[Asterisk] Geen audio throughput

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:33
Sinds kort een Asterisk draaien met XS4all als voip provider. Werkt vanaf alle vaste Linksys toestellen prima (met g711 alaw), behalve vanaf 2 Siemens DECT Voip C470IP telefoons.

Als ik intern bel met de Siemens telefoons (naar de Linksys toestellen), gaat dit prima. Bel ik echter naar extern (dus via xs4all), gaat de telefoon wel over bij degene die ik bel, maar zodra hij de telefoon opneemt hoor ik niks meer. Totdat ik het gesprek op de Siemens "on hold" zet, dan hoort de gebelde partij een wachttoon, en als ik dan het gesprek weer hervat op de Siemens, horen de beller en gebelde partij elkaar wel.

Sip settings:
[general]
context=default
allowoverlap=no
disallow=all
;allow=g729
dtmfmode=rfc2833
allow=alaw
binaddr=0.0.0.0
srvlookup=yes
register => blaat@sip.xs4all.nl/xs4all-in

[magazijn1]
type=friend
secret=blaat
host=dynamic
context=goandcall
disallow=all
;allow=g729
allow=alaw

[xs4all]
type=friend
context=xs4all-in
host=sip.xs4all.nl
fromuser=blaat
fromdomain=sip.xs4all.nl
username=blaat
insecure=very
nat=yes
secret=blaat
qualify=yes
can reinvite=no
dtmfmode=rfc2833
port=5060
disallow=all
allow=alaw
;allow=g729
restrictcid=yes

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 11:01
Je zou even moeten kijken naar de RTP settings...
Overgaan is nog onderdeel van SIP, zodra er wordt opgenomen, schakel je na een soort van 'handshake' (het SDP gedeelte) over naar een RTP audio stroom.
Deze stroom komt waarschijnlijk ergens niet goed door. De standaard oplossing van dat geval van Asterisk is wachten tot er een duidelijke source en een duidelijk target zijn, waarna Asterisk de RTP stroom daar naartoe gaat sturen.

Check het maar eens met het 'rtp debug' commando. De eerste tijd zullen de pakketjes anders lopen.
(uitzetten dmv 'rtp no debug' ;))

Wat je zou kunnen doen is eerst eens onderzoeken waardoor dit precies gebeurd. Weet Asterisk het verschil tussen intern en extern in je NAT? - Is de hele handel goed geconfigureerd in je router?
Misschien is het handig om een localnet te configureren (zie de pagina op voip-info.org over Asterisk en NAT). Dat zou mogelijk al behoorlijk kunnen helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door Icheb op 04-05-2008 15:26 . Reden: even rtp no debug vernoemd... anders wordt het zo'n rommel ]

sebsoft.nl