[ADSL] KPN Vangpagina

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 16:46
6 dagen geleden vloog ineens mijn internet eruit, het komt wel eens vaker voor dus ik liet het maar voor wat het is.

Na een paar dagen begon mijn DSL lampje weer te branden, alleen ik kwam telkens op de KPN vangpagina uit met de melding:

Uw adsl verbinding werkt correct, maar u bent niet bekend in de systemen van KPN.

Afijn, nu 5 telefoontjes verder, nooit terug gebeld worden ben ik erachter gekomen dat het voor hun schijnbaar een vrij lastig probleem is :/ Waar ze maar geen tijd in willen steken, tickets worden maar niet in behandeling genomen, elke keer zou ik terug gebeld worden bla bla bla je kent het wel.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? Ik krijg ook een volledig ander IP toegewezen:

IP Addresses/Netmasks
172.19.31.xxx/32
Primary DNS
172.31.255.134
Secondary DNS
172.31.255.198

BlaBlaBla

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Je moet toch bij je provider zijn, wij kunnen hier natuurlijk niets mee.

Waarschijnlijk is er een hardwaredefect in zo'n kpn wijkkastje bij jou in de buurt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Strider schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:06:
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? Ik krijg ook een volledig ander IP toegewezen:

IP Addresses/Netmasks
172.19.31.xxx/32
Primary DNS
172.31.255.134
Secondary DNS
172.31.255.198
Dit zijn interne IP-adressen (172.*.*.*, 10.*.*.* en 192.168.*.* zijn de zgn private IP-adresranges). Je router al eens gereset, eventueel naar fabriekscondities? Geef ook aan wat je provider is, wat voor modem, router etc je hebt en wat je al geprobeerd hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Een 172.xxx.xxx.xxx adres betekent dat er iets administratief verkeerd is, het kan dat je verkeerd bent ingelogd wat door een harde reset verholpen is. Of dat de je abbo geblokkeerd is, in het laatste geval moet je even een belletje geven naar afd debiteuren, 0900-0244 optie 1 en daarna optie 4 dacht ik. suc6.

Hmm het bovenstaande geldt voor IPB. Maar je kan het alsnog proberen ( harde reset )

• Strider
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:14:
Een 172.xxx.xxx.xxx adres betekent dat er iets administratief verkeerd is, het kan dat je verkeerd bent ingelogd wat door een harde reset verholpen is. Of dat de je abbo geblokkeerd is, in het laatste geval moet je even een belletje geven naar afd debiteuren, 0900-0244 optie 1 en daarna optie 4 dacht ik. suc6.

Hmm het bovenstaande geldt voor IPB. Maar je kan het alsnog proberen ( harde reset )
Als mijn abo geblokkeert zou zijn zou ik denk ik een username/wachtwoord error krijgen.

Modem is al gereset, ook al een andere modem geprobeert.

Modem: Speedtouch 546
Provider: Planet

BlaBlaBla

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

gambieter schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:13:
Dit zijn interne IP-adressen (172.*.*.*, ...
Niet helemaal,
De range loop van 172.16.0.0 t/m 172.31.255.255
In dit geval wel private, maar het is dus niet zo dat alle 172.x.x.x private adressen zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DukeBox schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:34:
Niet helemaal,
De range loop van 172.16.0.0 t/m 172.31.255.255
In dit geval wel private, maar het is dus niet zo dat alle 172.x.x.x private adressen zijn.
offtopic:
Om eerlijk te zijn wist ik dat niet de hele 172-reeks private was, maar was te lui om de exacte range op te zoeken :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 19:29
Strider schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:28:
[...]

Als mijn abo geblokkeert zou zijn zou ik denk ik een username/wachtwoord error krijgen.
[..]
nope, vangpagina ...
Uw adsl verbinding werkt correct, maar u bent niet bekend in de systemen van KPN.
says it all, warschijnlijk administratieve error ...

[ Voor 24% gewijzigd door Mitch op 04-05-2008 15:42 ]

• Strider
Ja dat klopt, maar toch een vangpagina met een error code erbij? Dat is wat ik ervan begrepen heb.

Verder werkt mijn webmail ook nog gewoon.

BlaBlaBla

• Strider
Mitch schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:40:
[...]
[...]
says it all, warschijnlijk administratieve error ...
Ik denk dat dit 1 van de eerste dingen zijn die ze controleren? Tenminste ze zeiden steeds dat alles goed stond, en het gewoon moest werken.

BlaBlaBla

Verwijderd

Staat er op de vangpagina ook foutcode 2000?

• Strider
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:58:
Staat er op de vangpagina ook foutcode 2000?
Nee er staat geen code op :)

Dat werd mij ook telkens gevraagd.

BlaBlaBla

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heel mss een foute heraansluiting. je buurman moest aangesloten worden maar ze hebben jouw lijn als 'nieuwe' ge(her)initialiseerd ?

(lees hier wel dat dat meer fout gaat - zoals in het SG-topic van systeembeheerders)

verder is zulke situatie vervelend als je als particulier bent aangesloten, omdat je geen sla hebt, en achteraf enkel op de 'klantvriendelijkheid' van de provider kunt rekenen.
(bij grote eigen fouten durven ze wel eens een cadeau te doen, maar vaak wordt het 'overmacht' en heb je pech)

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Strider schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:06:
In sommige gevallen kun je nog wel op www.kpn.com rondsurfen (maar daarbuiten niet). Lukt dat?

• Strider
Jan-E schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:10:
[...]
In sommige gevallen kun je nog wel op www.kpn.com rondsurfen (maar daarbuiten niet). Lukt dat?
Yes www.kpn.com werkt gewoon hier.

BlaBlaBla

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je verbinding werkt adsl-technisch prima, maar je modem heeft een verkeerde login gestuurd voor de PPPoA sessie. Of: je login is per ongeluk uit de systemen van KPN geknikkerd. Dan krijg je dus die vangpagina op elke site behalve kpn.com. Check m.a.w. even je modeminstellingen, en dan met name je gebruikersnaam/wachtwoord.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
misschien ben je onterecht naar Direct ADSL overgezet.

dan kan je wel internetten met:

inlog: kpn@direct-adsl
ww: kpn

klopt je pakket wel als je bij je gegevens van Planet inlogt?
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx

je moet nu weer teruggezet worden van Direct ADSL naar Planet ADSL.
dat kan wel een tijdje duren.

• Strider
Caesu schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:33:
misschien ben je onterecht naar Direct ADSL overgezet.

dan kan je wel internetten met:

inlog: kpn@direct-adsl
ww: kpn

klopt je pakket wel als je bij je gegevens van Planet inlogt?
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx

je moet nu weer teruggezet worden van Direct ADSL naar Planet ADSL.
dat kan wel een tijdje duren.
Mijn gegevens kloppen bij de planet site, en ik kan niet internetten met kpn@direct-adsl, dan krijg ik dezelfde foutmelding.

@Cyber dit is echt al 100x gecheckt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 04-05-2008 22:47 ]

BlaBlaBla

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
is je gebruikersnaam wel blabla @adsl-planet
Dat zou je even aan kunnen passen. Anders toch nog een zevende keer contact opnemen met de helpdesk.

PSN: djmurcielago

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Strider schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:46:
[...]

@Cyber dit is echt al 100x gecheckt :P
Ja, dat kan ik toch niet zien? :P Dan is er dus idd iets mis bij kpn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Just curious: kun je verder dan www.kpn.com surfen als je proxy.wxs.nl oftewel netapp.kpn-is.nl oftewel 213.75.12.10 als proxy in je browser ingeeft?

Proxy.planet.nl is onlangs uit de lucht gehaald, maar die netapp werkt nog wel....

• Strider
Jan-E schreef op maandag 05 mei 2008 @ 02:28:
Just curious: kun je verder dan www.kpn.com surfen als je proxy.wxs.nl oftewel netapp.kpn-is.nl oftewel 213.75.12.10 als proxy in je browser ingeeft?

Proxy.planet.nl is onlangs uit de lucht gehaald, maar die netapp werkt nog wel....
Vandaag nog een keer met planet gebeld, en mijn account bleek nog wel gewoon te bestaan.

Ik kan overigens niet verder surfen met de bovenstaande proxy, maar schijnbaar was mijn ticket nu eindelijk in behandeling genomen _/-\o_

BlaBlaBla

Verwijderd

Vraag ff je IP op, 1e lijns kan dat inzien. Misschien kunnen ze dan ff controleren of deze ook uniek is ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 11:36 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:34:
Vraag ff je IP op, 1e lijns kan dat inzien. Misschien kunnen ze dan ff controleren of deze ook uniek is ;)
En als ie niet uniek zou zijn dan komt ie ook de site van KPN zelf niet meer op :) Heeft weinig nut dus :P

blub

• Strider
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:34:
Ik weet wat mijn normale IP is, en daarop kan ik ook niet pingen nu.

BlaBlaBla

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Het is een administratief probleem, dus je kunt er als klant niks aan veranderen. Als het echt een technisch probleem was, dan was het al lang opgelost.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1