Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Hallo,

Ik heb Windows Vista, maar nog geen SP1. Ik krijg deze ook niet binnen via Windows Update, ook niet als ik handmatig zoek met updates.

Ik heb al in Google gezocht alleen hier krijg ik alleen de infomatica van de RC, een beta versie, of ik kom uit de downloadpagina.

Weet iemand een oplossing op dit probleem, of moet ik nog een tijdje wachten. Het downloaden kan ook wel alleen ik had gelezen dat dat minder goed is (ofzo).

Ik ben wel een ervaren PC gebruiker, dus veel uitleg is niet echt nodig.

Alvast bedankt, Stefan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom zou dat minder goed zijn? Het pakket is gewoon groter, omdat daar alles in zit, ook de patches die gij al hebt :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat je een aantal drivers hebt die niet compatible zijn met service pack one, dit is al meerdere keren voorbij gekomen dus check de database voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Zie het nieuwsbericht: nieuws: Microsoft trekt SP3 voor XP weer terug na problemen

Er zijn problemen en ze hebben SP1 tijdelijk buiten de automatische downloads gezet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of ik nu achter of voor liep maar hier een nieuws linkje van vandaag:

nieuws: Microsoft rolt Nederlandse SP1 voor Vista volgende week uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:34:
Geen idee of ik nu achter of voor liep maar hier een nieuws linkje van vandaag:

nieuws: Microsoft rolt Nederlandse SP1 voor Vista volgende week uit
We zijn 3 mei, link is van 10 april :?

@TS: gewoon de full downloaden, en installeren ;)

Wel eerst mooi drivertjes updaten en gaan met de banaan :9

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:06:
[...]

We zijn 3 mei, link is van 10 april :?

@TS: gewoon de full downloaden, en installeren ;)

Wel eerst mooi drivertjes updaten en gaan met de banaan :9
Argh 8)7 |:( ik ben ook zo'n }:O moe !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:31:
Zie het nieuwsbericht: nieuws: Microsoft trekt SP3 voor XP weer terug na problemen

Er zijn problemen en ze hebben SP1 tijdelijk buiten de automatische downloads gezet.
Erh.... het artikel gaat over SP3 voor XP, en de TS vraagt om SP1 voor Vista.

TS: op deze link staan een aantal mogelijkheden waarom je hem niet via Automatische Updates zou kunnen krijgen. Heb je die al eens na nagelopen of die van toepassing zijn bij jou?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

wildhagen schreef op zondag 04 mei 2008 @ 07:52:
[...]

Erh.... het artikel gaat over SP3 voor XP, en de TS vraagt om SP1 voor Vista.

TS: op deze link staan een aantal mogelijkheden waarom je hem niet via Automatische Updates zou kunnen krijgen. Heb je die al eens na nagelopen of die van toepassing zijn bij jou?
Als je even het artikel leest, lees je ook de volgende zin: "SP1 voor Vista, dat hetzelfde probleem vertoont, zal evenmin automatisch gedownload worden, maar een handmatige download is wel mogelijk."
Hoewel het over SP3 van XP gaat, staat er dus wel degelijk info over Sp1 van Vista in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op zondag 04 mei 2008 @ 08:25:
[...]

Als je even het artikel leest, lees je ook de volgende zin: "SP1 voor Vista, dat hetzelfde probleem vertoont, zal evenmin automatisch gedownload worden, maar een handmatige download is wel mogelijk."
Hoewel het over SP3 van XP gaat, staat er dus wel degelijk info over Sp1 van Vista in.
Hmm... note to self: zondagochtend vroeg nog niet posten ;)

TS: om even in te haken op je startpost:
Het downloaden kan ook wel alleen ik had gelezen dat dat minder goed is (ofzo).
Dat maakt niet uit. De handmatig te downloaden versie is 100 procent identiek aan de automatisch uitgerolde, alleen de methode van uitrollen (handmatig<>automatisch) is anders. Dus je kan het gewoon met het handje downloaden en installeren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 04 mei 2008 @ 08:31:
[...]

Hmm... note to self: zondagochtend vroeg nog niet posten ;)

TS: om even in te haken op je startpost:

[...]

Dat maakt niet uit. De handmatig te downloaden versie is 100 procent identiek aan de automatisch uitgerolde, alleen de methode van uitrollen (handmatig<>automatisch) is anders. Dus je kan het gewoon met het handje downloaden en installeren.
Nou, helemaal identiek zijn ze niet hoor. De handmatige is ca. 10x zo groter in omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haaglander schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:34:
[...]

Nou, helemaal identiek zijn ze niet hoor. De handmatige is ca. 10x zo groter in omvang.
Ik zat er op te wachten tot iemand hiermee kwam ;)

Dat die tig keer groter is, komt omdat er meerdere talen inzitten. Als je het per taal zou uitsplitsen, en kijkt wat er dan overblijft, zou het dus wel identiek zijn aan de AU-versie.

De talen die niet van toepassing zijn op jouw systeem worden gewoon genegeerd verder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Het resultaat wel, want wat Vista niet nodig heeft, laat de installer 'vallen'. Bij updates is dat dus hetgene wat niet gedownload wordt, vandaar de kleinere bestandsgrootte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:38:
[...]

Ik zat er op te wachten tot iemand hiermee kwam ;)

Dat die tig keer groter is, komt omdat er meerdere talen inzitten. Als je het per taal zou uitsplitsen, en kijkt wat er dan overblijft, zou het dus wel identiek zijn aan de AU-versie.

De talen die niet van toepassing zijn op jouw systeem worden gewoon genegeerd verder.
Lees de 2e post nog maar eens van dit topic. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Haaglander op 04-05-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haaglander schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:40:
[...]

Lees de 2e post nog maar eens van dit topic. :)
Ja, die post klopt dus niet.

Al die patches zitten namelijk sowieso in het servicepack, ongeacht of je ze al had of niet. Moet je maar eens verse Vista-install doen zonder patches, en dan SP1 installeren. Daarna even een Update-check. Dan zijn al die patches (pre-SP1) toch echt al geinstalleerd.

Dacht je soms dat bij een AU-versie eerst gechecked word op ELKE DLL/EXE of je die al had middels een eerdere fix?

De reden dat het handmatige pakket groter is, is omdat er 5 talen inzitten.

[ Voor 49% gewijzigd door wildhagen op 04-05-2008 09:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:50:
[...]

Al die patches zitten namelijk sowieso in het servicepack, ongeacht of je ze al had of niet. Moet je maar eens verse Vista-install doen zonder patches, en dan SP1 installeren. Daarna even een Update-check. Dan zijn al die patches (pre-SP1) toch echt al geinstalleerd.

Dacht je soms dat bij een AU-versie eerst gechecked word op ELKE DLL/EXE of je die al had middels een eerdere fix?

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Ja, alleen niet met een link. Maar het klopt helemaal, er zijn 5 talen in meegebakken, daarom is ie zo groot. Via windows update zou je alleen de taal krijgen waarop je hem geinstalleerd hebt, en dat scheelt een hoop. En alle patches van daarvoor zijn meegebakken...

Edit: Onbekend en Haaglander, dank jullie voor de update ;) Was er eigenlijk wel overtuigd van, maar julllie hebben de luchtbel doorgeprikt :)

[ Voor 42% gewijzigd door marquis op 04-05-2008 22:01 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

http://www.microsoft.com/...146a0ba746&displaylang=nl

Hier staat: "Windows Vista Service Pack 1 (SP1) is een update voor Windows Vista waarin de feedback van onze klanten wordt behandeld. Naast de inhoud van eerder uitgebrachte updates, bevat SP1 ook wijzigingen waarmee specifieke problemen met de betrouwbaarheid, prestaties en compatibiliteit worden opgelost, nieuwe hardwaretypen worden ondersteund en waarmee ondersteuning voor verschillende opkomende standaarden worden toegevoegd."

Samengevat zitten daar dus alle voorgaande updates in.

Uit de rest van de website maak ik op dat de inhoud van SP1 computerafhankelijk is, waaronder de geïnstalleerde taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Het is me al gelukt mensen, ik heb een aantal van de genoemde artikelen doorgelezen en toen kwam ik er achter dat ik ooit eens gezien heb dat ik Office 2007 SP1 moest installeren. Dat heb ik toen geweigerd, omdat ik daar geen zin in had.

Het pakket is geinstalleerd en dan krijg je wel de Vista SP1. Dus Microsoft dwingt de mens weer om zijn PC vol te gooien met bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:41:
http://www.microsoft.com/...146a0ba746&displaylang=nl

Uit de rest van de website maak ik op dat de inhoud van SP1 computerafhankelijk is, waaronder de geïnstalleerde taal.
Heb ik ook altijd gedacht want als je handmatig SP1 wilt downloaden en installeren, moet je eerst de 'language' aangeven. Met andere woorden, andere talen worden terzijde geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Stefan Keijzer schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:55:
Het is me al gelukt mensen, ik heb een aantal van de genoemde artikelen doorgelezen en toen kwam ik er achter dat ik ooit eens gezien heb dat ik Office 2007 SP1 moest installeren. Dat heb ik toen geweigerd, omdat ik daar geen zin in had.

Het pakket is geinstalleerd en dan krijg je wel de Vista SP1. Dus Microsoft dwingt de mens weer om zijn PC vol te gooien met bestanden.
Curieus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan Keijzer schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:55:
Waarschijnlijk is er dus ergens een shared component ofzo die ook iets van Vista zelf gebruikt, die eerst geupdate moet worden.
Nee hoor, ze dwingen je nergens toe. Ze dwingen je niet om Office 2007 te gaan draaien, ze dwingen je niet om Vista te draaien, ze dwingen je niet om SP1 te installeren.

Het zijn allemaal vrije keuzes die je zelf maakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:50:
[...]

Hoezo klopt mijn (2de ?) post niet, volgens MS haar eigen support site zijn voor een aantal mensen SP1 via Windows Update niet beschikbaar als je de volgende drivers hebt:

Windows Vista Service Pack 1 is not available for installation from Windows Update and is not offered by Automatic Updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blackspot: jij was de derde post, de tweede was die van Snake, en daar reageerde ik op ;)

De jouw klopt idd volledig.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 04-05-2008 12:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 08:49
Bij mij eindelijk de melding dat SP1 beschikbaar is (Home/NL/OEM)

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Alleen jammer dat er geen échte verbeteringen zijn door gevoerd. Het lijtk er op dat de eye candy is verbeterd. maar die staat hier uit.

Ik ondervind zo veel problemen met de 64 bit versie, op een 2x3 gig amd met 2 gig geheugen, dat ik me afvraag of het niet strafbaar is om zo'n brak product op de markt te brengen. Als ik een bedrijf was geweest met lopende contracten, zou ik hierdoor nog dik in de problemen kunnen geraken. Veel fantasie heb ik daar niet voor nodig.

Maar ik zou geen tweakert zijn als ik nu al zou opgeven. Ik blijf geduldig en zoek nog even verder naar oplossingen die mijn problemen verhelpen.

Ik ben in ieder geval al heel veel foto werk kwijt geraakt sinds ik Vista 64 gebruik, en SP1 heeft dat niet in ieder geval niet verholpen. :'(

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
offtopic:
Er is wel meer stuk bij je zo te zien.
Start dan liever een eigen topic om te zien of iemand een idee heeft om het op te kunnen lossen, maar dan wel graag met voldoende info - want hier kan niemand echt iets nuttigs mee.

[ Voor 66% gewijzigd door alt-92 op 11-05-2008 14:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

alt-92 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:22:
offtopic:
Er is wel meer stuk bij je zo te zien.
Ja scuzi....heb een beetje typgriep. Was al aan het editten. Zag het helaas te laat. 8)7

Hmm..je hebt wellicht gelijk, maar ik durfde hier geen topic over te starten. Er wordt zo kritisch gekeken, dat ik het idee krijg, dat het al snel als windows bashing wordt afgedaan. Dan wacht ik liever af tot ik een topic zie staan met vergelijkbare problemen. Ik kom hier al zo lang. Ik heb er alle vertrouwen in dat het er komt. ;) Ik heb ook gevoel, maar ben verbaal, op dit gebied, niet zo heel erg begaafd.. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Phaerion op 11-05-2008 14:29 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Phaerion schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:23:
Hmm..je hebt wellicht gelijk, maar ik durfde hier geen topic over te starten. Er wordt zo kritisch gekeken, dat ik het idee krijg, dat het al snel als windows bashing wordt afgedaan.
Ik zou niet weten waarom goed beargumenteerde kritiek als bashing moet worden afgedaan - zie bijvoorbeeld Na 1 jaar Vista terug naar XP

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1