Asus Crosshair mobo, 8Gig OCZ high performance geheugen, Sapphire 800GTO2, Creative Fatality Pro gamers, WD 10000 toeren 150 gig en 4 x 500 gig, Zalman 750 watt, zalman reserator XT, Logitech z5500 digital,Coolermaster cosmos
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 15:08 ]
volgens handleiding logitech is dit digitall dus
mad-dog schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:07:
Heb je em digitaal of analoog aangesloten?
Asus Crosshair mobo, 8Gig OCZ high performance geheugen, Sapphire 800GTO2, Creative Fatality Pro gamers, WD 10000 toeren 150 gig en 4 x 500 gig, Zalman 750 watt, zalman reserator XT, Logitech z5500 digital,Coolermaster cosmos
Topictitels horen informatief te zijn en niet schreeuwerig. "HELP" voegt niets toe.
Titelfix:
"Asus Crosshair geeft geluids probleem? HELP" > "Asus Crosshair Vista/XP64b 5.1 sound issues"
Zou je daarnaast alsjeblieft een beetje op de verzorging van je posts kunnen letten? Als je moeite hebt om zelf goed te spellen (dyslexie oid) kun je je browsen spellingscontrole voor je laten uitvoeren. Dat komt de leesbaarheid van je posts ten goede, waardoor anderen je ook sneller zullen helpen
[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 04-05-2008 19:03 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dat is dus analoogSher schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:19:
sorry hij is gewoon met 3 pins aangesloten. dus niet coax of optical maar met front speakers, rear speakers and subwoofer.
volgens handleiding logitech is dit digitall dus
[...]
Maar dat terzijde, ik denk dat het belangrijkste is of je uberhaupt wel drivers geinstalleerd hebt voor je geluidskaart. Kijk verder of alles goed is ingesteld voor 5.1 in het controlpanel.
Daarna moet je ook kijken wat je afspeelt. Muziek is altijd 2.0 (Stereo) en zal geen 5.1 geven, alleen als je de software zo instelt dat hij het moet omvormen naar 5.1. Het beste lijkt me dan ook om eens met een film (op DVD en niet gedownload) eens gaat testen of 5.1 werkt.
Ik heb de juiste instellingen van de software... maar in de control panel kun je onder sounds al testen. Ik krijg bij 5.1 opstelling niet eens test geluid uit de rear and centre box.
Haal morgen ook een Oehlbach Digitaal Optische kabel Red Opto Star en kijken of dat dan helpt.
GENETX schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:16:
[...]
Dat is dus analoogDigitaal gaat via S/PDIF (Coax of optisch) en daar moet je speciale speakersets voor hebben zoals de Logitech Z-5500, overigens is digitaal wel aan te raden mocht je een dergelijke set hebben, het scheelt wel in kwaliteit op mijn eigen Z-5450.
Maar dat terzijde, ik denk dat het belangrijkste is of je uberhaupt wel drivers geinstalleerd hebt voor je geluidskaart. Kijk verder of alles goed is ingesteld voor 5.1 in het controlpanel.
Daarna moet je ook kijken wat je afspeelt. Muziek is altijd 2.0 (Stereo) en zal geen 5.1 geven, alleen als je de software zo instelt dat hij het moet omvormen naar 5.1. Het beste lijkt me dan ook om eens met een film (op DVD en niet gedownload) eens gaat testen of 5.1 werkt.