Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren bij de Mediamarkt een Ricatech Rc1300 gekocht met 4 gb.
Nu kwam ik thuis en heb ik er wat mapjes op gegooit, en kwam ik er tot mijn verbazing achter dat hij dan een hele playlist maakt en browser foldering niet mogelijk is.
Ik hoopte dat dit misschien met een firmware upgrade te fixen is. Nou heb ik een firmware bestand gevonden op:

http://www.ricatech.com/products/MP4/RC-1300/#support

Maar ik heb op de bijgeleverde cdtje geen utilities om een firmware upgrade uit te voeren.

Heeft iemand deze utilities voor mij? Of heeft iemand een oplossing gevonden om toch te kunnen folder browsen?

Ik heb de speler alreeds proberen terug te brengen naar de MM, maar ze zeggen dat er een krasje op de achterkant zit en ze hem niet willen aannemen :S

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Weet je zeker dat het bestand wat nodig is voor de firmware-upgrades niet op de cd staat? Lijkt me gek dat er zomaar een dergelijk belangrijk bestand mist op de cd. Anders zou je even de support om hulp kunnen vragen zodat ze je misschien het programma kunnen sturen danwel een downloadlink kunnen geven.

Verder is het vrij gebruikelijk dat spelers of op mappen of op ID3-tags browsen. Spelers die beide doen zijn relatief zeldzaam, dus ik kan het me ook niet voorstellen dat er ineens door een firmware-upgrade van een B-merk wél folderbrowsing mogelijk is. Maar wie weet...

Beetje raar trouwens dat de MM de speler niet terug wil nemen. Krasjes krijg je altijd en het kan ook best zo zijn dat die er al op zat toen je het product kreeg. Maar ik weet niet hoe groot de kras is?

Verwijderd

Topicstarter
Het is vreemd inderdaad, maar het staat er gewoon echt niet op. Er staat niets meer op dan een Manual, een converter, een sample filmpje, en windows 98 driver.
Er is ondertussen een mailtje gegaan naar support.

Het probleem is dat het apparaatje op niets kan browsen, tijdens het spelen van mp3's. Dit kon ik wel met mijn voormalige el cheapo novita 512 mb spelertje. Daar kon je netjes alle mappen zien, en door de maps browsen.

Deze speler gooit alle mp3's in een enorme lijst zonder te letten op mappen of id3 tags :/
Dus dan krijg je een lijst van 200 mp3's. Als je een ander album wilt, dan zit je een half uur te zoeken..

Ik heb een half uur een discussie gehad met MM. Ik heb de speler gisteravond gekocht, net voor sluitingstijd. Thuis aangesloten en er een aantal mp3tjes op gezet. Verder niet opgelet of er wel of niet een krasje op de achterkant zit. Toen me opviel dat hij alles in een lijst gegooit, direct besloten om het terug te brengen naar de MM. Toen is mij een klein krasje opgevallen, vandaag extra vroeg vrij genomen van het werk om hem om te ruilen voor een wat duurdere speler.
Dan kom je daar, en krijg je te horen dat er een krasje op zit en ze hem niet terug nemen. Ze hebben me het bloed onder de nagels vandaan gehaalt.

Ik heb aangegeven dat het ook kon dat ik de speler met krasje gekocht heb, en dan krijg je te horen dat dat ONMOGELIJK is want alle spelers worden NAGEKEKEN. Als je ze dan vraagt of ze steekproefs gewijs een doosje willen openen, om te kijken of er een krasje op zit, dan zijn al die mp3 spelertjes die je gekocht hebt op.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vrij zwak van de MM, maargoed...

Het is wel erg gek dat de speler niet eens op ID3-tags kan browsen. Dat is toch wel vrij dramatisch :X Is het wellicht mogelijk om het krasje enigszins weg te werken met een of ander poetsspul en het vervolgens nog eens te proberen? Of wellicht dat je bij een andere medewerker meer geluk hebt, want ik heb het gevoel dat ze je opzettelijk proberen te naaien. Tenzij er natuurlijk een grote kras op zit, maar als ie je niet eens opgevallen is dan zal het wel wat meevallen.
Krasjes die simpelweg voorkomen bij het gebruik van een apparaat lijken mij niet onder user abuse te vallen...

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad erg dramatisch, vooral omdat het skippen naar een volgend bestand nogal traag gaat..
voordat je een titel hebt die je zocht, ben je al aangekomen waar je zijn moet.

Ik zal het eens weer proberen bij een andere medewerker, en anders zit er niets anders op dan nog een spelertje halen ;(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 21:33 ]