Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VS2008/Vista] Drag en drop van bestanden en mappen

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
Op m'n ontwikkelmachine thuis heb ik Vista en VS2008 draaien en loop tegen een probleem aan. Ik wil namelijk vanuit m'n windows verkenner een map in m'n project slepen.
Momenteel is dit omdat op een of andere manier m'n project corrupt is geraakt en ik deze nu dus weer 'even' opnieuw aanmaak. Is op zich niet zoveel werk, aangezien het momenteel uit een tiental bestanden gaat onderverdeeld in enkele mappen. Toch zou ik het fijn vinden dat ik gewoon m'n mappen en bestanden in de windows verkenner kan selecteren en slepen naar de devenv solution explorer, zodat deze mappen en bestanden automatisch in het project worden geplaatst.

Dit heeft tot nu toe altijd gewerkt bij andere projecten. Daar werk ik dan wel met XP + VS2005 en XP + 2008, dus het enige verschil is de Windows versie. Echter, een collega van mij heeft ook Vista + VS2008 draaien en hij zegt dat hij wel mappen kan slepen naar de solution explorer. Het lijkt me ook wel functionaliteit dat men er niet zomaar heeft uit gehaald.

Inmiddels ben ik van van een nederlandstalige naar een engelstalige Vista overgestapt. Ik dacht dat het misschien aan de talen zou kunnen liggen, aangezien ik eerder ook al foutmeldingen kreeg wanneer ik een cs-bestand wilde openen vanuit de Windows Verkenner en dacht dat het daar wel mee te maken zou kunnen hebben. ('Windows kan het bestand 'C:\blablabla\bestand.cs' niet vinden.' en dan de melding dat je het pad en de bestandsnaam moet controleren).
Nu krijg ik echter nog steeds die melding, maar dan in het engels:
Windows cannot find 'C:\Users\Jan V\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Projectnaam\Projectnaam.Presentation\Default.aspx.cs'. Make sure you typed the name correctly, and then try again.
Grote kans dat het hier iets mee te maken heeft, want het lijkt mij wel de bedoeling dat je bestenden moet kunnen openen vanuit de verkenner naar VS2008.

Als korte termijn oplossing kan ik gewoon alles via VS2008 gaan toevoegen, inclusief alle mappen, maar binnenkort wil ik waarschijnlijk ook FCKEditor (of iets vergelijkbaars) gaan implementeren en ik zag al dat dat project uit tientallen mappen met submappen bestaat en dat is wel een beetje veel werk om met de hand te doen.

Ik kom er nu trouwens achter dat ik wel meerdere bestanden (aspx, cs) tegelijkertijd naar de solution explorer kan slepen en dat ze aan het project worden toegevoegd.
Nee, nu niet meer.

Ik start VS2008 trouwens op met Administrator rechten en gebruik de C# standaard instellingen voor schermen en code (die optie die je kiest bij eerste keer opstarten).

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Mocht het je enigzins troosten...

Je kan in het open file dialog, wat je krijgt als je "existing items" wilt toevoegen, met shift en control gewoon meerdere items selecteren... indien dit folders zijn worden ook alle onderliggende folders en bestanden meegenomen.

• Jan_V
EvilB2k schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:34:
Je kan in het open file dialog, wat je krijgt als je "existing items" wilt toevoegen, met shift en control gewoon meerdere items selecteren... indien dit folders zijn worden ook alle onderliggende folders en bestanden meegenomen.
Voorheen werkte dat ook bij mij (en nog steeds op m'n andere machines met XP), maar dus niet op m'n thuis systeem. Wanneer je op dit systeem een (of meerdere) mappen selecteert en dan op Add drukt, dan opent hij een van de geselecteerde mappen, zodat je in die map zelf bestanden kunt uitzoeken die toegevoegd moeten worden.
Wanneer je een (of meerdere) mappen selecteert met daarbij nog enkele bestanden, dan voegt hij gewoon de bestanden toe en doet verder niets met die mappen.

Het is misschien gewoon een vinkje ergens in windows of devenv, maar ik kan hem niet vinden. Herinstallatie heeft jammergenoeg tot nog toe ook niet echt geholpen.

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Heb je UAC niet aanstaan en je VS2008 met elevated privileges geopend? Anders moet je misschien is UAC aanzetten en expliciet niet elevated openen.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Jan_V
riezebosch schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:58:
Heb je UAC niet aanstaan en je VS2008 met elevated privileges geopend? Anders moet je misschien is UAC aanzetten en expliciet niet elevated openen.
Het heeft even geduurd, maar ben nu eindelijk in staat geweest dit te proberen.

Ik opende VS2008 altijd met Administrator via de optie Run this program as an administrator in de Compatibility-tab. De UAC vroeg dan altijd toestemming om VS2008 te draaien, waar ik altijd Continue op antwoorde.
Nu heb ik het vinkje uit gezet en VS2008 gestart, dus niet als Administrator. Dit blijkt echt de oplossing te zijn.
Als je VS2008 'gewoon' opent, dan kun je gewoon mappen en bestanden slepen naar je projecten.
Hartstikke bedankt voor de suggestie, riezebosch.

Nu heb ik wel weer een ander probleem, namelijk dat m'n web projecten op een of andere manier COM fouten geven, maar m'n initiele probleem is in ieder geval opgelost. Zal nu op zoek hoe ik het volgende 'probleem' kan oplossen.