Kan iemand misschien verklaren hoe het komt dat ik mijn alcatel speedtouch home (niet gehackt) modem niet kan pingen op 10.0.0.138 via mijn asus wl500g wireless router? De router zelf kan ik wel pingen (10.0.0.150) en hij heeft als default gateway 10.0.0.138. Pingen naar adressen op internet gaat weer wel. En als ik het modem via een kabeltje op m'n pc aansluit kan ik de modem pingen (en via de brouwser benaderen) op 10.0.0.138.
Waarom wil ik m'n modem pingen? Nou, bij het oplossen van een probleem dat ik internet niet op kon heb ik stapsgewijs de verschilende schakels gepingt, te beginnen met de localhost. Ping 10.0.0.138 leverde toen geen reactie op en nu, met een werkende internetverbinding ook niet. Dat probeer ik te begrijpen.
Wie helpt mij verder? Alvast bedankt!
Waarom wil ik m'n modem pingen? Nou, bij het oplossen van een probleem dat ik internet niet op kon heb ik stapsgewijs de verschilende schakels gepingt, te beginnen met de localhost. Ping 10.0.0.138 leverde toen geen reactie op en nu, met een werkende internetverbinding ook niet. Dat probeer ik te begrijpen.
Wie helpt mij verder? Alvast bedankt!