Sinds enige tijd houd ik me serieus bezig met het controleren van prijzen van elektronica in 't buitenland. Op 't eerste gezicht wijken de prijzen niet gek veel af van de prijzen die hier in Nederland worden gehanteerd - zeker als je de transport- en invoerkosten erbij rekent. Echter, zo af en toe wil je wel eens een online winkeltje tegenkomen die onwijs lage prijzen hanteert, zelfs met bovengenoemde kosten, kom je stukken maar dan ook stukken goedkoper uit dan in Nederland.
Zo had ik ooit op Ebay een accu voor rond de 10 dollar in Hong Kong gekocht (pay-now prijs), waarvan een soortgelijke accu in Nederland ruim 40 euro (!) kostte. Met transportkosten kwam ik wel een tikkeltje duurder uit, maar desniettemin waren de uiteindelijke kosten stukken lager dan hier. Overigens was de kwaliteit van 't product helemaal top.
Van de week besloot ik om wat ddr-geheugen voor m'n verouderde pc'tje te kopen, dus ik dacht misschien valt er wat te vinden in 't buitenland (niet dat ddr-geheuen allemaal zo duur is hier
). En ja hoor, inmiddels heb ik via Ebay een shop gevonden die voor rond de 10 à 15 dollar verscheiden soorten geheugen verkoopt, bijv. 1gb ddr2 pc4200 ongeveer 9 dollar - slechts ter illustratie, naar nadere specificaties heb ik nog niet gekeken. Ook heb ik nog niet daadwerkelijk naar de garantieregelingen en algemene voorwaarden gekeken van deze betreffende webshop, maar voor die prijzen kun je het eigenlijk bijna niet laten liggen - de feedback van de shop was overigens tip top in orde.
Nu vroeg ik me af,
1. Heeft Tweakers.net hier een aparte ruimte voor, c.q. een pricewatch voor 't buitenland? Zo niet, zou dat niet bruikzaam zijn? Of zou dat 'onhandig' zijn vanwege het zeer grote aanbod (van buitenlandse webshops)?
2. Is het mogelijk om in deze topic winkelbesprekingen te houden? Casu quo, prijzen te bespreken, ofwel aan te geven waar het goedkoopst (weliswaar buitenland!) elektronica i.e. mobo's, hdd's, cpu's, etc. te behalen is? Zo niet, waar is 't wel mogelijk?
Alvast bedankt.
Zo had ik ooit op Ebay een accu voor rond de 10 dollar in Hong Kong gekocht (pay-now prijs), waarvan een soortgelijke accu in Nederland ruim 40 euro (!) kostte. Met transportkosten kwam ik wel een tikkeltje duurder uit, maar desniettemin waren de uiteindelijke kosten stukken lager dan hier. Overigens was de kwaliteit van 't product helemaal top.
Van de week besloot ik om wat ddr-geheugen voor m'n verouderde pc'tje te kopen, dus ik dacht misschien valt er wat te vinden in 't buitenland (niet dat ddr-geheuen allemaal zo duur is hier
Nu vroeg ik me af,
1. Heeft Tweakers.net hier een aparte ruimte voor, c.q. een pricewatch voor 't buitenland? Zo niet, zou dat niet bruikzaam zijn? Of zou dat 'onhandig' zijn vanwege het zeer grote aanbod (van buitenlandse webshops)?
2. Is het mogelijk om in deze topic winkelbesprekingen te houden? Casu quo, prijzen te bespreken, ofwel aan te geven waar het goedkoopst (weliswaar buitenland!) elektronica i.e. mobo's, hdd's, cpu's, etc. te behalen is? Zo niet, waar is 't wel mogelijk?
Alvast bedankt.