Toon posts:

Arctic Freezer 7 Pro + Q6600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya,

Ik heb zojuist een Arctic Freezer 7 Pro geinstalleerd op mijn Q6600.

Toen ik de PC aan deed was de Tempratuur 27C in de Bios op 900 RPM.

Nu staat Q-Fan uit, en loopt hij op 2500 RPM, de tempraturen zijn idle: 44/44/39/42
En load zijn ze: 55/55/50/51

Temps uitgelezen met de nieuwste CoreTemp.

Naar mijn idee wat hoog en vreemd ook, ook nu word er in bios in idle modes zo'n 41C opgegeven.

Ik heb de standaard koelpasta gebruikt, ik heb ook een een tube Spire koelpasta, al is het niet super, maar misschien beter dan Stock pasta van AF 7 Pro?

Hij loopt op 9 x 266 (2.4 GHz) en 1.050V onder Load (1.2 in bios)

Graag advies!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 15:56 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat lijken me eerlijk gezegd vrij normale temperaturen.

Verwijderd

Topicstarter
lol oke ^^ ik vervang even een koeler want buiten de kast worden ze niet warmer als 49 graden (hoogste 2) onder load!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
De arctic pro 7 heeft standaard al arctic mx2 koelpasta erop zitten. En dat is de allerbeste koelpasta die er zo ongeveer is.

Verwijderd

Topicstarter
oh bedankt voor de tip, heb nu even nieuwe Case fan gekocht en de andere 2 schoon gemaakt, en nu draait hij op de tempratuur als wat hij deed met open deur.

Naar mijn idee geslaagt! binnenkort nog 2 nieuwe 120 MM fans kopen met verlichting, is alles weer stof vrij en ziet het er leuker uit en bovenal betere tempraturen.

Verwijderd

Ergens op de website van Tomshardware staat dat de temperatuur van de cores onder de 66 graden in de "Safe Range" vallen. En ja zeker ik heb het over de Q6600 G0. Dus als ik jou was zou ik me nergens druk om maken. Dat zijn zeer goede temperaturen.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:11

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik zit op 34/35 graden idle. Met een Q6700 G0. GiminiII met 2 Xilence koelers. Koelpasta die ik gebruik. Geen idee. Bestellen we altijd zo'n hele grote tube bij de groothandel. Dus ik vind 44 graden idle zeker wel hoog.

Edit: 49/50 graden onder full load. Zal wel door mn koelers komen. Niet genoeg power.

[ Voor 16% gewijzigd door Twazerty op 05-05-2008 01:47 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:18:
Ergens op de website van Tomshardware staat dat de temperatuur van de cores onder de 66 graden in de "Safe Range" vallen. En ja zeker ik heb het over de Q6600 G0. Dus als ik jou was zou ik me nergens druk om maken. Dat zijn zeer goede temperaturen.
De 6600 G0 mag 71 graden worden dus alles wat eronder zit is goed :P Om te testen hoe heet ie op zijn heetst word kan je het beste 't programma occt downloaden en een halfuurtje laten draaien (daar zitten een paar testjes in waarbij hij echt op zijn allerhoogst wordt gestressed). Daarna krijg je een mooie grafiek met de temperaturen.
http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

luckyjan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:13:
[...]

De 6600 G0 mag 71 graden worden dus alles wat eronder zit is goed :P Om te testen hoe heet ie op zijn heetst word kan je het beste 't programma occt downloaden en een halfuurtje laten draaien (daar zitten een paar testjes in waarbij hij echt op zijn allerhoogst wordt gestressed). Daarna krijg je een mooie grafiek met de temperaturen.
http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download
De temperatuur die jij aangeeft, is de max die tussen de core,s in word gemeten. De core,s zelf hebben ong een max van 100 graden, voor die in de beveiliging schiet.

En voor de TS: de DTS van de cpu werkt gewoon niet goed, ik denk dat max wel goed wordt aangegeven, maar idle iig niet.
Ik heb het deze week nog bij iemand meegemaakt met een E8400, ong dezelfde afwijkingen als de jouwe. Met een uitleesprogramma als realtemp, kun je de waardes (naar gelang je cpu afwijkt) callibreren. Tis vaak: hoe verder van de TJmax af, hoe groter de afwijking kan zijn.

Denk dat je koeler er best wel goed opzit, anders waren je stressed temps,helemaal niet te houden geweest :P

[ Voor 26% gewijzigd door pcgek op 07-05-2008 16:04 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Pagina: 1