Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
Wat is tegenwoordig de makkelijkste manier om een webcam te capturen in C++ onder windows vista? Ik heb alleen een raw frame buffer nodig, dus geen windows om het af te beelden oid. Wat is de simpelste manier? Ik schrijf liever geen honderden regels code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Ehm, Zoijar, ik denk dat je al lang genoeg aanwezig bent hier op 't forum en actief genoeg bent om te weten dat we hier toch wel 'iets' meer verwachten van een topicstart, als je dus even je topicstart wilt aanpassen ...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Onder Vista word er nog steeds van DirectShow gebruik gemaakt; Windows Media Foundation heeft geen ondersteuning voor het capturen van video. Verder zijn er een aantal libraries zoals OpenCV (intel) en videoInput die het een en ander zouden moeten vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Ik vraag toch gewoon wat een simpele video capture oplossing onder windows (vista) is? Ik verwacht geen compleet geschreven programma, maar bijvoorbeeld iets als "video for windows is oud en deprecated, directshow is heel ingewikkeld, je kan beter rechtstreeks de wdm driver aanspreken; daar heb je libxxx voor in C++" (als dat ergens op slaat)

Thanks PoP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Overigens is DirectShow rechtstreeks niet echt ingewikkeld, maar ik ben geen fan van de overhead van DirectX in lines of code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Aangezien ik niets van filters of compressie nodig heb, alleen een raw frame buffer, dacht ik dat dat vast makkelijker kon dan zelf directshow opzetten. Hmm dat VideoInput klinkt wel goed, maar ik zie nu dat dat ook een hele zooi libraries enzo is. Ik wil ook liever geen OpenCV dependency. Voel de bui al hangen dat ik aan directshow vast zit. Ik wist niet of dat nog steeds de standaard manier was; blijkbaar wel dus.
Pagina: 1