Benchmark software voor geheugen

Pagina: 1
Acties:

• SolarBeast
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 11:38
Hé Tweakers,

Ik wil het geheugen van mijn MacBook Pro SR uitbreiden van 2 naar 4 Gb. :9~ Dit wil ik doen met 2 x 2Gb Low Latency memory van Corsair (4-4-4-12). Deze is immers niet zo heel veel duurder standaard PC2-5300 CL5 (merk)geheugen. Om de (memory) performance voor en na de upgrade te vergelijken zoek ik een testprogramma. Wie weet welke software ik hiervoor kan gebruiken?

Uiteraard heb ik al even gezocht maar alles wat ik kan vinden test op systeemniveau en liever wil ik op componentniveau kunnen testen, in dit geval dus de read/write performance naar het interne geheugen. Thx! :)

Greetz!

SolarBeast 8)

[ Voor 20% gewijzigd door SolarBeast op 03-05-2008 12:33 ]

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik weet dat voor veel testen een programma wordt gebruik wat Xbench heet, maar moet bekennen dat ik niet precies weet of dat voldoet aan jouw eisen.
BareFeats heeft overigens recent een geheugen-test gedaan wat volgens mij redelijk overeen komt met jouw vraag... Zie http://barefeats.com/mbpp03.html

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zoekt dus geen test software maar benchmark software :)

Xbench heeft inderdaad een onderdeel voor het testen van geheugen. Een alternatief is GeekBench.

Overigens hoef je niet te groeten onder je posts. Wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten ;) Zie ook Het algemeen beleid #groeten

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• SolarBeast
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 11:38
Bedankt allemaal voor de tips en opmerkingen. _/-\o_ Ik heb zowel Xbench als Geekbench gebruikt om mijn upgrade van 2 GB naar 4 GB Corsair Low Latency memory te benchmarken. Resultaat in Xbench is dat de overall memory score zo'n 7% stijgt en in Geekbench zo'n 5%.

Tijdens normaal gebruik is het allemaal nog soepel geworden dan het al was. Logisch met 4GB in die toch al rappe MacBook Pro 2.4 Ghz (SR).... 8)