Netwerkverbinding stopt ermee

Pagina: 1
Acties:

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:06
Beste tweakers,
Eergister zette ik mijn pc aan en toen kreeg ik ineens het icoontje in beeld dat mijn pc verbinding aan het maken was met een netwerk, terwijl hij het normaal gewoon doet. En na 30 seconden ofzo geeft hij de melding 'beperkte of geen verbinding'. En dat terwijl hij het een paar uur daarvoor wel gewoon deed. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de router lag, dus die even gereset. Daar lag het ook niet aan, de andere pc's aangesloten op die router hadden namelijk nergens last van. Daarna had ik de nforce ethernet drivers maar opnieuw geinstalleerd (ik gebruik btw een Asus Striker II Formula) wat ook niets uit maakte. Ik had de kabel ook al gecontroleerd op mijn laptop, en dat werkte ook. Vervolgens heb ik een statisch IP ingesteld aangezien hij bij het opstarten lang bezig is met het verkrijgen van een netwerkadres. De melding 'beperkte of geen verbinding' verdween hier wel door, maar ik heb evengoed geen internet. Kan iemand mij helpen?
bij voorbaat dank,
Extreme Smell

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Werkt een ander,PCI,NIC wel? Je hebt zo te zien al veel uitgesloten namelijk.

• Extreme smell
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Alleen heb ik die niet (meer) liggen. Ik wil er best een gaan halen voor een tientje maar het zou ook zonde zijn als het dan nog niet werkt. Ik wil er dan liever zeker van zijn dat het niks anders is voordat ik er eentje ga halen.

Edit: ik heb net ook nog even geprobeerd om in mijn router te komen maar dat gaat zowel met als zonder een statisch IP niet. Nu alleen nog achter zien te komen of het een hardwarematig of softwarematig probleem is.

[ Voor 28% gewijzigd door Extreme smell op 04-05-2008 18:50 ]

• Extreme smell
Zo, ik heb toch maar een ander kaartje ervoor gekocht, want hier schoot ik ook niks mee op, en nu werkt het gek genoeg wel _/-\o_ betekend dit dat mijn onboard ethernet verbindingen defect zijn? ik vind het iig een raar verhaal.

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Drivers onlangs geupdate? Drivertooltje gedraaid? Kan van alles zijn, inclusief je idee dat de ethernetpoorten van je mobo stuk zijn.
Je zou de originele drivers opnieuw kunnen installeren en kijken of 't weer werkt.

Jikra

• Extreme smell
ok dat ga ik dan eens proberen

[ Voor 88% gewijzigd door Extreme smell op 05-05-2008 23:37 ]

Pagina: 1