DivX maken van een DVD ? -> kijk hier

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Yo Dudes en Dudinnen,

Ik zie hier vaak vragen aangaande het rippen van een DVD. Ik heb zelf ook even het een en ander moeten uitzoeken voordat ik lekker kon DivX-en. Welke programma's te gebruiken, hoe deze precies te gebruiken... Allemaal vragen...

Omdat je op internet dood word gegooid met tutorials, waar er eigenlijk geen een duidelijk is, heb ik zelf maar een tutorial gemaakt met de manier hoe ik het het prettigste vind om te rippen. Ik heb de moeite genomen een stap-voor-stap guide te schrijven en online te mikken zodat de niet zo ervaren rippers precies weten wat te doen. Ook de benodigde proggies heb ik online gemikt.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

De guide is HIER te vinden. Ga naar 'PC' -> 'DivX'.

Voor de meer ervaren rippers: Als je nog suggesties hebt, zeg het GRAAG!

Disclaimer:

Ik weet hoe hier over spam wordt gedacht, en het is helemaal niet mijn bedoeling om te spammen. Ik denk ook niet dat dit spam is omdat ik er zelf geen enkel baat bij veel bezoekers heb. Ik heb geen banners ofzo op m'n site, en hij staat gewoon op m'n gratis chello-website-accountje gehost.
Ik heb gewoon de moeite genomen een guide te schrijven voor de tweakertjes die willen weten hoe en wat.
(Oh ja, ik weet dat de graphics op m'n site er vreemd uitzien als je minder dan 32bit kleuren gebruikt, moet nog gefikst worden)

Verwijderd

Issie ook VKI/MM4?

Verwijderd

Ik zou wel de spel- en grammaticafouten uit de tekst halen. Dat staat slordig.

Enne .. Keyframe elke 1 seconde? Mafketel :)

Verwijderd

Dat van die keyframe elke seconde heb ik wel in meer turtuals gelezen, ik snap alleen nog niet waarom :?

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 21:06 schreef HlpDsK het volgende:
Ik zou wel de spel- en grammaticafouten uit de tekst halen. Dat staat slordig.

Enne .. Keyframe elke 1 seconde? Mafketel :)
Waar is überhaupt die Keyframe voor??

• Obi
Een keyframe is een frame waarin het complete beeld geschreven word. Alle andere frames berekenen alleen de verschillen in pixels in verhouding tot het keyframe.

Een bijkomend voordeel van veel keyframes is dat het 'spoelen' in een DivX snel en makkelijk gaat.

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 21:26 schreef Obi het volgende:
Een keyframe is een frame waarin het complete beeld geschreven word. Alle andere frames berekenen alleen de verschillen in pixels in verhouding tot het keyframe.

Een bijkomend voordeel van veel keyframes is dat het 'spoelen' in een DivX snel en makkelijk gaat.
Aha....
maar is het met elke 1 sec. 1 keyframe dan niet een beetje raar?? (zoals HlpDsk al zei)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30

tweakerbee

dus..?

Kje niet eerst die audio uit de stream halen, en dan met VirtualDub EN de video encoden, EN de audio erbij stoppen? Dan kun je hem gewoon een nachtje aanzetten. En de volgende dag: Klaar! Of kun je dan niet goed syncen?

Verder goede tutorial. Zeker voor beginners alle stappen duidelijk neergeplant.

You can't have everything. Where would you put it?

• Obi
BTW HlpDsK:
M'n guide is niet VKI/MM4 complient, maar dat is als het wat meer ingeburgerd is makkelijk aan te passen.

1 keyframe per seconde is zeer fijn. Ik zou niet weten waarom het NIET te doen.

Ik heb de tekst nog even doorgenomen en een aantal typo's er uit gehaald. Kan er nog wel eentje inzitten, mar ja. Volgens mij is het wel goed zo, is inderdaad slordig.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

uhm, misschien heb jullie al een tijdje niet meer bij Doom9.net gekeken. Daar is recentelijk een programma verschenen dat Fair Use heet. Dit ondersteunt standaard VKI MM4, t'is echt een super programma. Enig nadeel is dat het momenteel nog geen audio ondersteund, die moet je er zelf even onder zetten.

Echt, geloof me zelfs een kind kan nu een DVD rippen, progje is 500 kb groot en is een ripper / encoder (VKI MM4) ineen. Werkt echt velen malen beter dan FlaskMPEG / MPEG2avi en DVD2avi.

Probeerd het eens zou ik zeggen, t'is gewoon een simpel wizzardje..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Spoet idd fijner .. maar je film wordt er wel groter door. Dus je bitrate zal iets omlaag moeten om het op een CDR te kunnen laten passen. Dat gaat weer ten koste van de beeldkwaliteit.

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 08:49
Eerste opmerking (ben nu nog aan het lezen)... moet
Meestal is de vob waar de hoofdfilm op staat 'vts_01_1.vob' het kan ook wel 's 'vts_01_3.vob' zijn ofzo
moet dat vts_01_3.vob niet vts_03_1.vob zijn?

• R Kuipers
Zo, klaar met lezen. Best wel een redelijke tutorial, al ben ik wel al betere (welliswaar engelstalige) tutorials op het net tegen gekomen. Ik vind het jammer dat je niet uitlegt hoe je een 2-CD rip kunt maken (ik prefereer kwaliteit boven een extra CD-tje). Dit doe je met een kleine toevoeging (dvtool - storage media = 1300; VirtualDub pielen met 'select range'). Ook leg je niet uit in welke situaties je lowmotion of highmotion moet kiezen. Standaard altijd lowmotion is niet voor alle films correct.

Vraag1: waarom kies je ervoor om het geluid apart te rippen, en niet mbv 'tab audiomode' - direct stream mode)?

Vraag2: hoe zit dat verhaaal met die zwarte balk nu? je legt het niet uit. Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met het verwijderen van de zwarte balken?

Vraag3: ik heb jouw rippack niet gedownload, maar welke versie van flaskmpeg zit erbij. Ik heb laatst de optimized versie miha.peternel.homepage.com/idct.html#download gedownlaoad, en ik heb hiermee een flinke tijdswinst geboekt.

Tip: haal dit weg...
Of breng ik jullie nou ineens op ideeën..? :)
ik weet het, het is grappig bedoelt (en ook zo opgenomen), maar het lokt ook iets illegaals uit.

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 22:30 schreef R Kuipers het volgende:

Vraag1: waarom kies je ervoor om het geluid apart te rippen, en niet mbv 'tab audiomode' - direct stream mode)?
Dit geeft een betere audiokwalitet dan wanneer je dit door flask laat encoden

• R Kuipers
Dit geeft een betere audiokwalitet dan wanneer je dit door flask laat encoden
Je kunt het geluid ook gewoon laten opslaan, zonder te coderen. Dan heb je puur bron materiaal. Daar kan geen kwaliteitsverschil in zitten. Vervolgens kun je met allerlei tooltjes het geluid gaan bewerken.

Jouw optie kan net zo goed hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:36
Erg leuke guide, ik ging ook maar eens wat proberen, dus ik pak een DVDtje, James Bond The world is not enough, stop 'm in de DVD drive (duh) en start smartripper, daar gaat het al mis, hij unlockt niet alle files! ;(
Nog een film geprobeerd: "a bugs life" lukte ook niet. Seven Years in Tibet doet hij weer wel. Waarom kan hij bij die andere DVD's niet alles unlocken??

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Welke versie van Smartripper gebruik je dan ?
En wat voor DVD speler ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Xtuv
Ik heb een Aopen DVD 10x40
Ik gebruik smartripper 2.12

Maar zoals je in mijn andere topic kan lezen presteerd die DVD speler maar als een 3x :(
Dat moet nog even opgelost worden..
maar ik vraag me af of het daar aan ligt aangezien 7years in tibet wel gewoon ge unlocked word.

Verwijderd

Probeer het eens met een andere ripper, zoals claddvd; of kopieer de vobs in de verkenner naar je hd, en dan met decodevob decoderen.
Gewoon meerdere decoders uitproberen

• Xtuv
heb je d'r een webzijde bij?
ik heb het met die tutorial van Obi gedaan daar zat smartripper bij, da's handig want dan kan meteen alles zien hoe 't moet.

Verwijderd

De plaatjes doen het niet in jouw tutorial :'(
Pagina: 1