[Vista64] 'Bluescreen' voor de login

Pagina: 1
Acties:

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Sinds vanmorgen zodra ik mijn Vista 64-bit Home Premium SP1 boot start de PC vlak voor het inlogscherm opnieuw op. Ik zie nog net de cursor van mijn muis, maar deze kan ik niet bewegen (ook werkt het capslock lampje bv niet).
De PC boot wel in Safe Mode, vanuit daar post ik dit bericht ook. De errorreporting tool geeft aan dat het een blue screen was maar deze zag ik niet. Hierbij een overzicht van de errors:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Problem signature:
  Problem Event Name:   BlueScreen
  OS Version:   6.0.6001.2.1.0.768.3
  Locale ID:    1043

Additional information about the problem:
  BCCode:   7f
  BCP1: 0000000000000008
  BCP2: 0000000080050031
  BCP3: 00000000000006F8
  BCP4: FFFFFA8007282800
  OS Version:   6_0_6001
  Service Pack: 1_0
  Product:  768_1

Files that help describe the problem:
  C:\Windows\Minidump\Mini050308-05.dmp
  C:\Users\Tom\AppData\Local\Temp\WER-123022-0.sysdata.xml
  C:\Users\Tom\AppData\Local\Temp\WER5466.tmp.version.txt

Read our privacy statement:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0409

Hierbij de WER-123022-0.sysdata.xml: http://pastebin.com/m6573dccf

En de WER5466.tmp.version.txt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows NT  Version 6.0 Build: 6001 Service Pack 1
Product (0x3): Windows Vista (TM) Home Premium
Edition: HomePremium
BuildString: 6001.18000.amd64fre.longhorn_rtm.080118-1840
Flavor: Multiprocessor Free
Architecture: X64
LCID: 1033

Dit is mijn pc.

Voor het probleem heb ik enkele dingen disabled in de Services (zoals NAP, UAC en Security Center om dat ik deze toch niet gebruik/nodig heb) maar deze heb ik weer terug gezet zoals ze waren.
Zou ik een Windows repair moeten doen of heeft iemand nog ideen hierbij?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
De repair functie mocht niet baten. De shadow copies functie had ik uit gezet (na de hand misschien niet zo slim ;)) en de start up recovery vond niks.
Iemand nog ideeen hierover?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Verwijderd

Probeer eens een systeemherstel te doen naar een eerdere revisie? Klinkt als een stukje software wat je hebt geinstalleerd en Vista niet echt leuk vindt. :)

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:26:
Probeer eens een systeemherstel te doen naar een eerdere revisie? Klinkt als een stukje software wat je hebt geinstalleerd en Vista niet echt leuk vindt. :)
Die Shadow copy functie heb ik dus uit gezet, dus ik kan niet terug :(

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 21:21

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dit is het Microsoft artikel erover. Het gaat om een zogenaamde "Dubbele fout". Heb je al gecontroleerd of je geheugen nog in orde is, anders zou je kunnen kijken wat er precies in de crashdump staat, want het is waarschijnlijk een driver dan. Staat in deze faq hoe dat moet.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
TheCoolGamer schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:12:
Dit is het Microsoft artikel erover. Het gaat om een zogenaamde "Dubbele fout". Heb je al gecontroleerd of je geheugen nog in orde is, anders zou je kunnen kijken wat er precies in de crashdump staat, want het is waarschijnlijk een driver dan. Staat in deze faq hoe dat moet.
Ah super, dank je voor de info. Zal het geheugen eens laten checken.
Het gaat by the way om een gloednieuwe PC maar het kan uiteraard zo zijn dat het geheugen niet goed was

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Hmm geen geheugen fouten kunnen vinden. Het is dan ook raar dat ik wel in safe mode kom, alle hardware (behalve het geluid dan) werkt daar gewoon.
Iemand nog ideeen hierbij?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan wordt het denk ik stuk voor stuk nalopen welke zaken er worden opgestart bij een volledige login, en wat er wordt overgeslagen in Safe Mode.

Je kan overigens de automatische reboot ook uitzetten, en met de Windows Crash/Memory dumps FAQ moet je denk ik wel wat meer kunnen vinden over mogelijke veroorzakers :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:09:
Dan wordt het denk ik stuk voor stuk nalopen welke zaken er worden opgestart bij een volledige login, en wat er wordt overgeslagen in Safe Mode.

Je kan overigens de automatische reboot ook uitzetten, en met de Windows Crash/Memory dumps FAQ moet je denk ik wel wat meer kunnen vinden over mogelijke veroorzakers :)
Yup klinkt logisch. Hoe kom ik erachter wat Windows laadt voor dat ik binnenkom? Worden naast de drivers dan ookal alle services geladen?
[edit] Ah debugging tools. Eerst lezen * Crowmeister .

[ Voor 5% gewijzigd door Crowmeister op 05-05-2008 20:01 ]

Pagina: 1