Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tussenruimte bij 2 div's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Zonet past ik de categorieafbeeldingen (Webdesign, Hosting, Domeinen) aan op mijn website, www.brightdesign.be. Zoals je kan zien zit er iets van de achtergrond tussen de 2 divs (div.cats en div.contentbox). Ik vermoed dat dit met de afbeeldingen te maken heeft maar ik weet niet exact wat. Kan iemand hulp bieden?

Bij voorbaat dank!

P.S.: CSS

Verwijderd

Cascading Stylesheet:
1
2
3
div.cats img {
   vertical-align: bottom;
}

Een klassiekertje.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, de oplossing! Heel erg bedankt! Had niet echt verwacht dat het zo makkelijk was... Ik vreesde al dat het een browser-issue was omdat IE (...) het wel "correct" toonde.

Verwijderd

Als je wilt weten hoe dit precies komt: In principe worden plaatjes op de "baseline" uitgelijnd. Dat betekent dus dat als er een plaatje in een regel tekst staat, dat het plaatje aan de onderkant wordt uitgelijnd met het onderste stuk van de letters (pootjes meegerekend).
Hieronder is echter nog een stukje lege ruimte. Anders zouden verschillende regels tekst tegen elkaar aan komen. Dat lege stukje ruimte is precies die paar pixels. Er wordt eigenlijk ten onrechte rekening mee gehouden dat er weleens tekst naast het plaatje zou kunnen staan. Aan de andere kant is het wel weer terecht. Discussiepuntje. Als je de plaatjes echter op de "bottom" uitlijnt, is dat écht aan de onderkant van het denkbeeldige vakje waarin een tekstregel staat. Inclusief de lege ruimte dus. Als je wat met de line-height speelt zie je vast wel wat ik bedoel.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 23:00
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:32:
Als je wilt weten hoe dit precies komt: In principe worden plaatjes op de "baseline" uitgelijnd. Dat betekent dus dat als er een plaatje in een regel tekst staat, dat het plaatje aan de onderkant wordt uitgelijnd met het onderste stuk van de letters (pootjes meegerekend).
Hieronder is echter nog een stukje lege ruimte. Anders zouden verschillende regels tekst tegen elkaar aan komen. Dat lege stukje ruimte is precies die paar pixels. Er wordt eigenlijk ten onrechte rekening mee gehouden dat er weleens tekst naast het plaatje zou kunnen staan. Aan de andere kant is het wel weer terecht. Discussiepuntje. Als je de plaatjes echter op de "bottom" uitlijnt, is dat écht aan de onderkant van het denkbeeldige vakje waarin een tekstregel staat. Inclusief de lege ruimte dus. Als je wat met de line-height speelt zie je vast wel wat ik bedoel.
Nooit geweten! Ook vaak gezeik mee gehad Vind het fijner om dit soort plaatjes als css background te doen. Moet je alleen even zorgen voor content tekstje voor screenreaders..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa