Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op ctrl+alt+del druk krijg ik m'n achtergrond met een schermpje van Windows-beveiliging. Ik heb hierin zes keuzes, taakbeheer, afmelden, computer vergrendelen, systeem afsluiten, wachtwoord wijzigen en annuleren.

Met ctrl+shift+esc ga ik meteen naar taakbeheer.

Vroeger ging ik automatisch naar taakbeheer met ctrl+alt+del maar nu niet meer. Ik zou dit graag weer willen maar weet niet hoe. Is dit nieuw in één of andere automatische update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt volgens mij aan het aantal gebruikersprofielen dat op je systeem geinstalleerd is. Ik als single-user, kom ook met CTRL-ALT-DEL ook direct in taakbeheer. Als jij een gezamelijke PC hebt dan is dit gebruikelijk dat je dat venster waar je het over hebt, krijgt.

Probeer eens een gastaccount aan te maken en vervolgens op je eigen profiel dit nogmaals te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Zorgen dat fast user switching aan staat. Als je het 'ouderwetse' login scherm gebruikt krijg je ook dit gedrag bij ctrl+alt+del.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

Onbekend

...

In het schermpje gebruikersaccounts kan je de manier waarop gebruikers inloggen wijzigen.
I.p.v. het welkomstscherm krijg je meteen het loginscherm te zien. Daarmee veranderd ook de functie van de ctrl+alt+delete combinatie.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:08:
In het schermpje gebruikersaccounts kan je de manier waarop gebruikers inloggen wijzigen.
I.p.v. het welkomstscherm krijg je meteen het loginscherm te zien. Daarmee veranderd ook de functie van de ctrl+alt+delete combinatie.
Thanks, dat loste het probleem op. Ik zit nu alleen met een tweede "beheerder van de computer" account die ik weg wil hebben maar dat kan niet. De optie staat er simpelweg niet bij. Ik ben ingelogd als administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, misschien wel handig om te melden. Ik gebruik gewoon de administrator account en voor de rest stonden er geen accounts op. Ik heb de gast account ingeschakeld en een tweede account aangemaakt maar nu krijg ik die tweede account niet meer weg.

Ik wil best de tweede account gaan gebruiken als ik dan niet zo'n onzin login scherm krijg waarin één user staat die ik dan moet aanklikken (dat heb nu namelijk) en ik al mijn settings van Administrator naar de nieuwe account kan overzetten.

Maar de beste optie lijkt me om die nieuwe account te deleten, wat volgens mij helemaal niet kan...

Misschien voortaan niet de Administrator account als main account gebruiken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Control shift escape? :) Stond er al

[ Voor 28% gewijzigd door Snake op 03-05-2008 15:39 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt me sowieso verstandig :)

Maar goed: 2x ctrl+alt+delete en je kan weer als Administrator (de echte) inloggen.

Zodra er andere useraccounts zijn wordt de Administrator account 'verborgen' voor het aanmeldscherm.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is dit gedrag eigenlijk ook te reproducteren op Vista? Ik heb ook graag Control Alt Delete en dan direct de TaskManager :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1