Intel Push-Pin systeem i.c.m. met spacers voor moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb zojuist mijn Scythe Mugen koeler op mijn moederbord gezet, maar volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan. De spacers om het moederbord in de kast te bevestigen kunnen namelijk niet allemaal vast, en dan vooral degenen aan de kant van de koeler niet. Als ik namelijk aan de onderkant kijk zie ik dat sommige push-pins niet helemaal dichtgeklapt zijn, een beetje het volgende idee dus:

|.|
in plaats van
\|/

Kan het zijn dat hierdoor inderdaad de spacers niet goed vast kunnen? En betekent dit soms dat de push-pins nu kapot zijn?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik zou graag zien dat mijn eerste assemblage gewoon goed gaat...

Bij voorbaat dank,
Zinu.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je die zwarte pin-dinges aan de onderkant van het moederboord ziet is ie waarschijnlijk wel goed. Zeker als de pootjes niet bewegen als je er aan zit. (een foto wil ook wel helpen)

Die pinnetjes zijn toch veel kleiner dan de afstandbusjes? Doe het schroefje eens in het afstandbusje zonder moederboord.

[ Voor 4% gewijzigd door disheaver op 04-05-2008 11:09 ]

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Het ziet er zo uit:
Foto 1 van push-pins:
Afbeeldingslocatie: http://xs227.xs.to/xs227/08180/dsc02969804.jpg.xs.jpg

Foto 2 van push-pins:
Afbeeldingslocatie: http://xs227.xs.to/xs227/08180/dsc02971371.jpg.xs.jpg

Foto van lengte van spacers:
Afbeeldingslocatie: http://xs227.xs.to/xs227/08180/dsc02972814.jpg.xs.jpg

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
(trage imageserver...)

:) afstandbusjes zijn er om meer ruimte tussen moederbord en kast te krijgen. Afstandbusjes in de behuizingschroeven, moederbord op de afstandbusjes, schroefje door de gaten in het moederbord in de afstandbusjes.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Overigens staat er duidelijk in de handleiding van zowel je Intel boxed CPU als je moederbord dat je eerst het moederbord in de kast moet monteren en dan pas de koeler moet monteren. Door de druk van de Intel koeler wil je moederbord nogal doorbuigen.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
_JGC_ schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:12:
Overigens staat er duidelijk in de handleiding van zowel je Intel boxed CPU als je moederbord dat je eerst het moederbord in de kast moet monteren en dan pas de koeler moet monteren. Door de druk van de Intel koeler wil je moederbord nogal doorbuigen.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat niet de makkelijkste manier is.

Eerst de koeler monteren, als je dit namelijk doet nadat je moederbord in de kast zit, kun je er niet meer met je vingers onder om tegendruk te geven, en moet je je bord veel verder doorbuigen, dan dat je buiten de kast de koeler monteert.
Dit geeft veel meer kans op breuken in je moederbord (kopersporen op de print) dan dat je de koeler eerst monteert.
Pagina: 1