Toon posts:

Beeld op Acer P203w stoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer P203w monitor, die via DVI aangesloten is op m'n HD3870x2.
Nu heb ik al een paar dagen dat ik, met name in games met donkere stukken, ineens een soort van storing krijg, die 't best te beschrijven is als een iets lichter vak wat steeds van beneden naar boven beweegt.
In bijvoorbeeld Gunz zie je dit zelfs in 't menu, en da begint me behoorlijk te irriteren.
Ook als je in COD4 op escape drukt, en je 't menu krijgt(ook donker dus) begint 't weer.
Herkent iemand dit probleem mischien,, en weet 'r een oplossing voor?

Hier wat info over m'n instellingen e.d.:
Resolutie: 1680x1050 (breedbeeld)
refresh rate: 60Hz (kan niet hoger, enige andere optie in Catalyst is 59hz en dat maakt geen verschil)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 23:41
Heb je een andere monitor om mee te testen ?
Je zou ook de VGA aansluiting kunnen proberen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Heb het even via de vga ingang geprobeerd(heb ff geen andere monitor) en dan krijg ik al helemaal vaag beeld :|
Ik kom wel gewoon normaal in windows, resolutie weer op 1680x1050 gezet, maar als ik dan gunz opstart krijg ik ineens de rechterhelft van het aanmeld scherm bibberend aan de linkerkant, en de linkerkant bibberend aan de rechtse kant :|
Denk zelf (of beter gezegt vrees zelf) dat het aan m'n videokaart ligt, want op m'n oude pc met een 6600le had ik gewoon normaal beeld in gunz e.d. , met dezelfde monitor en ook met dvi.
Owhja, trouwens erbij vergeten te melden, ik gebruik Catalyst versie 8.4.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

lijkt idd op videokaart. Hoe warm wordt ie? en hoeveel watt is je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Catalyst is de videokaart nu 71 graden idle, maar dat klopt denk 'k niet, want als ik ff cod4 speel dan geeft hij 76 graden aan,, zou volgens mij dan veel verder moeten stijgen bij load?
En heb de OCZ stealthStream voeding, 600watt dus dat is als het goed is wel voldoende voor deze kaart.
Heb ook de 6 pins en de 8 pins op de kaart aangesloten trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 14:26 ]

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05-2025
Kun je het op screenshot vastleggen? Zo ja, is het wss je videokaart. Zo niet, je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een filmpje gemaakt met Fraps en een screenshot gemaakt maar daar zie je 't dus niet op.
Dus dit zou betekenen dat 'r iets mis is met m'n monitor?
Zou het mischien ook kunnen dat ik gewoon iets moet aanpassen met de refreshrate ofzo? Want vind 't raar dat ie in-game wel die vage strepen geeft en als ik een filmpje d'rvan maak dat hij em gewoon goed afspeelt zonder die strepen.

Owhja, op een of andere manier geeft hij nu ineens Gunz wel goed weer met de vga ingang, maar nog steeds die strepen.
En over de hoge temps, heb even de zoekfunctie gebruikt hiero en heb nu Rivatuner geinstaleerd en heb nu zelf ff ingesteld hoe hard de fans blazen(staat normaal op 25% in-game) en na 'm ff 1 minuut op 100% te laten draaien (Maakt wel een teringherrie, komt 't gamegeluid niet eens bovenuit)dropte hij richting de 50graden.
Pagina: 1