelden meer wegschrijven. Ik heb dus een programma nodig dat het mogelijk maakt om mijn folder te beveiligen en dat het tevens mogelijk maakt dat mijn camerasoftware nog steeds bestanden kan wegschrijven in de beveiligde folder.
Kent er iemand een programma dat deze functies ondersteunt?

Dank bij voorbaat.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

truecrypt kan je (ook virtuele) drives mee aanmaken om te versleutelen.

If you choose to criticise you choose your enemies

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 14:21
XP dus? Geef alleen jezelf en de gebruiker als welke de software draait rechten tot de map waar de beelden worden opgeslagen en zorg dat andere gebruikers er geen rechten tot hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door JasperE op 04-05-2008 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik heb windows XP. Maar het gebruik van meerdere gebruikers lost het probleem niet op, ik heb maar 1 gebruiker. Verder moet ik namelijk volgens de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer (a.k.a. de privacy commissie) de folder waar mijn camerabestanden in staan beveiligen met een paswoord. Ik moet de folder dus niet afschermen voor andere gebruikers van de computer, maar ik moet hem afschermen in het algemeen...

Ik ga zo dadelijk truecrypt eens proberen, maar ik ben niet zeker of truecrypt mijn camera software gaat toelaten om het wegschrijven, ik ga de specs van het programma eens bekijken ;)

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:54
Beveilig gewoon heel de pc...?

dan is de map ook beschermd.. disable shares etc..

En ik denk dat ze met 'meerdere' gebruikers bedoelen is..

1 gebruiker waar mee je inlogt is 'gast' en dan run je programma als administrator die dan wel toegang heeft tot een bepaalde map...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:00

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Als je die ene gebruiker een wachtwoord geeft, heb je toch beveiliging in het algemeen?

Wie of wat heeft er verder nog toegang tot je pc dan ?

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar, de hele pc beveiligen was niet goed volgens de commissie...Ik moet de folder appart beveiligen :s

En daarbij, een windows wachtwoord is ook maar prul hé...Een kindje kan zoiets omzeilen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 17:01 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:54
hmm
truecrypt dan.. moment dat de pc herstart moet je wachtwoord opnieuw ingeven..

en elk 'prul' kindje heeft minstens 1 restart nodig om admin wachtwoord te verwijderen.. dus dan is dat veilig...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Pagina: 1