Sequentiele backups zonder overschrijving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Weet iemand wellicht met welke software het mogelijk is om van een bepaald bestand automatisch backups te maken in de tijd ZONDER daarbij de vorige backup te overschrijven ? Dus bijvoorbeeld, je hebt een bepaald excel bestand en je wilt elke week / dag automatisch een backup maken: bestand: Werkboek1.xls levert dan middels de door mij gezochte backupmethode de volgende bestanden:

==>

Werkboek1_24maart_08:00.xls
Werkboek1_25maart_08:00.xls
Werkboek1_26maart_08:00.xls
Werkboek1_27maart_08:00.xls

Ik neem aan dat dit moet kunnen. Bestaat binnen office of via 3rd party software de mogelijkheid hiertoe? Graag lees ik van jullie!

Thanks
R4ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik begrijp niet helemaal waar je precies naartoe wil met dit topic :)
Gaat het je exclusief om Office documenten, of zoek je een eigen 'versioning' systeem, of iets anders?

Zo lastig lijkt het me namelijk niet om een backup script in elkaar te klussen wat naar de datum kijkt en de files renamed eerlijk gezegd.

Dus:wat heb je zelf tot nu toe bedacht, en uitgezocht?
Op welk platform wil je dit kunnen inzetten?

Lees de Windows Clients - Policy even door zodat je ook snapt waarom je met dergelijk beperkte informatie niet echt succes boekt?

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 04-05-2008 13:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

nee en het probleem kan op deze manier toch niet aan de orde zijn ?
als hij bestanden dateert zal hij de dag erop nooit die van de dag ervoor overschrijven ? toch ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57
Ik heb dat zelf met een batch-file gedaan, die je vervolgens elke nacht ofzo kan aanroepen via de 'task scheduler'.

Heb even een stukje van mijn 'code' omgevormd naar jouw situatie, ik ga hier uit dat Werkboek1.xls in de folder c:\Mydocs staat, en het gekopieerd moet worden naar D:\Backup\Werkboek1_20080504_1331.xls (dit wijkt af van jouw notatie, maar het voordeel van mijn notatie is dat als je sorteert op naam, je automatisch ook sorteert op datum).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Set SourceFolder=c:\MyDocs
Set FileToCopy=WerkBoek1
Set FileToCopyExt=xls
Set BackupFolder=d:\Backup

Goto GetDateTime
:Continu

Copy %SourceFolder%\%FileToCopy%.%FileToCopyExt% %BackupFolder%\%FileToCopy%_%yy%%mm%%dd%_%_time%.%FileToCopyExt%

Goto end

REM ============================== EOF ===============================

:GetDateTime
@echo off&SETLOCAL

FOR /f "tokens=1-4 delims=/-. " %%G IN ('date /t') DO (call :s_fixdate %%G %%H %%I %%J)
goto :GetTime

:s_fixdate
if "%1:~0,1%" GTR "9" shift
FOR /f "skip=1 tokens=2-4 delims=(-)" %%G IN ('echo.^|date') DO (set %%G=%1&set %%H=%2&set %%I=%3)
goto :eof

:GetTime
@echo off
SETLOCAL
FOR /f "tokens=*" %%G IN ('time/t') DO set _time=%%G
SET _time=%_time:~0,2%%_time:~3,2%
ENDLOCAL&SET _time=%_time%
Goto Continu

:end

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 04-05-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het op een w2k3 server staat zou je naar VSS kunnen kijken, dat is nog veel makkelijker. Daarnaast moet je natuurlijk wel een echte (full) backup maken voor disaster recovery.

@sewer, jou fixdate functie gaat niet goed wanneer je bijvoorbeeld een US/UK date gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 04-05-2008 15:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Jawel, kijk nog maar eens goed ;)

Ik gebruik namelijk 'date' en 'date /t'

Die date /t heeft in de US een output als: Sun 05/04/2008
Die date heeft als 2e regel de output: Enter a new date: (mm-dd-yy)

In dit geval gebruik ik die mm-dd-yy in die s_fixdate, dus de fixdate wordt dan wel met parameters 05-04-2008 aangeroepen, maar dan wordt dus ook %G in die functie mm, zodat je toch krijgt: set mm=05&set dd=04&set yy=2008.

In het Nederlands krijgt die functie 04-05-2008 door, maar dan wordt %G in die functie dd, omdat daar date als 2e regel 'Geef een nieuwe datum (dd-mm-yyyy)' ofzoiets als output heeft. Dan krijg je dus: set dd=04&set mm=05&set yy=2008.

Wat je met UK date bedoelt weet ik niet, die is hetzelfde als Nederlands

[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 04-05-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:14

_Apache_

For life.

Winrar :), commandline in je geplande taken.

Maak een bat bestand aan en zet daarbij -u in de command line, dat update hij alleen wat nieuwer is in de bron dan het doel.. Voila, wil je wel een voorbeeldje geven van mijn commandline die al anderhalf jaar vrolijk zijn werk doet

Winrar kan ook netjes datum naampjes geven, met dd-mm-yyyy enzo, zelfs verschil tussen dd en ddd (04 of WED ed.)

[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 04-05-2008 14:06 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:28:
Hi!

Weet iemand wellicht met welke software het mogelijk is om van een bepaald bestand automatisch backups te maken in de tijd ZONDER daarbij de vorige backup te overschrijven ? Dus bijvoorbeeld, je hebt een bepaald excel bestand en je wilt elke week / dag automatisch een backup maken: bestand: Werkboek1.xls levert dan middels de door mij gezochte backupmethode de volgende bestanden:
Ik deed dit soort dingen in het verleden met Second Copy. Je kunt daarin aangeven hoeveel versies van een bestand bewaard moeten blijven.
Je kunt dit soort dingen inderdaad ook wel met versioning software of batch files e.d. doen maar Second Copy is naar mijn mening de makkelijkste manier om 't te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sewer schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:59:
Jawel, kijk nog maar eens goed ;)

Wat je met UK date bedoelt weet ik niet, die is hetzelfde als Nederlands
Ik bedoelde dat het fout ging met / i.p.v. - maar in dit geval gaat het helemaal goed.
Zelf zo bedacht ? Ik ben met iets dergelijks namelijk een tijdje bezig geweest en heb het heel anders opgelost (jouw optie is veel beter :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Nee, ben niet zo van het wiel opnieuw uitvinden ;)

Voor de datum: http://www.ss64.com/ntsyntax/getdate.html
Voor de tijd: http://www.ss64.com/ntsyntax/gettime.html

Zou er zelf ook nooit opgekomen zijn, maar je weet van te voren al dat er zat mensen zijn die hier al een keer tegenaan gelopen zijn en het vast wel eens in een nieuwsgroep oid gedropt hebben :)

[ Voor 27% gewijzigd door sewer op 04-05-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Top.. was deze niet tegen gekomen.. maar het blijft een script waarbij je maar moet hopen dat na een update/servicepack/nieuw OS de uitvoer gelijk blijft ;)

Pagina: 1