Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers:),

Heb vandaag wat nieuwe hardware gekocht, en deze vervolgens in gebouwd het gaat hierom het volgende:
  • Asus P5N32-E SLI PLUS Rev 1.00G
  • 8800 GT 512MB
  • GEIL CL4 BLDR 2048MB DDR2 800 Mhz
  • Intel E8200 2x2666 Mhz
Nu heb ik alles ingebouwd en starten ik de zooi op voor de eerste keer; hierbij gingen alle ventilatoren draaien, dvd drive werkte, en led om main board was groen. Maar de monitor kreeg geen signaal door, hierbij komen ook geen beepjes of iets dergelijks alleen bij het starten twee "knorren".

Het eerste wat hierna gedaan is dat ik de video kaart had vervangen door één waarvan ik wist dat hij werkte (me vorige systeem was een 7600 GS), hierbij kwam het zelfde probleem terug. Daarna heb ik de andere terug gezet (vergeten aan te sluiten om de molex) en het ram geheugen er uit gehaald wat me een lange irritante beep opleverde; toen de molex weer aangesloten waarbij het ram geheugen er uit bleef, dit leverde verrassend geen beep op. Heb hierna het ram geheugen weer erin gezet; en alles nagelopen waarbij een andere ook nog eens heeft gekeken. Bij deze controle heb ik niks kunnen vinden dat niet goed was aangesloten of verkeerd. Dus bij deze weet iemand wat het probleem kan zijn, zelf vermoed ik dat de PSU het niet aan kan (deze is maar 420 watt :D )

Vraagje ernaast is het normaal dat die intel cooler zo veel moeite geeft om vast gezet te worden?:P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 13:23 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder, intel koelers zijn doorgaans vrij eenvoudig te monteren, hoe heb je er dan moeite mee?

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mischien overbodig: maar ik ben wel een zo dom geweest deze te vergeten:

Afbeeldingslocatie: http://www.mechbgon.com/build/ATX12VS.jpg

?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:16:
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder, intel koelers zijn doorgaans vrij eenvoudig te monteren, hoe heb je er dan moeite mee?
Mja lastig in de vorm van; 2 van de 4 aanlsuitingen wouden gemakkelijk vast gaan de rest weigerde met veel moeite helemaal vast gekregen.
ThatsHollywood schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:18:
Mischien overbodig: maar ik ben wel een zo dom geweest deze te vergeten:

[afbeelding]

?
Nope alles na gegaan weet zeker dat alle stroom aansluitingen aangesloten zijn

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 21:26 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:23:
[...]

Mja lastig in de vorm van; 2 van de 4 aanlsuitingen wouden gemakkelijk vast gaan de rest weigerde met veel moeite helemaal vast gekregen.
Wel kruislings vastgezet? Je moet wel een beetje kracht zetten, maar het gaat hier eigenlijk altijd wel zonder al teveel problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:24:
[...]

Wel kruislings vastgezet? Je moet wel een beetje kracht zetten, maar het gaat hier eigenlijk altijd wel zonder al teveel problemen :)
Mja na wat kracht te hebben gezet ging die uit eindelijk erin; heb die post eens door gekeken, heb bijna alles gedaan op het na de winkel terug gaan gedeelte :P

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 09:34
Wat voor een snelheid heeft geheugen?

Kijk eens even in het moederbord boekje of het geheugen wel ondersteund wordt.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Verwijderd

Topicstarter
jaapbrandhof schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:33:
Wat voor een snelheid heeft geheugen?

Kijk eens even in het moederbord boekje of het geheugen wel ondersteund wordt.
800 Mhz, volgens de fabrikant heeft die 1.9 volt nodig, zou dat het probleem zijn dat mobo maar op 1.8 staat ofzo (maar vind ik het vreemd dat er geen beep kwam toen ik hem starten zonder ram)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:37:
[...]

800 Mhz, volgens de fabrikant heeft die 1.9 volt nodig, zou dat het probleem zijn dat mobo maar op 1.8 staat ofzo (maar vind ik het vreemd dat er geen beep kwam toen ik hem starten zonder ram)
Het zou waarschijnlijk wel moeten booten. Maarja, je hebt een Asus. Die dingen zijn echt gigantisch kieskeurig als het op geheugen aankomt. Er ander mem induwen kan denk ik geen kwaad. Het zou niet de eerste keer zijn dat een Asus daardoor niet start.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:42:
[...]

Het zou waarschijnlijk wel moeten booten. Maarja, je hebt een Asus. Die dingen zijn echt gigantisch kieskeurig als het op geheugen aankomt. Er ander mem induwen kan denk ik geen kwaad. Het zou niet de eerste keer zijn dat een Asus daardoor niet start.
Mja heb net de QVL gedownload en even door gespit en tot mijn spijt blijkt mijn geheugen er niet op te staan dus denk dat het een grote kans is dat daar het in zit. Maar kan je dus door "fout" geheugen geen RGB signaal krijgen? jaapbrandhof bedankt voor de tip om het even na te kijken :)

• jaapbrandhof
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:46:
[...]

Mja heb net de QVL gedownload en even door gespit en tot mijn spijt blijkt mijn geheugen er niet op te staan dus denk dat het een grote kans is dat daar het in zit. Maar kan je dus door "fout" geheugen geen RGB signaal krijgen? jaapbrandhof bedankt voor de tip om het even na te kijken :)
At your service :)
Als laatste optie kan je natuurlijk nog met een paar andere reepjes geheugen proberen te booten en dan de bios naar de laatste versie te updaten.
Wellicht wordt het geheugen daarna wel ondersteund.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Verwijderd

Topicstarter
jaapbrandhof schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:48:
[...]

At your service :)
Als laatste optie kan je natuurlijk nog met een paar andere reepjes geheugen proberen te booten en dan de bios naar de laatste versie te updaten.
Wellicht wordt het geheugen daarna wel ondersteund.
Dat wordt morgen gedaan als dat het blijkt te zijn vliegen die reepjes morgen het raam uit, agja heb ik weer spare parts

• jaapbrandhof
Hoop voor je dat het lukt.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me nu dan eigenlijk afvraag als het ram geheugen de schuldige is. Is het dan mogelijk dat ik bij het booten dan geen beepjes en/of geen RGB signaal door krijg, wanneer ik zonder geheugen wil booten?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 22:00 ]

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Welke bios staat erop?

Als je op de Asus website kijkt dan staat daar dat bios 1403 nodig is voor de E8200.

[ Voor 1% gewijzigd door Falconey op 03-05-2008 22:12 . Reden: typo's ftw ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
PC probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Ik ga dit topic richting Processors, Mobo's & Geheugen schoppen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Falconey schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:03:
Welke bios staat erop?

Als je op de Asus website kijkt dan staat daar dat bios 1403 nodig is voor de E8200.
Op mobo staat Rev 1.00G, denk dus dat dit het probleem is, zal dus maar even een goedkopere celeron kopen en dan het moederbord flashen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 13:37 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

of gewoon even langs een computerwinkel gaan, vragen of je daar je computer even mag flashen met een proc van hun (ze hebben er meestal genoeg liggen) en zorg dat je de goede biosversie meehebt op een usbstickje, dan kan je makkelijk EZ flash vanuit je bios gebruiken om em te flashen zodat je E8200 ondersteund wordt.

en proc van een tweaker die in de buurt woont lenen zou ook kunnen als je niet tot maandagmiddag kan wachten

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:27:
of gewoon even langs een computerwinkel gaan, vragen of je daar je computer even mag flashen met een proc van hun (ze hebben er meestal genoeg liggen) en zorg dat je de goede biosversie meehebt op een usbstickje, dan kan je makkelijk EZ flash vanuit je bios gebruiken om em te flashen zodat je E8200 ondersteund wordt.

en proc van een tweaker die in de buurt woont lenen zou ook kunnen als je niet tot maandagmiddag kan wachten
Heb wel geduld vandaag is het een mooie dag en morgen nog vrij:), maar zou hij niet moeten booten en de melding geven dat er geen proc is geinstalleerd? Maarja even laatste bios maar downloaden en kijken of het te regelen valt en kijken of ik dan wel een signal door krijg :P :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

nee, hij zou niet kunnen booten omdat hij geen processor detecteerd

en alvast dan succes morgen en geniet ze van deze zonnige zondag
dus nu achter je computer weg of neem je laptop mee naar buiten ^^

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Op mobo staat Rev 1.00G, denk dus dat dit het probleem is, zal dus maar even een goedkopere celeron kopen en dan het moederbord flashen :)
De revisie maakt niets uit, waarschijnlijk staat er gewoon nog een oudere bios op aangezien de E8200 pas vanaf februari oid ondersteund wordt.

Als je wil uitzoeken welke bios er op het mobo staat dan zou je op de cd kunnen kijken aangezien daar waarschijnlijk dezelfde versie op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Falconey schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:52:
[...]

De revisie maakt niets uit, waarschijnlijk staat er gewoon nog een oudere bios op aangezien de E8200 pas vanaf februari oid ondersteund wordt.

Als je wil uitzoeken welke bios er op het mobo staat dan zou je op de cd kunnen kijken aangezien daar waarschijnlijk dezelfde versie op staat.
hmm mijn fout :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:40:
nee, hij zou niet kunnen booten omdat hij geen processor detecteerd

en alvast dan succes morgen en geniet ze van deze zonnige zondag
dus nu achter je computer weg of neem je laptop mee naar buiten ^^
Nu achter me pc weg / half rond rennen en van alles doen, heb geen laptop :'(. Maar ik zou dus ook geen beeld krijgen met asus bootscreen, dan bios venster met de fout meldingen, zoals no processor installed, no keyboard etc etc?
Falconey schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:52:
[...]

Hmm ik heb op de cd/dvd gekeken en hier op staat dat deze Rev 286.03 is, ga de cd nu eens op werkende pc draaien

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb die cd er in gegooid en eens bekeken, heb nergens iets kunnen van het bios alleen de asusflash utility maar denk niet dat ik daar veel aan heb
Pagina: 1