Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 09:33
Goedenmiddag mede Tweakers,

Mijn Schoon-vader heeft een tomtom-700 staan. Hij wou nieuwe kaarten er op hebben.
Mijn Zwager heeft toen dus geprobeerd nieuwe kaarten erop te zetten, maar tussen door was er een fout met de usb-aansluiting. Hierdoor is op 1 of andere manier de TomTom corrupt geworden.

Probleem:
Als ik de TomTom aansluit op de computer dan geeft hij eerst aan dat hij hem ziet "Nieuwe hardware gevonden TomTom 700" Maar na een tijdje geeft hij fout bij installatie.

Al gedaan:
-Aantal malen gereset, lang en kort.
-TomTom Home geinstalleerd, ook geen detectie.
-Usb 1.1 of Usb 2.0 schijnt ook niet uit te maken.

Hij word dus niet meer herkend door de computer, niet als schijf, als niks. Bij Computerbeheer staat een geel uitroepteken bij Usb-hoofdhub

Wat te doen? Suggesties?

[ Voor 0% gewijzigd door BraX op 03-05-2008 13:58 . Reden: "Hoofdhub!!" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48

Coach4All

I'm a Coach 4 All

USB hub er tussen uit halen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Precies. Als het uitroepteken bij de hub staat, waarom post je dan hier een probleem over je GO?
Overigens heeft HOME geen invloed op de USB detectie.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbot
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 00:15
Hallo
wat moet je hier doen is
probeeren opnieuw de insluiten, gebruik ander USB port in jouw pc.
als het lukt niet dan je moet Driver voor jouw BUS controlle installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
BraX schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:52:
Goedenmiddag mede Tweakers,
Hij word dus niet meer herkend door de computer, niet als schijf, als niks. Bij Computerbeheer staat een geel uitroepteken bij Usb-hoofdhub
Wat ik daar dus mee bedoel heeft niks met een usb-hub te maken, het is gewoon de aansluiting op de computer.. Kijk maar eens bij Apparaatbeheer/Usb controllers die dingen heten allemaal Usb-Hoofdhub....

Als ik nu de Tom aankoppel, krijg ik een melding dat het apparaat niet werkt omdat er geen installatie plaats kon vinden. Ik krijg het idee dat de hdd van de Tom het niet goed doet ofzo, dat er voor windows geen herkenbare software op staat? Iets in die geest, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nou, ik ben toch bang dat het probleem 'm in je PC zit. OK, het is een interne hub, geen externe, maar dat neemt niet weg dat Windows er een probleem mee heeft.
Een andere optie is natuurlijk een tweede Pc proberen. Als de GO zelf start, dan moet de HDD het namelijk doen. Ook een klacht 'geen kaart' wijst op een werkende HDD, waar anders komt de klacht vandaan?

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
cyberbot schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:42:
Hallo
wat moet je hier doen is
probeeren opnieuw de insluiten, gebruik ander USB port in jouw pc.
als het lukt niet dan je moet Driver voor jouw BUS controlle installeren.
Lees je bericht eens door en vraag je af waarom ik geen idee heb wat je nu eigenlijk wilt melden ...

Probeer je zinnen aub normaal te formuleren en lees je bericht even na voordat je het bericht plaatst. Uiteraard waarderen we het dat je meedenkt, maar het moet wel begrijpelijk zijn voor een-ieder. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
MSalters schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:17:
Nou, ik ben toch bang dat het probleem 'm in je PC zit. OK, het is een interne hub, geen externe, maar dat neemt niet weg dat Windows er een probleem mee heeft.
Een andere optie is natuurlijk een tweede Pc proberen. Als de GO zelf start, dan moet de HDD het namelijk doen. Ook een klacht 'geen kaart' wijst op een werkende HDD, waar anders komt de klacht vandaan?
Het kan haast niet aan me pc liggen,
De tom is namelijk op 4 pc's getest
-Mijn standaard desktop Windows XP Pro
-Mijn Laptop Windows XP Home
-Mijn Zwagers Desktop Vista Ultimate
-Bij mijn schoonvader thuis op de pc met Vista (simpele versie)

Als ik de tom aanzet komt hij niet verder dan een soort Groen/geel scherm met een afbeelding van de TomTom met een grijs schermpje erop. Echter als ik de usb-stekker in 1 van de pc's stop dan komt de melding van "Niet ontkoppelen" op de Tom te staan. De pc herkent hem dan niet, en de Tom gaat weer terug naar het groen/gele scherm met het plaatje erop.

Ik MOET dus voor elkaar zien te krijgen dat 1 van de pc's de tom gaat herkennen als externe massaopslag, zodat ik hem kan formateren of iets dergelijks! Of doormiddel van Home er nieuwe software op te zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
OK, dat stond niet in je eerste post! Ik neem namelijk altijd aan dat alles het doet behalve datgene wat je noemt in je TS.

HOME gaat er van uit dat de software op je GO goed genoeg werkt om in elk geval met 1 PC te verbinden. Dat is hier niet het geval, dus hij is echt defect. Een HD crash is een reeel gevaar. zoiets komt niet door de USB; het USB probleem is juist een symptoom van zo'n crash. En bij een map update schrijf je natuurlijk binnen een kwartier meer data (1GB+) dan je normaal in een jaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
hmm, er bestaat dus geen andere manier om aan de data op de tom te komen dan via usb?
Kan de tom niet opengeschroefd worden en op 1 of andere manier de hdd aan de pc te hangen, maar dan zal hij hem waarschijnlijk nog niet herkennen.
(Baald dat het geen sd-card versie is :( )

Naja wat te doen? Ding laten vallen ofzo :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet er geen activesync geinstalleerd worden voor dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nee, dat is het voordeel van TomToms. Die doen gewoon USB Mass Storage; je kunt ze op die manier zelfs vanuit Linux benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
BraX schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:18:
hmm, er bestaat dus geen andere manier om aan de data op de tom te komen dan via usb?
Kan de tom niet opengeschroefd worden en op 1 of andere manier de hdd aan de pc te hangen, maar dan zal hij hem waarschijnlijk nog niet herkennen.
Yup, openschroeven kan. TomTom is (was :) ) niet groot genoeg om eigen HDDs te laten maken, dus er zit een vrij standaard schijf in. Volgens mij (maar pin me er niet op vast, dit is van horen zeggen) is het een HDD met een CF aansluiting. Maar wat verwacht je ermee te bereiken? De bootloader start gewoon; als de USB mass storage dan niet werkt is de meest waarschijnlijke verklaring dat de echte storage(=HDD) niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
Wat raad jij aan om te doen dan?
Heb geen idee of er nog garantie op het dingetje zit, is namelijk al tijdje oud.
Mischien keer langs service punt gaan of anders terug naar de winkel voor reparatie! :X
Maarja dat bespreek ik dan wel met me schoon-pa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Helpdesk bellen. Aangezien TomTom inmiddels al aan de Go x30 serie toe is, is garantie lastig. Ik zou wel proberen om van TomTom je geld voor de kaarten terug te krijgen, al was het alleen maar als korting op je nieuwe. Dat zou geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305297

Hallo,

ik heb namelijk juist hetzelfde probleem met m'n TomTom Go 700,
wat heb jij eraan gedaan?

MVG, GillesVB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welkom op dit forum :)

Geef aub eerst zelfs eens aan wat je hebt geprobeerd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 21:19

Opa

Nu Multifocaal!

Op het gevaar af om voor Topic kicker te worden versleten: Dit is voor alle Tweakers die op zoek zijn naar een oplossing voor een defecte harde schjif in een tomtom 700 of 910: Vervangen door een CompactFlash kaart.

De Go 700 heeft een 1" (Microdrive) Seagate schijf van 2,5 GB die na het nodige schroefwerk blootgelegd kan worden. Hij is 1 op 1 compatibel met een gewone CF kaart, die je nog overal kan kopen. Een goede kandidaat is een Transcend 133x van 4GB. Bijkomende voordelen zijn minder energieverbruik, minder schokgevoeligheid en meer snelheid. Een microdisk leest namelijk met maximaal 8 MB/s, een 133x CF leest met 18MB/s.

Als je nog van je disk kan lezen, maak dan een complete windows backup er van en bouw hem uit. De CF kan je voorbereiden door via een kaartlezer de backup in te lezen maar je kan hem ook gewoon leeg inbouwen en dan de backup terugzetten.

Bij de weg: Als je hem toch open hebt, en je vindt de accuduur wat beperkt worden, kan je meteen de batterij (gewoon een Li-ion cel met aangesoldeerd draadje) vervangen door een nieuwe.

De Go 910 heeft een 1,8 inch ZIF harde schijf. Deze zijn voor de Tomtom, met beperkte inbouwhoogte, heel schaars en daardoor errug duur, maar je kan ook deze vervangen door een CF kaartje in combinatie met een CF > ZIF adapter. . Houd er wel rekening mee dat je wellicht een 16 of 32 GB exemplaar nodig hebt, als je je hele MP3 collectie er op hebt staan. De HDD is namelijk 20GB groot.
Om te navigeren binnen Europa heb je maximaal 2,4 GB ruimte nodig voor je Navcore plus kaart.

De 910 gebruikt dezelfde batterij als de 700.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1