Toon posts:

ATA 66/100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw moederbord halen maar: welke is de beste(ik heb p3 1000EB)

Asus CUV4X, FCPGA, VIA694X, 5xPCI, 1xAGP, 3XDimm,U-ATA 66 |:(

maar ik heb hardeschijf:
Maxtor DiamondMax 60 Plus 20.0Gb, 7200rpm U-ATA100 is dit dan een goede combinatie omdat het moederbord ATA-66 heeft en de hardeschijf ATA-100(wat is het verschil dan, en wat houd ata precies in) of is het een aanrader om een moederbord te kopen met ook ATA-100 zoals:

Asus CUS-L2, FCPGA, 815E chipset, U-ATA 100, 6xPCI, 3x DIMM, 2x CNR en 1x AGP PRO :-)
(is dit een normaal moederbord, had namelijk gehoord dat deze een onboard geluids of 3d kaart had)

ik dacht zelf aan de laatste als die geen onboard shit heeft.

Verwijderd

van ata 66 naar ata 100 is wel een verbetering maar niet echt noemenswaardig.
7200 toeren is beter.
je moederbord met ata 66 kan gewoon met ata 100 overweg deze gaat gewoon op 66 werken.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar welk moederbord zou jij aanraden??
qua prijs en wat ze in huis hebben??
Ik dacht persoonlijk aan de cus-L2 maar als daar een onboard video of geluids kaart op zit dan heb ik hem liever niet(alleen maar gezeik dat ie jou orginele geluids kaart in de "weg zit")

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Ik zou voor geen van beide gaan, maar voor de Asus CUSL2-C. Deze is hetzelfde als de CUSL2, maar dan zonder onboard video. Van de CUSL2-C zijn er twee versies: een met onboard geluid, en een zonder. Ik heb zelf de CUSL2-C zonder onboard audio, en het plankje bevalt mij uitstekend.

Wat betreft ATA-66 en ATA-100: die geven de snelheid aan waarmee data over de IDE aansluiting (waar de harde schijf aan zit) verstuurd kan worden. ATA-66 kan maximaal 66 MB/s aan, ATA-100 100 MB/s. Voor ATA-66/-100 heb je een speciale IDE kabel nodig, eentje met 80 aders. Als je een oude IDE kabel gebruikt, is de maximum snelheid 33 MB/s (ATA-33 dus).

Volgens mij kun je een ATA-100 harde schijf best op een ATA-66 aansluiting zetten, maar dan is ie gewoon wat langzamer. Dat zal in de praktijk heel erg meevallen, want harde schijven halen op dit moment lang geen 100 MB/s.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt:) Dat wou ik wten dus die cus-L2 heeft dus wel een onboard videokaart. Ik kon het nergens vinden maar ik had het wel gehoord. En de cusL2-c heeft geen. Mooi dan ga ik die halen(heeft voor de rest zelfde dingen als de cusL2??):Z

Verwijderd

Ik heb de Asus Cusl2. Geloof me, echt een fantastisch bordje, zeeeer stabiel. Beste die ik tot nu toe heb gehad. De Cusl2-C is de "goedkopere" versie ervan. Zie specs op www.asus.com.tw

Het lijkt me sterk dat er op dit moment betere mobo's zijn dan deze (voor P3's)

Suk6!

Verwijderd

Topicstarter
welke moet ik nou weten de CUSL2 of de CUSL2-C als het enigste verschil is dat de CUSL2-C geen onboard video heeft en daardoor goedkoper is dan neem ik die of niet?? :?

Verwijderd

IK raad je iniedergeval aan om een VIA chipset te kopen kan je zeer kakkenlijk op fokken OCEN

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Het verschil tussen de CUSL2 en de CUSL2-C is inderdaad alleen de ingebouwde video, de -C versie heeft namelijk de intel i815EP chipset, de CUSL2 heeft de i815E.

De CUSL2-C is meteen ook een prima overclocker, alleen is een PIII 1000EB niet echt geschikt voor overclocken, vanwege de 133MHz FSB.

Verwijderd

Ik heb zelf een Asus cubx, met als nadeel dat je AGPslot dan buiten spec loopt met een fsb van 133 Mhz.......Ik zou geen VIA chipset kopen, nog nooit gelukt om daar een stabiel systeem op te bouwen. oa door 4 in 1 drivers en niet optimale AGP aansturing......
Pagina: 1