Ati CCC Overdrive: overklok-limiet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.060 views

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Beste tweakers,

Nu Vantage gearriveerd is en ik in veel mindere mate cpu-gelimiteerde scores kan trekken, ben ik weer vrolijk aan het overklokken met mijn HD3870 overklok setup. Nou klokken die kaartjes hartstikke goed, en ik zit dus tegen de 885MHz core-limiet aan die Catalyst's Overdrive aanbiedt.

Nou had ik er al van gehoord dat je een bios met hogere standaard clocks in je kaart moet flashen, maar dat schijnt bij de Vantage Hotfix drivers van ATI niet meer te werken. Ik heb mijn bios geedit naar 800/1200 en zelfs 850/1200 stock, en dat pakt hij in CCC ook als "default clocks", maar de limiet blijft 885MHz. De pre-edited BIOS die ik voorheen had om dit probleem te omzeilen heb ik ook geprobeerd, maar ook dat mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee hoe ik om die 885MHz limiet heen kom, zonder andere programma's te moeten gebruiken? Voor Crossfire overclocking is overdrive namelijk het gebruiksvriendelijkst.

Via BIOS-flash overklokken zie ik in ieder geval niet zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Boxman op 04-05-2008 16:13 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Verwijderd

Toch wel heel erg basic hoor...

AMD Gpu Clock tool
Rivatuner
Atitraytools
Atitool.

Volgende keer wat beter zoekwerk verrichten joh ;)

• Boxman
Oh my god, krijgen we dit... zeg me dat het niet waar is...

Misschien moet jij je zoekwerk wat beter doen, want de helft kan uberhaupt niet overweg met de HD3870 en de andere helft werkt niet of imo zeer zeer vervelend met Crossfire opstellingen. Toch wel heel erg basic hoor...

Leeswerk mag je ook verbeteren, ik vraag je af of je heel mijn post uberhaupt hebt gelezen:
Heeft iemand enig idee hoe ik om die 885MHz limiet heen kom, zonder andere programma's te moeten gebruiken?
Ik heb duidelijk aangegeven dat Overdrive voor een dergelijke setup de makkelijkste tool is (en ja daar heb ik genoeg zoekwerk naar verricht), en mijn vraag is dan ook niet of je andere tools voor me wil zoeken, maar of ik advies kan krijgen over hoe ik die limiet kan verhogen in de huidige driver releases. Om dan ook nog eens (waarschijnlijk veronderstellend dat ik een n00b ben omdat ik Overdrive gebruik) met dergelijke mate van arrogantie te reageren vind ik ook niet echt op zijn plaats.

Heeft iemand anders misschien een goed idee over hoe die limiet te verhogen is?

[ Voor 13% gewijzigd door Boxman op 04-05-2008 16:43 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Verwijderd

Wellicht had je juist wel vooronderzoek kunnen doen bijv op google. Control center komt nu eenmaal met een limiet, en de manier waarop is niet zomaar te doen. Een flash iis een mogelijkheid maar dat wil je niet. Powerstrip bijv kan ook kaarten 'apart' oc'en maar daar heb je helemaal al geen zoekwerk naar verricht. Als je roept dat de helft niet werkt of niet soepel doet met crossfire dan vraag ik me af of je het wel daadwerkelijk geprobeerd hebt. AMD Gpuclock tool is overigens wel de tool als je niet verder kom met CCC.

En je niet te gaan bashen op mij omdat ik je toevallig 4 nuttige links weet aan te bieden. Je kan me niet vertellen dat die niet gewerkt hebben voor jouw configuratie.

• Boxman
Dude serieus, lees even mijn post goed door.

Jij zegt "Een flash iis een mogelijkheid maar dat wil je niet." En wat staat er in mijn startpost?
Ik heb mijn bios geedit naar 800/1200 en zelfs 850/1200 stock, en dat pakt hij in CCC ook als "default clocks", maar de limiet blijft 885MHz.
Getest en niet-werkend bevonden.

AMDgpuclocktool werkt niet met de HD3870 series, als je je zo goed ingelezen had zou je dat toch wel moeten weten. Zelfde geld voor Ati Tray Tools. ATi Tool en Rivatuner zijn onbruikbaar als je CF wil overklokken. Dit heb ik allemaal geprobeerd.
Je kan me niet vertellen dat die niet gewerkt hebben voor jouw configuratie.
Kan ik dus wel.

Bedankt overigens voor het verstieren van mijn topic. Je bent nu vast heel erg trots op jezelf.

Verwijderd

Wtf... :?

Doe eens even rustig of ga je altijd zo met mensen om die behulpzaam proberen te zijn? Het is hier geen vraagbak...

Overigens had je blijkbaar toch niet gezocht want de eerste hit op Google komt mij hier uit. Staat exact hoe je een crossfire setup overclocked! Maar nee het is te min voor je blijkbaar.
Bedankt overigens voor het verstieren van mijn topic. Je bent nu vast heel erg trots op jezelf.
Dat doe je toch lekker zelf aan de hand van je reactie hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 16:51 ]

• Boxman
Nou behulpzaam, behulpzaam.. Niets van wat jij zegt werkt. Je leest zelf de eerste hit van google niet door? Ze maken daar gebruik van AMDGpuclocktool, en dat werkt daar ja. Waarom? Ze gebruiken een HD2900XT; iets heel anders dan een HD3870.

Weet niet of ik het nog vaak moet zeggen. Een HD3870 werkt NIET samen met AMDGPUclocktool.

Je probeert niet behulpzaam te zijn (dat gaat sowieso vanaf het begin al op een heel andere toon), je bent gewoon arrogant bezig. Je beschuldigt mij ervan dat ik geen onderzoek zou hebben gedaan, je vertelt me dat het allemaal erg basic is. Maar tegelijkertijd ben jij degene die het bij het verkeerde eind heeft, aangezien ik van die tools allang op de hoogte bleek te zijn en er zelfs stukken dieper op in ben gegaan door het allemaal te testen en niet-werkend te bevinden.

[ Voor 57% gewijzigd door Boxman op 04-05-2008 16:57 ]

Verwijderd

Waarom? Ze gebruiken een HD2900XT; iets heel anders dan een HD3870.
En in hoeveel verschillen deze dan met jouw kaarten ? Als ze softwarematig op dezelfde manier oc'ed worden door op basis van Device ID, maar daar heb je ook niet op gelet he :) Soms werken oudere kaarten/software prima mee met een nieuwere set.

Met andere woorden investeer je maar bar weinig inzet en hoop je een kant en klaar antwoord te krijgen met de manier waarop je post. Nou hulde. Je verstiert je topic zelf. :)

overigens heb je mij er echt niet mee hoor op de manier waarop je zit te thrashen :>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 16:59 ]

• Boxman
Nee dat zal best, daarom zit je hier nog steeds te reageren? :')

Laat maar jongens, dit is weer eens tweakers.net op zijn best.

Tenzij jij thuis een HD3870 CF setup hebt, en mij kan laten zien dat die setup in Vista perfect over te klokken is met je AMDGPUclocktool, ga ik aan jou posts geen aandacht meer besteden. Als je geen praktijkervaring ermee hebt, ga dan ook niet degene die dat wel heeft ervan beschuldigen dat je er zeker van bent dat die niets geprobeerd heeft en het niet kan weten. Nee, de beste stuurlui staan aan wal, en dat blijkt maar weer. Zielig hoor.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 11:21

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:}:|
nuff said toch?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:06
Als je de nieuwste rivatuner download dan zou die moeten werken, ik kan daarmee ook overclocken als ik wil maar ik heb tot nu toe alleen in CCC ge-ocd. Volgens mij kan je met CCC gewoon niet verder dan 885 mhz, dat balkje valt niet te verlengen geloof ik.

Verwijderd

Jij bent blijkbaar degene die er zielig over loopt te doen. Als ik je een tip geef en excuses dat ik me niet beziggehouden heb met je AMD-Gpuclock-tool op een CF-setup onder Vista bash je vervolgens het meest voorliggende en laat de rest achterwege want je zoekt naar een kant en klaar antwoord. De tip over die 2900XT probeer je niet eens omdat er '2900XT' opstaat en volgens jou al automatisch niet werkt. Heb je uberhaubt wel atitool gebruikt en daarbij de device-ID geselecteerd om vervolgens de clocks handmatig in te voeren en te benchen? Vast niet.

Nuff said.

• Boxman
Knap van je, dat je denkt in andermans hoofd te kunnen kijken.

Ik zeg het nog een keer. Ik heb het allang geprobeerd, en het werkt gewoon niet. Dacht je nou werkelijk dat ik "crossfire overclocking" nog niet in google had ingevoerd? Beetje naief eerlijk gezegd. En een beetje naief om te denken dat je het beter weet als je zelf de betreffende hardware nieteens in bezit hebt om ook maar enige ervaring mee te hebben.

Moderator, mag ik je vragen om hier aub een slotje op te gooien, of alle posts weg te gooien behalve de startpost? Doen we het mooi overnieuw, dit lijkt nergens op :).

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehm... Ok, dit topic gaat dicht....

Lism en Boxman : Waar er twee keiven hebben er twee schuld... Beide iets minder overspannen reageren a.u.b.

[ Voor 61% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-05-2008 10:58 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.