Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] tijd notatie nieuwstracker frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
ik zag zonet op de frontpage dat de tracker een bugje heeft.

van de laatste 6 (mijn instelling) nieuwspostings gaven 5 de datum aan (03-05) maar de nieuwste gaf de tijd aan (18:55) maar alle postings zijn van dezelfde dag.

klein bugje, dacht laat het even weten.
* 18:55 Youtube krijgt nieuw advertentie...
* 03-05 Tien miljoen nummers voor Rock ...
* 03-05 Grote spelontwikkelaars slaan E3...
* 03-05 Sun schrapt arbeidsplaatsen na t...
* 03-05 Spam viert dertigste verjaardag
* 02-05 NXP neemt Conexant Systems o...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Of het nu wel of niet expres is, ik zie het meer als een feature, ik vind het wel handig om te zien van hoe laat een bericht is, als het minder dan 24 uur oud is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39
Volgens mij worden de posts die ouder dan 24 uur zijn inderdaad met datum getoond, maar die 'Tien miljoen nummers voor Rock ...' was van 13:55 en dat is minder dan 24 uur geleden om 03:26..?

The devil is in the details.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 11:03

silverstorm

tearing me apart

12 uur is het toch?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Als het 12 uur is klopt het nog niet, nieuws: Youtube krijgt nieuw advertentiemodel bijvoorbeeld is gepost om 18:55, op 3-5, en dat is nog geen 12 uur geleden. Ik denk dat het de bedoeling is om alle berichten die voor de datum van vandaag zijn gepost, geen tijdsaanduiding te geven, maar alleen een datum, tenzij er op de datum van vandaag geen nieuwsitems zijn gepost, in dat geval laat het script de laatste tijd zien (in het voorbeeld van TS, het Youtube nieuwsje).

Dus, als je vannacht (dus op 5-5) gaat kijken en we even aannemen dat er 1) geen nieuwspostings worden gemaakt en 2) nieuws: Dell staakt levering Vostro-laptops wegens verkeerde toetsenindeling het laatste bericht is, dan zal de tracker bij alle items een datum laten zien, behalve bij de laatste, waar hij dus een tijd van 15:38 laat zien. Mocht er op 5-5 wel een nieuw nieuwsbericht worden aangemaakt, dan zijn alle items van <5 mei wel allemaal voorzien van een datestamp.

Dit is zoals ik het begrijp, en past perfect in de omschrijving van de 'bug'.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hahn schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:55:
Volgens mij worden de posts die ouder dan 24 uur zijn inderdaad met datum getoond, maar die 'Tien miljoen nummers voor Rock ...' was van 13:55 en dat is minder dan 24 uur geleden om 03:26..?
De grens is iets anders, als een item van 'vandaag' is, krijg je sowieso de tijd te zien, als een item van 'gisteren' is, dan krijg je de tijd te zien als het item minder dan 12 uur oud is, anders de datum.

Daarmee pogen we de verwarring van de omslag te voorkomen, terwijl we ook weer niet heel hard de boel omslaan, we vinden het niet zo mooi als je om 0:01 '03-05' ziet in plaats van '23:50' ;)

Voor de lange naam versie (bij review-aankondigingen) gebruiken we nog een tussenstap door bij items die maximaal 7 dagen oud zijn nog eerst de dagnaam te tonen. En na meer dan 9 maanden tonen we bij de lange versie alleen nog maar de maand en het jaar.

Het is dus in ieder geval geen bug, maar het bedoelde gedrag.
Glaanieboy schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:04:
Als het 12 uur is klopt het nog niet, nieuws: Youtube krijgt nieuw advertentiemodel bijvoorbeeld is gepost om 18:55, op 3-5, en dat is nog geen 12 uur geleden.
Volgens mij is dat meer dan 21 uur geleden ;)
Mocht er op 5-5 wel een nieuw nieuwsbericht worden aangemaakt, dan zijn alle items van <5 mei wel allemaal voorzien van een datestamp.
In de trackers hangt dat niet van de datum/tijd van andere items af.

[ Voor 23% gewijzigd door ACM op 04-05-2008 16:13 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hehe, ik vond het wel een mooie uitleg :p
ACM schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:09:
[...]

Volgens mij is dat meer dan 21 uur geleden ;)
Oh ja, het is middag nu :p
ACM schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:09:
[...]

In de trackers hangt dat niet van de datum/tijd van andere items af.
Nogmaals, ik vond het wel een mooie uitleg :p

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Anyways, feature, not a bug \o/ Slotjuh! :Y)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.