Wireless omzetten naar wired?

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo

Ik heb een werkend Wireless (N) netwerk waarop mijn PCs aangesloten zijn. Nu heb ik van Telenet een Digicorder gekocht waarmee je digitaal naar televisie kan kijken. Die heeft ook een netwerk aansluiting nodig. De TV staat echter in de living en daar heb ik geen internetkabels, aangezien hier alles draadloos is. Jammer genoeg kan die digicorder geen draadloos internet ontvangen maar moet er een "ouderwetse" RJ45 kabel in.

Mijn vraag is nu: Bestaan er aparaten die een draadloos signaal kunnen "opvangen" en het beschikbaar maken voor bedrade toestellen? Zo zou ik dan een draadloze ontvanger kunnen plaatsen naast mijn digicorder en van daar een kabel laten lopen naar de digicorder.

Spreek me niet van internet over powerline want daar heb ik geen goede ervaringen mee. Ik heb de Netgear XE102 uitgeprobeerd en die werkt meer niet dan wel.

Graag alternatieven...

Verwijderd

Ik denk dat dat kan met de Apple Airport Express. Of miss ook met de Ruckus (Belgacom gebruikt die voor zijn digitale TV)

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Zo'n apparaat noemt Wireless Bridge.

http://www.xbox365.com/gd...Bo/Accessories_10_500.jpg

Voor Poweradapters moet je bij merk Devolo zijn.
Dit zijn de beste.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Brynnie
  • Niet online
Volgens ik zo kan nalezen op de site van Belkin (van waar mijn netwerk aparatuur komt) en andere sites (Netgear ed) bestaat zo'n wireless bridge nog niet voor draadloze N netwerken.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:33

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

*NVM*

[ Voor 98% gewijzigd door dreameater op 04-05-2008 20:56 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:25:
Ik denk dat dat kan met de Apple Airport Express. Of miss ook met de Ruckus (Belgacom gebruikt die voor zijn digitale TV)
Dit klopt, de 'g' variant kan dit niet dus je moet de 'n' variant hebben. Let wel op: ik heb zo'n ding en heb er wel wat issues mee (configuratie-issues via wireless). In concreto: hij werkt, maar is niet meer te herconfiggen via wifi.

• Brynnie
  • Niet online
Ik heb de n variant van het draadloze netwerk (N1 van Belkin om precies te zijn).

Maar welk "ding" heb jij? Airport Express of Ruckus? En wat bedoel je met "hij werkt, maar is niet meer te herconfiggen via wifi".

Kan je aub zo veel mogelijk uitleg geven?

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
hoe zit dan je tv aangesloten zonder digicorder?

Als alles toch draadloos is kan je dan je modem en router niet bij je tv zetten? er moet daar een teledistributie-aansluiting zijn anders kon je daarvoor geen tv kijken (het zou een beetje zonde zijn om een duur apparaat te kopen als je het zo simpel kan oplossen). Je hebt die netwerkkabel trouwens alleen maar voor de interactieve dingen van telenet nodig:
Connectiemodel

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2741/telenettvsn5.th.png

Jou probleem is de dataconnectie met het sterretje. Vermits de grote bandbreedte verbruikers over een ander kanaal (letterlijk) gaan kan je een gewone 802.11g wifi-ethernet bridge nemen. (Als je je modem etc niet kan/wil verplaatsen.)

• Brynnie
  • Niet online
Aan de tv (in de living) is enkel een distributie aansluiting en een electriciteitsaansluiting. Router en modem staan in de garage.

Aangezien ik een digicorder gekocht heb, zou ik uiteraard ook graag gebruik maken van alle opties, inclusief de interactieve.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan je router toch instellen dat hij n én g gebruikers accepteert? Zet er dan een 802.11g bridge tussen en voila.

• redfox314
dat is wat ik bedoelde.
N is backward compatible met G
(eigenlijk wel stom van telenet dat ze geen wifi digicorder hebben, zelfs een WII heeft een wifi module)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 21:55

qless

...vraag maar...

Brynnie schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:56:
Hallo

Ik heb een werkend Wireless (N) netwerk waarop mijn PCs aangesloten zijn. Nu heb ik van Telenet een Digicorder gekocht waarmee je digitaal naar televisie kan kijken. Die heeft ook een netwerk aansluiting nodig. De TV staat echter in de living en daar heb ik geen internetkabels, aangezien hier alles draadloos is. Jammer genoeg kan die digicorder geen draadloos internet ontvangen maar moet er een "ouderwetse" RJ45 kabel in.

Mijn vraag is nu: Bestaan er aparaten die een draadloos signaal kunnen "opvangen" en het beschikbaar maken voor bedrade toestellen? Zo zou ik dan een draadloze ontvanger kunnen plaatsen naast mijn digicorder en van daar een kabel laten lopen naar de digicorder.

Spreek me niet van internet over powerline want daar heb ik geen goede ervaringen mee. Ik heb de Netgear XE102 uitgeprobeerd en die werkt meer niet dan wel.

Graag alternatieven...
Helaas moet de digibox via dhcp een adres krijgen via de telenet modem, internet jij ook via Telenet?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Brynnie
  • Niet online
Ja, en volgens ik hoor, mag de digicorder niet achter een router hangen. Dus ik moet een andere manier vinden om het netwerksignaal tot bij de digicorder te krijgen. Ik denk dat overschakelen van Netgear powerline adapters naar Devolo adapters mijn enige mogelijkheid wordt. Nu enkel hopen dat ze gemakkelijker instelbaar zijn en het langer volhouden dan de Netgear troep.

• redfox314
Heb je meer dan één ethernetpoort op je modem dan. Anders moet er een switch tussen je router en modem en heb je 2 bruggen nodig één voor ethernet wireless en één voor weer terug. Ik zou precies eens naar de helpdesk van telenet bellen/mailen om te horen of je de digicorder niet achter de router kan hangen tenzij dit op hun support site staat natuurlijk. (anders wordt het wel een hele dure grap).
Ik heb trouwens zonet een telenet installatie bekeken en volgens mij kan je aftakken van eender dewelke teledistributie-stekker.
Pagina: 1