Windows-Virtualisering Xen - Harware virtualisering?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf de laatste weken verdiept in Xen op Centos. Na het volgen van verschillende tutorials, lukt het aardig om alles werkend te krijgen.

Echter staat er op enkele sites dat voor het hosten van Windows-virtualmachines op Xen, "hardware virtualization support" nodig is.

Ik heb veel op internet gezocht "grep vmx /proc/cpuinfo" en hier op GoT, ik zou graag uitsluitsel willen. Heb ik voor het aanmaken van Windows-vm's op XenLinux VMX nodig? Ik ben momenteel aan het testen op een SuperMicro Pentium(4) 3ghz server waarvan ik weet dat dergelijke ondersteuning er niet is.

Op mijn PC hier thuis, kan ik icm. WindowsXP/VMWare wel alles virtualiseren. Ook Linux/Linux gaat gewoon goed op de Supermicro-server.

Is dit specifiek Xen, die VMX nodig heeft?
Geldt dit ook voor OpenVZ en VMWare op Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten moeten je processor & mobo dit ondersteunen. Zoek maar eens op ' pacifica' of ' vanderpool'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Xen heeft inderdaad Intel VT of AMD-V nodig om goed te kunnen werken. Xen gaat namelijk dieper in de hardware dan VMware op Windows. Xen doet aan paravirtualisatie en praat direct met de hardware maar verteld het virtuele OS ook dat het virtueel is. Als je Vmware op Windows XP draait zorgt Vmware wel voor alle afhandeling via Windows, vandaar dat het dan wel werkt. Xen is zgn. bare metal virtualisatie, Vmware op Windows is hosted virtualisatie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.