Zuinige pc budget €200!

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik wil graag een 2de pc erbij voor office en internet en af en toe een dvdtje kijken naast mijn huidige pc. Ik beschik zelf al over alle benodigde randapperatuur en een kast en Harde schijf. Het enigste probleem is dat het budget maar 200 euro bedraagd. Zelf ben ik tot het volgende systeem gekomen.

Cpu; Intel celeron E1200 €38,-
Mobo; Msi p6ngm-l (met onboard graphics 7050) €38,-
Mem; Kingston valueram 2gb pc5300 €33,-
Hd; 160gb sata €24,-
Brander; Nec ad7200 €21,-
Voeding; Antec basiq power 350w €35,-

Besturingsysteem kan ik goedkoop aan komen via mijn opleiding, alleen is mijn vraag heeft deze pc genoeg kracht om vista een beetje soepel te draaien? mijn grootste zorg is daarin de proc van de rest ben ik vrij zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zou eerder voor een AMD op een 780G chipset gaan. De 780G is snel en ook best zuinig. Zie ook de nieuwste best-buy guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08 10:07
Hier staat een mooi artikel over je processor.
http://www.xbitlabs.com/a...eleron-e1200_7.html#sect0

Voor de dingen die jij ermee gaat doen, lijkt mij het absoluuut geen probleem.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met crackh34d eens.

780G chipset is een stuk beter en kan met een relatief trage processor qua film een stuk meer. Qua 3d versnelling is het ook een van de snelste IGP's die er is. Prijs is alleen wel een stuk hoger.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
780G heb ik ook al overwogen maar dan zit je kwa moederbord alweer een hele stap hoger moederborden beginnen met 780G rond de 65 euro en dat gaat een behoorlijk stuk boven het budget komen dus zal niet in aanmerking komen. Ik blijf bij de celeron en de msi plank zeker nadat ik de review had gelezen die rik hartman mij stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:39

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-vragen of zgn. boodschappenlijstjes zijn niet toegestaan op GoT :o. Zie daarvoor het CSL Beleid waarin ook een link naar een howto staat die jou hulp kan bieden :). Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van benchmarks en reviews doorlezen waarna je alle in's en out's van de hardware kent.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.