Toon posts:

DAP Speakers Welke Versterker ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke versterker/versterkers zou ik moetten kopen als ik deze set neem ??

4x DAP LT-516 (Tops): 2 Links en 2 Rechts van de zaal
2x DAP LB-184 (Subs): 1 Links en 1 Rechts van de zaal

Specs DAP LT-516 (Tops):
Dual 5/1 passive vented line array speaker system
Woofer: 2x SA-538100, 8 Ohm,
38 mm Voice Coil
High Driver: 1x V-34TN, 12 Ohm
1.375" Titanium Dome,
34 mm Voice Coil
Nominal Impedance: 16 Ohm
Power Handling: 150 Watt Continuous
300 Watt Program
600 Watt Peak
Freq. Response ( -3 dB ) : 120 – 15.000 Hz
Freq. Range ( -10 dB ) : 85 – 18.000 Hz
Crossover Frequency : 3000 Hz, 18 dB/Oct
Sensitivity (Full Space) : 92 dB / W / m
Peak SPL at 1 m (Theoretical) : 128.5 dB
Nominal Dispersion (HxV) : 90° x 10°
Dimensions (LxWxH) : 320 x 167 x 597 mm
Net Weight : 14 kg

Specs DAP LB-184 (Subs):
18" active 6th order bandpass subwoofer
Woofer: PB-18100220HL, 8 Ohm,
100 mm Voice Coil
Nominal Impedance: 8 Ohm
Power Handling: 600 Watt Continuous
1200 Watt Program
2400 Watt Peak
Freq. Response ( -3 dB ) : 38 – 200 Hz
Freq. Range ( -10 dB ) : 32 – 250 Hz
Sensitivity (Half Space) : 104 dB / W / m
Peak SPL at 1 m (Theoretical) : 137.8 dB
Nominal Dispersion (HxV) : 360° x 180°
Dimensions (LxWxH) : 597 x 736 x 597 mm
Net Weight : 47 kg

Iemand hier verstand van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik zou deze set uberhaupt niet zo nemen, aangezien die "line array" speakertjes lang niet laag genoeg gaan om netjes aan te sluiten bij de sub. Eventueel als je er 4 per kant neer hangt zou je mischien door de koppeling van de laagdrivertjes nog ergens komen, maar met 2 per kant ben ik bang dat je veel midlaag gaat missen.
(daps eigen promopraatje)
"The DAP Audio LT-516 is a 16 Ohm, 2-way passively wide-dispersion vertically mini array system. It can be used for short to medium throw arrays of 1 to 4 cabinets and is compatible with the LB-184 Slim Array subwoofer. Its 7,5° (-6dB) vertical and a 100° (-6dB) horizontal dispersion requires 4 cabinets on each side to cover an area up to 40x40 metres. It is equipped with two 5 neodymium speakers, one horn with 1 driver and fully integrated rigging hardware with quick-release pins.

Om je vraag te beantwoorden: ik zou in dezelfde budgetreeks blijven als je nu al zit qua versterkers e bijvoorbeeld een dap P2000 amp te pakken voor je tops. Je subs hebben een eigen ingebouwde versterker. de P2000 heeft genoeg prik achter de hand om later eventueel up te graden naar 4x topkasten voor een beter geluid en betere spreiding.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is iig geen ruimte van 40x40 maar 10x25

Dus 2 per kant lijkt mij dan wel genoeg toch :?

Hoe sluit ik dat aan dan, 4 tops, 2 subs op 1 P2000 versterker ?

Mocht dit het niet worden, wat zou jij anders voorstellen dan ??

Ik moet voor een ruimte van 10x25 een hele nieuwe set hebben !

Dus Speakers, Subs, Monitors, Versterker en Equalizer !

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Een line array is helemaal niet bedoelt voor een kleine ruimte. Die dingen zijn juiste bedoeld voor grote open ruimtes. Zoek dus eerst de juiste speakers uit en dan pas de rest.

Verder verwachten we toch echt van je dat je eerst een en ander zelf gaat uitzoeken. Kom eens met een aantal alternatieven..
Dus Speakers, Subs, Monitors, Versterker en Equalizer !
Ik mis nog een actief filter.

[ Voor 40% gewijzigd door voodooless op 04-05-2008 20:28 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan best gaan zoeken maar ik heb er niet veel verstand van, vandaar die vraag hiero !!

Ik vraag hiet alleen wat het beste is voor een ruimte van 10x25, juist omdat ik er minder verstand van heb !!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan is het dus zaak om eerst een en ander zelf uit te zoeken!

Kijk eerst eens naar hoeveel centen je hebt, en ga dan kijken wat je daarvoor kan krijgen.

Verder is het ook niet duidelijk wat je in de ruimte precies gaat doen. Is het een disco, of een theater of heel iets anders? Kijk eerst wat je nu precies wil. Loop anders een speciaalzaak binnen en ga daar vragen..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ga anders eens rondkijken op http://www.licht-geluid.nl . Dat zit vol met mensen uit die "wereld" En als ik mij niet vergis heb ik daar erg veel slechte verhalen over DAP gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
DAP speakers = rommel. En al helemaal geen linearray achtige systemen binnen hangen, tenzij je echt weet waar je mee bezig bent.

Kijk eens naar Dynacord, Elektrovoice, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

dap is inderdaad budget rommel. Een vriend van mij moest en zou het ook hebben ontdanks mijn afraden. Ging er op hardcore feesten mee draaien (dacht hij) dat ging dus precies een uur goed en toen lag de rommel al aan puin. Speakers maken hun specs bij lange niet waar, zijn niet zwaar te belasten en voor de versterking geld het zelfde. Het geluid is super budget en de levensduur bij zware belasting extreem kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter info:

Het is een jongere centrum voor allerlei soorten muziek. Meer gericht op de Dance Scene.

Het budget is nog niet bekend omdat alles aan vervanging toe is moeten wij met een voorstel naar de gemeente !

Daarvoor moeten we dus wel kijken wat we precies nodig hebben.

Ik was al van plan om dinsdag naar Feedback - Rotterdam te gaan. Maar d8 laat ik het ook even op tweakers neezetten misschien kunnen de mensen hiero mij wel meer inlichten voordat ik Naar Feedback ga !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

als het dus alleen maar zinloos hard moet zonder enige herkenning wat je hoort (bij de meeste buurtcentra zo :)) is dap inderdaad een goede keus.

Laat maar eens horen wat feedback je voor advies geeft, ze hebben daar in ieder geval wel de kennis in huis. Ik verwacht dat het eerder een verhaal van budget wordt...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als het dus alleen maar zinloos hard moet zonder enige herkenning wat je hoort (bij de meeste buurtcentra zo :)) is dap inderdaad een goede keus.
:) Het moet idd wel hard maar het moet ook wel een beetje goed klinken !!!

Maar die line array is dus sowiesow niet goed hiervoor ?? Er komt namenlijk wel een aardig geluid uit !!!

Ik post sowiesow de respons van feedbak nog wel even op het forum !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dit merk heb ik laatst gehoord in Rembrandt eindhoven volgens mij.
Function one
Erg van onder de indruk moet ik zeggen, ongelofelijk strak geluid! en geen "wapper/dender" bassen. Maar denk dat je bang wordt van het prijskaartje :+

Nou is dit natuurlijk het andere uiterste maar heb wel het gevoel dat als je een beetje fatsoenlijk wilt dat je toch van low budget PA af moet blijven. Bij goedkope PA krijg je heel vlug van dat lage gedender waar nog maar amper spraak in te herkennen is. Maarja wat "fatsoenlijk" is ligt natuurlijk bij iedereen verschillend.

Als je trouwens echt goedkoop klaar wilt zijn moet je eens kijken naar Raveland :o ... als dat nog bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moet gewoon goed zijn, prijs is nog niet zo belangrijk. Als het geluid maar goed klinkt en de apperatuur lang mee gaat.

Natuurlijk moet het niet €10.000,- kosten maar voor €5000,- euro max moet het denk wel lukken toch !!??

Het is maar een zaal van 130-150 man max !!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:46:
Het moet gewoon goed zijn, prijs is nog niet zo belangrijk. Als het geluid maar goed klinkt en de apperatuur lang mee gaat.

Natuurlijk moet het niet €10.000,- kosten maar voor €5000,- euro max moet het denk wel lukken toch !!??

Het is maar een zaal van 130-150 man max !!
Dan kun je voor 5000 euro echt wel een behoorlijke set kopen! Gelijkend aan DAP en ook rommel wat je niet moet kopen zijn: American DJ en Co.

Function One is de bom voor beuk en hardcore en kost je erg veel geld dus droom daar ook maar niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

voodooless schreef op zondag 04 mei 2008 @ 20:22:
Een line array is helemaal niet bedoelt voor een kleine ruimte.
Die speakertjes zelf zijn natuurlijk niet de line array, maar een onderdeeltje daarvan.
Stand alone zijn het natuurlijk gewoon speakertjes die niet laag gaan.

Voor 5000,- zou ik inderdaad ook voor meer kwaliteitsspul gaan, desnoods gebruikt.
Als het voor een jongerencentrum gaat kom je waarschijnlijk ook nog in contact met de milieudienst. Misschien moet je een gesealde limiter aanschaffen, wat geld qua aanschaf en meting / inregelen kost. Hou daar rekening mee, en informeer daar eerst naar, aangezien dat duur is. Daarvoor moet je eerder bij de milieudienst zijn dan bij feedback.
Als je enig idee hebt van hoeveel lawaai je kan maken kan je daarin ook rekening houden met je aanschaf, zodat je in ieder geval een gebalanceerd geluid krijgt.
Zorg er ook voor dat je beveiligd spul koopt. Dus geen versterkers met alleen DC protectie, maar ook met ingebouwde (clip) limiter. De duurdere versterkers hebben dit standaard. Versterkers in actieve sets meestal ook.

complete sets samengesteld uit topmerken (jbl / electrovoice / EAW / Meyer sound / RCF) zijn nieuw buiten je budget, maar gebruikt misschien haalbaar. Het voordeel daarvan is dat het ook goed te repareren valt. Moeten er ook mixers, crossovers enz bij? Kabels?
Maak ook een beslissing over hoeveel speakers je wilt: voor een zaal van 25m lang kan je misschien beter 6 speakers nemen ipv 4 (beter spreiding, kan ook voordeel opleveren als je qua geluidoverlast veel problemen met buren hebt)

Kijk ook naar wat de behoefte is: wat stond er (post hier een lijstje), hoe lang is het heel gebleven, wat kostte het, wat was goed en wat niet enz enz.
(Is het nog heel (of delen ervan), inruilwaarde?)

Een set wat 1 keer per maand door dezelfde persoon bedient wordt in een gereformeerde jongerenclub heeft een ander slijtagepatroon dan een set uit een hells angelscafé..

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 05-05-2008 02:48 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
complete sets samengesteld uit topmerken (jbl / electrovoice / EAW / Meyer sound / RCF) zijn nieuw buiten je budget, maar gebruikt misschien haalbaar. Het voordeel daarvan is dat het ook goed te repareren valt. Moeten er ook mixers, crossovers enz bij? Kabels?
Maak ook een beslissing over hoeveel speakers je wilt: voor een zaal van 25m lang kan je misschien beter 6 speakers nemen ipv 4 (beter spreiding, kan ook voordeel opleveren als je qua geluidoverlast veel problemen met buren hebt)

Kijk ook naar wat de behoefte is: wat stond er (post hier een lijstje), hoe lang is het heel gebleven, wat kostte het, wat was goed en wat niet enz enz.
(Is het nog heel (of delen ervan), inruilwaarde?)

Een set wat 1 keer per maand door dezelfde persoon bedient wordt in een gereformeerde jongerenclub heeft een ander slijtagepatroon dan een set uit een hells angelscafé..
Op dit moment is het jongere centrum gesloten.

Ik weet de specs van de aude speakers niet en kan dit voorlopig ook niet achterhalen !

Ik weet wel dat er nu 2 top speakers aan het plafond hangen en 2 subs op de grond staan
Ik weet ook dat er 1 versterker stond. Maar ik heb van geen spullen specificaaties
Ik weet dat het geluid aardig hard kon af en toe kon je elkaar niet eens meer verstaan (zonder geluids overlast)
En ik weet tot alle spullen qua audio aan vervanging nodig zijn !!
Hoelang het er heeft gestaan weet ik niet en zal moeilijk te achterhalen zijn !

Sorry dat ik niet meer info kan achterhalen
Ik zit pas sinds een paar weken in de organisatie en moest dit uitzoeken !

Het jongere centrum is gesloten omdat degene die hiervoor in de organisatie zat er een zooitje van heeft gemaakt, en daarom liep het voor geen meter daar. We moeten we nu met een plan komen om de tent weer open te gooien. Maar het heeft natuurlijk geen zin om met oude kapotte spullen verder te gaan. Dus in het plan doen we ook een verzoek staan om nieuwe audio apperatuur aan te schaffen. Daarin moet natuurlijk wel instaan wat we willen, en hoeveel dat gaat kosten. Vandaar deze post !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 03:13:
[...]

Ik weet de specs van de aude speakers niet en kan dit voorlopig ook niet achterhalen !

Ik weet wel dat er nu 2 top speakers aan het plafond hangen en 2 subs op de grond staan
Ik weet ook dat er 1 versterker stond. Maar ik heb van geen spullen specificaaties
Ik weet dat het geluid aardig hard kon af en toe kon je elkaar niet eens meer verstaan (zonder geluids overlast)
En ik weet tot alle spullen qua audio aan vervanging nodig zijn !!
Hoelang het er heeft gestaan weet ik niet en zal moeilijk te achterhalen zijn !

Sorry dat ik niet meer info kan achterhalen
Ik zit pas sinds een paar weken in de organisatie en moest dit uitzoeken !

Het jongere centrum is gesloten omdat degene die hiervoor in de organisatie zat er een zooitje van heeft gemaakt, en daarom liep het voor geen meter daar. We moeten we nu met een plan komen om de tent weer open te gooien. Maar het heeft natuurlijk geen zin om met oude kapotte spullen verder te gaan. Dus in het plan doen we ook een verzoek staan om nieuwe audio apperatuur aan te schaffen. Daarin moet natuurlijk wel instaan wat we willen, en hoeveel dat gaat kosten. Vandaar deze post !
Neem een lokale geluidsverhuurder in de hand die met je mee wil denken en er geen vet slaatje uit wil slaan in zijn financiele voordeel en wellicht kan hij een mooie passende oplossing leveren. Zo doen wij dat regelmatig voor allerlei klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 03:13:
[...]

Kan je niet gewoon contact opnemen met de beheerder en dan langsgaan :?
Als het jongerencentrum een milieuvergunning had kan je ook daarin neuzen wat de geluidsituatie was.
'aardig hard' is een beetje een rekbaar begrip. Een milieuvergunning is in te zien bij gemeente of milieudienst. Ze zijn verplicht mee te werken op basis van wet openbaarheid bestuur / verdrag van Aarhus.
Als je aantoont dat je gedegen onderzoek hebt gedaan, is de kans ook wat groter dat je geld (of meer geld) van de gemeente krijgt.. althans,... zo zou ik handelen als ik gemeente was.
Gemeentes denken eerder in termen als 'duurzame investering' dan 'goedkoop iets regelen'.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 05-05-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Line array is imho geen optie voor de zaal waar het gebruikt gaat worden.

Kijk even naar een goede tweede hands set van JBL dynacord of dergelijke merken.
Ook ben ik van mening dat 1 sub en twee top kasten niet al te verstandig voor z'n klein zaaltje. Een sub kast en 1 top is meer dan voldoende.

Vervolgens heb je een fatsoenlijk cross-over nodig (DBX driverack bijvoorbeeld).
Een EQ zal je in je effectenrack moeten hangen en een crossover bij je versterkers.

Zelf heb ik erg goede ervaring met versterkers van crown.

Maar als je hierin niet zoveel ervaring hebt ben je misschien niet de juiste persoon om z'n PA installatie in te richten. Kijk het is een klein zaaltje en dit gaat vaak goed als je een goedkoop setje neerzet en de gemiddelde bezoeker zal het verschil niet horen maar een beetje luisteraar zal zich hier aan storen en dat werk averechts op het bezoekersaantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

10x25m is toch helemaal geen klein zaaltje?
Ik zou meer denken aan 3 (kleine) tops voor links en 3 tops voor rechts, verspreidt over de lengte van een zaal.
Zo spreid je geluid en heb je overal een 'aangenaam' luid niveau, terwijl je anders bij de tops een ondragelijk hard niveau hebt (dit kan ook overlast veroorzaken), en achterin net te zacht.
Het is dan ook niet echt relevant hoe hard het kan (met 2 tops kan je voldoende geluid creeeren), maar meer hoe je een aangenaam muziekniveau creeert.
eea hangt natuurlijk wel samen met hoe de zaal wordt ingericht; wordt alles 'dansvloer' of ook een stuk loungen enz enz enz. Zonder dat de TS daar info over geeft blijft het allemaal speculatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stinger666 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 04:00:
[...]

Neem een lokale geluidsverhuurder in de hand die met je mee wil denken en er geen vet slaatje uit wil slaan in zijn financiele voordeel en wellicht kan hij een mooie passende oplossing leveren. Zo doen wij dat regelmatig voor allerlei klanten.
Precies. Zoek gewoon een lokaal verhuur bedrijf uit, er zullen er genoeg zijn in omgeving Rotterdam. Niet Feedback, dat is een winkel bedoeld voor muziekanten, niet om PA te kopen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
JvS schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:07:
[...]
Precies. Zoek gewoon een lokaal verhuur bedrijf uit, er zullen er genoeg zijn in omgeving Rotterdam. Niet Feedback, dat is een winkel bedoeld voor muziekanten, niet om PA te kopen.
Wie ben ik om te zeggen dat ie niet naar feedback moet gaan..
zolang hij zijn portomonee in de gaten houd, kunnen ze hem daar best
goed helpen op zijn niveau...

en bij verhuurbedrijven hebben ze meestal minder tijd voor dit soort dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
wallie-s schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Wie ben ik om te zeggen dat ie niet naar feedback moet gaan..
zolang hij zijn portomonee in de gaten houd, kunnen ze hem daar best
goed helpen op zijn niveau...

en bij verhuurbedrijven hebben ze meestal minder tijd voor dit soort dingen..
klopt maar meestal is er wel een bedrijf te vinden die hier op de wat minder drukke dagen in de week tijd voor heeft. Ik neem aan dat het niet 123 klaar hoeft te zijn.

En het licht heel erg veel aan het soort venue wat er plaats zal vinden.

Als het een dans/disco achtige zaal word is een verspreiding een hele goede oplossing maar als je meer richt op concerten dan wil je eigenlijk alleen maar speakers vooraan hebben staan en niet aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Jeroen,

Als ik jou was zou ik afraden om naar DAP te gaan. Ik zou zeggen, koop op licht-geluid.nl een 2e hands setje van EV / Dynacord / HK ..
Als je een bon moet inleveren kunnen de meeste bedrijven daar ook voor zorgen.
Zet geen speakers op verschillende afstanden in de zaal neer, maaar probeer alles van een kant van zo hoog als het kan te bestralen.

Verder als versterkers zal ik je aanraden de versterker groter dan het speakervermogen te nemen. Dit om te voorkomen dat je speakers opgeblazen worden. Bij het hard zetten gaat het kraken, maar is niet je speaker kapot! (als je hem dan ook zachter zet) Met een te kleine versterker ga je op een gegeven moment clippen en stuur je een blokgolf door je speakers en worden ze een verwarmingselement :)..

Ook af te raden is Wharfdale (ben ik mee begonnen :))

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Looki schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:18:

dat ligt er dus maar weer helemaal aan welke serie. Ik heb een 15 jaar geleden nog een dansschool ingericht met 4 x Wharfedale E50 (okz, vinatage oldschool speaker van hun) en die draaien daar nog steeds. Er zit behoorlijk wat geld in de goede aansturing van de speakers en het resultaat is super.

Sure veel van de budget troep die ze nu maken is niet te vergelijken met hun echte hifi modellen maar dat is helaas met veel merken tegenwoordig zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Looki schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:18:
knip....

Wharfedale is imho meer voor de thuisgebruiker. Hun diamons serie heb ik thuis staan echt geweldig maar voor het high end pro gebruik zijn de idd niet echt geschikt.

Maar ook hier geld weer de heilige regel : Het licht aan de hele situatie (waar heb je het voor nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Heb je de Warfs wel eens naast een echte speakerset gezet? ook de duurdere series?

Naast een JBL klonken ze al bagger, laat staan als je ze naast een EV zet.. Het hele 4-6k valt erg tegen.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: ga voor 4 x Voice systems Shark 12 + 2 x Voice systems SUB VS 15 ...
Ben je in totaal 3200 euro kwijt (prijs Feedback, valt nog wel te onderhandelen bij zo'n set) en dan heb je kwalitatief gezien goed spul. En; geen versterker nodig, want alles is actief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier hele rare dingen. Ik lees een zaal van 10x25 meter en dance muziek en een verwachte prijs van 5000 euro ? en +-150 bezoekers maar waarschijnlijk een stuk of 200+ wat er in de zaal mogen.

Als het toch aan de gemeente moet voorleggen dan kan je beter een goed verhaal doen en een goede offerte aanvragen en niet naar de lokale bart-smit rennen voor je audio apparatuur. Ik denk dat je eerder aan een butget van een euro of 20k moet gaan denken. Om een beetje acceptabel geluid te krijgen. Ter vergelijk ik doe wel eens wat in een zaaltje waar 275 man in kunnen, dat heeft een vloer oppervlakte van ... ongeveer 9 bij 10 excl podium en balkon maar zonder balkon denk ik 200 man. Daar staat per kant 2 x 18 inch sub met 2 x top kasten (1" + 8" + 12" dacht ik) en bijbehorend vermogen van 3kw. Dit is apparatuur zonder blauwe ledjes of mooie zilvere glimmende panelen maar werkt wel. Echter slokt alleen de crossover al de helft van jouw gedachte butget op. Nu hoef je niet op dat nivo te zitten maar ik denk dat je beter eens aan wat mensen kan gaan vragen die er verstand van hebben bv TM audio, MS procuctions , etc voor een goede offerte, zij hebben overgens ook goede 2dehands spullen en kunnen je waarschijnlijk betere informatie geven omdat dit hun dagelijkse werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-10 16:31

Lifestyle71

De Jos

Goedkoop kan het ook.. je hoeft ten slotte niet alles nieuw aan te schaffen.

En wat betreft de blauwe ledjes waar de vorige poster over schreef: Mijn vorige Inkel eindtrap had alleen 2 grote VU-meters... tegenwoordig heeft elke versterker wel 1 of meer leds ipv meters...

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Pagina: 1