Toon posts:

P4, 2.80Ghz, HT past dit op...

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe Videokaart, maar heb nog een moederbord met AGP slot.
Mijn budget is niet toereikend voor een hele nieuwe PC, dus ik wou mijn huidige processor gebruiken.

Een (521) P4, 90 nm, 1 MB L2, 2.80 Ghz Hyper Threading processor.

Nu is mijn vraag kan ik deze processor op elk moederbord plaatsen met een LGA775 socket van 800Mhz. of raak ik dan mijn HT kwijt?

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 08:30
HT raak je niet kwijt, dat zit echt niet los ofzo hoor ;) Zolang je processor voor socket 775 is kun je het in elk socket 775 moederbord steken

End of Transmission

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan kun je het beste blijven sparen. Je processor wordt anders de limiterende factor. Verder staat in de handleiding van mobo's welke processoren ze ondersteunen, dus gewoon de specificaties opzoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 10:57
gaat volgens mij niet in elke moederbord, er zijn tegenwoordig ook moederborden die alleen 1066/1333/1600 fsb ondersteunen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Ik zou zeggen, kijk op de site van de fabrikant van het moederbord die je op het oog hebt :). Als ik mijn eigen moederbord even als voorbeeld pak: GA-P35-DS3 - CPU Support List: een overzicht van processoren die getest zijn. Er staat precies aangegeven welke modellen wel of juist niet werken en welke BIOS versie er minimaal voor nodig is. Simpeler kan niet :Y). Hyper-Threading verliezen lijkt mij trouwens vreemd, dat gaat gewoon werken ;).

Anyhow, dit is even een kwestie van zelf kijken dus en dat kun je als Tweaker prima zelf. Het topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.