Toon posts:

Geen ping Speed Touch via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand misschien verklaren hoe het komt dat ik mijn alcatel speedtouch home (niet gehackt) modem niet kan pingen op 10.0.0.138 via mijn asus wl500g wireless router? De router zelf kan ik wel pingen (10.0.0.150) en hij heeft als default gateway 10.0.0.138. Pingen naar adressen op internet gaat weer wel. En als ik het modem via een kabeltje op m'n pc aansluit kan ik de modem pingen (en via de brouwser benaderen) op 10.0.0.138.

Waarom wil ik m'n modem pingen? Nou, bij het oplossen van een probleem dat ik internet niet op kon heb ik stapsgewijs de verschilende schakels gepingt, te beginnen met de localhost. Ping 10.0.0.138 leverde toen geen reactie op en nu, met een werkende internetverbinding ook niet. Dat probeer ik te begrijpen.

Wie helpt mij verder? Alvast bedankt!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Mag ik vragen waarom je het zo krappig instelt?

Je kunt beter je Asus als accesspoint instellen. Hierdoor word je netwerk transparanter en gaatje asus zich gedragen als switch met draadloos functie. Portforwarden gaat vet simpel dan.

In netwerken staat wel een howto: Je draadloze router als accesspoint instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Krappig? De asus is al AP

Verwijderd

Topicstarter
Nog even in de how-to gekeken, maar die gaat uit van een modem die ook routeert en dat doet die van mij dus niet. Vandaar de wifi router want anders kan er maar 1 pc het internet op (en ook een beetje voor de wifi).

• BlackWhizz
Krappig = Crappy, maar ik was er dus vanuit gegaan dat je hem niet als AP had ingesteld, wat je dus wel hebt gedaan. Maar je hebt dus DHCP nodig. Als je het hele ding reset, kun je dan wel pingen naar jouw speedtouch?

Verwijderd

Topicstarter
Kan pas nu reageren, terug van een week vakantie. Kleine correctie op wat ik eerder zei. De Asus is niet cfg als AP maar als Home Gateway. Dat moet ook wel volgens mij want als louter AP routeert die niet en de modem doet dat ook niet.

Na reset van de Asus kan ik inderdaad de modem wel pingen (na instellen IP-adres en gateway-adres).

Overigens is er ook al een verschil bij de normale cfg van mijn Asus bij pingen naar 10.0.0.138 en, noem maar wat, 10.0.0.130. Bij 138: 'Time-out bij opdracht' en bij 130: 'De doelhost is niet bereikbaar'. Het lijkt dus wel alsof de Asus de ping respons blokkeert. Ik vraag me af door welke instelling dat komt.

• BlackWhizz
Maar, als jouw modem niet routert, dan zou ik me geen zorgen maken. Gewoon DHCP aanzetten en gaan met die banaan. Jouw modem is immers dus alleen maar een converter van coax naar RJ54,

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik laat het voorlopig zitten want het werkt in ieder geval allemaal wel. In elk geval bedankt voor het medenken!
Pagina: 1