Probleem aansluiting monitor op HDMI switch

Pagina: 1
Acties:

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Beste Tweakers,

Ik zit met een irritant probleem waar moeilijk een antwoord voor te vinden is. De oplossingen die elders worden aangedragen betreffen andere videokaarten, LCD TV's of andere setups. Daarom leg ik m'n situatie aan jullie voor.

Ik heb een simpele HDMI switch aangeschaft van HQ, en mijn pc hier via DVI>HDMI op aangesloten, evenals mijn Playstation 3 via HDMI>HDMI. Vervolgens heb ik de switch aangesloten via HMDI>HDMI op mijn LG L245WP-BN beeldscherm. Zie plaatje hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/k19lpl.gif

Het probleem is nu dat de PS3 altijd beeld geeft als ik de switch daarop zet, maar de pc niet. Ik moet mijn pc met de switch op pc opstarten om beeld te krijgen. Als ik vervolgens naar de PS3 switch en weer terug, gaat de monitor in Power Saving Mode. Hier is hij dan niet meer uit te krijgen tot ik de pc reboot.

De pc is, zoals al eerder vermeld, met een DVI>HDMI kabel aangesloten. Als je de switch weg haalt levert dit geen problemen. Zoals ik het hiervoor deed, ging er een VGA>VGA kabel van de pc naar de monitor, en moest ik handmatig op het display switchen, wat lang duurde en minder eenvoudig was.

Ik weet niet of dit probleem aan de switch ligt of aan mijn pc, of misschien wel aan mijn monitor. Er zijn geen menu-opties in m'n monitor om dit te beinvloeden. Ik heb verder geen HDMI-apparaten om te testen, en ook geen andere monitor met HDMI-ingang.

hoi

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zomaar een wilde gok (ik heb geen HDMI):

zoek eens op wiki naar de specificaties van HDMI bekabeling. Er zit -denk ik- een pin op net zoals SCART die ook heeft en het is die pin die je tv/monitor vertelt dat het apparaat aan staat.

Aangezien jij DVI>HDMI gebruikt zou het wel eens kunnen zijn dat die pin niet naar hoog (aan) gaat waardoor de switch alleen de PS3 ziet en niet de PC.

/edit: als bovenstaande klopt ligt het aan je DVI>HDMI verloopstukje. Geen idee of daar ook slimmere van te vinden zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 03-05-2008 15:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
franssie schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:49:
zomaar een wilde gok (ik heb geen HDMI):

zoek eens op wiki naar de specificaties van HDMI bekabeling. Er zit -denk ik- een pin op net zoals SCART die ook heeft en het is die pin die je tv/monitor vertelt dat het apparaat aan staat.

Aangezien jij DVI>HDMI gebruikt zou het wel eens kunnen zijn dat die pin niet naar hoog (aan) gaat waardoor de switch alleen de PS3 ziet en niet de PC.

/edit: als bovenstaande klopt ligt het aan je DVI>HDMI verloopstukje. Geen idee of daar ook slimmere van te vinden zijn.
Bedankt voor je reactie. Het is geen verloopstukje wat ik gebruik; het is de standaardkabel die LG bij de monitor heeft meegeleverd die van DVI naar HDMI loopt.

hoi

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Phrantic schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:21:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het is geen verloopstukje wat ik gebruik; het is de standaardkabel die LG bij de monitor heeft meegeleverd die van DVI naar HDMI loopt.
Dat maakt niet uit, dan ligt het misschien dus aan de kabel. Ik denk echt afgaande op jouw verhaal dat de switch de PC gewoon niet ziet. Misschien juist een verloopstukje proberen?

/edit: Mail anders de support van LG of die kabel dat signaal meegeeft en mail de support van je switch of die inderdaad dat signaal gebruikt om te switchen?

Je kan dan:
1) er een signaal bijzetten (als je weet wat je doet)
2) het pinnetje met het signaal van de PS3 afplakken/onbruikbaar maken zodat beiden geen signaal meer geven en je misschien wel op de switch kan schakelen... (hangt dus van je switch af hoe die denkt te detecteren welke appraten aan en uit staan).

Het tweede zou kunnen werken als je geen probleem hebt als de PS3 kabel eruit ligt of als de PS3 uitstaat.

[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 03-05-2008 16:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Beste Phrantic,

Zelf heb ik sinds kort ook een LG L245WP beeldscherm en ik ervaar een soortgelijk probleem. Ik kan het beeldscherm niet met de meegeleverde HDMI - DVI kabel op mijn computer aansluiten. Ik "POWER SAVING MODE" te zien en het scherm gaat op stand-by. Met een VGA kabel kan ik het scherm wel op de computer aansluiten, maar het beeld is niet scherp.

Ik ga mijn beeldscherm terugsturen en ik hoop op een nieuwe, en goed werkend scherm.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:51:
Beste Phrantic,

Zelf heb ik sinds kort ook een LG L245WP beeldscherm en ik ervaar een soortgelijk probleem. Ik kan het beeldscherm niet met de meegeleverde HDMI - DVI kabel op mijn computer aansluiten. Ik "POWER SAVING MODE" te zien en het scherm gaat op stand-by. Met een VGA kabel kan ik het scherm wel op de computer aansluiten, maar het beeld is niet scherp.

Ik ga mijn beeldscherm terugsturen en ik hoop op een nieuwe, en goed werkend scherm.
uit nieuwsgierigheid: jij gebruikt dus geen switch? Als je de gebruiksaanwijzing pakt, is het mogelijk die powersaving uit te zetten? Dat zou jullie beiden waarschijnlijk helpen.

Phrantic, heb jij nog iets geprobeerd?

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:25
DIt is een beetje een oud topic, maar mijn probleem kwam het meest in de buurt van dit topic.

Ik heb precies de zelfde opstelling zo als Sqall die beschreven heeft.
ik heb een pc met een 7600GT en ps3 die ik doormiddel van de HQ DVI switch with audio op de zelfde monitor(Samsung 225BW) wil aansluiten.

Echter op het moment dat ik ga swichten van pc naar ps3 heb ik geen problemen. Alleen als ik terug wil switchen naar mijn pc dan krijg ik geen beeld meer. De monitor geeft een zwart scherm met een knipperend vierkant van digitaal/analoog. Oftewel de monitoor zit naar een signaal te zoeken. De enige mogelijkheid waarop ik dan weer beeld kan krijgen is door de pc opnieuw op te starten.

Blijkbaar stopt mijn videokaart of Windows XP pro met het sturen van een signaal.
Nu is mijn vraag dan ook uiteindelijk weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn pc toch een signaal blijft sturen?

Verwijderd

Schop na 3 jaar; ik heb hetzelfde probleem als smok84.

Computer->DVI naar HDMI kabel-> HDMI Switch -> TV

Zodra ik switch van hdmi kanaal, bijvoorbeeld van PS3 naar Computer dan krijg ik een zwart scherm, de tv zegt geen signaal meer te ontvangen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat gebeurt er zodra je de PS3 helemaal uitzet... ik heb hier een PS3 op een HDMI-switch aangesloten en zodra de PS3 is aangeweest, pakt de switch de andere kanalen niet meer.. net alsof er een dominante puls ergens zit.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1