Toon posts:

Krijg geen netwerkadres via wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren Windows XP op mijn laptop gezet - er stond Vista op.
Ik ben inmiddels behoorlijk opgeschoten qua drivers enzo maar ik krijg de wireless verbinding niet voor elkaar.
Heb de sleutel al gewijzigd in de Experia box maar nu wordt er geen netwerkadres toegekend.
Gedraad werkt het allemaal wel, maar die kabel heb ik nodig voor m'n pc ........... (waar ik nu op werk om deze vraag te kunnen stellen).

Ik ga er van uit dat het hier om een instellingsprobleempje gaat maar ik heb geen idee waar ik die instellingen kan vinden en wat ik zou moeten wijzigen.
Iemand hier wel, hoop ik?

Groet,
Anneke

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

kan je wel verbinding maken met zero conf. wizard van XP? (ie, zie je de SSIDs van netwerken, kan je er verbinding mee maken, en waar eindigt de wizard mee?)

Meestal krijg je een nuttige foutmelding, zodat we misschien een nuttig advies kunnen verstrekken...

-niks-

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels zo ver dat ik handmatig een IP adres heb toegekend aan de laptop. De draadloze netwerkverbinding status is "Verbonden" en de signaalsterkte is "Zeer goed".
Voorheen kreeg ik de foutmelding dat er geen Netwerkadres kon worden toegekend. Nu ik dat zelf heb gedaan (gewoon het laatste cijfer van de router met 1 verhoogd) komt de verbinding wel tot stand maar ik kan er niks mee. E-mail server wordt niet gevonden, de internet browser vindt niks en mijn virusscanner kan niet updaten.
Ik heb in de experia box nu kanaal 5 gekozen omdat die standaard soms een te hoge (Amerikaanse?) waarde kiest. Nog steeds geen resultaat ... :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog een ideetje:
Ik plug elke keer de stekker in de laptop en haal hem er dan weer uit om de wireless verbinding te testen. De laptop geeft dan aan dat er geen LAN verbinding is ... zou dat misschien het probleem zijn?
Toen ik nog onder Vista werkte had ik wel een LAN (WLAN?) en een wireless verbinding, allebei zonder stekkers ...
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan ?

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Een vast IP instellen heeft geen zin, er is namelijk een reden dan je geen IP krijgt. Zet hem maar weer op automatisch.

Wat meestal het probleem is als je geen IP krijgt is dat de beveiliging niet goed gaat. Daarmee bedoel ik dat je mischien een fout maakt met het invullen van de WPA code. Als je gebruikt maakt van wireless zero (van windows zelf): probeer dan eens je voorkeursnetwerken te verwijderen en opnieuw verbinding te maken. Let erop dat in de WPA code alleen de cijfers 0 tm 9 en de letters A tm F voor kunnen komen. Alle letters zijn hoofdletters. Desnoods kan je de code eerst in kladblok typen en dan kopieren en plakken, dan kan je hem controleren.

Als dit het probleem niet oplost kan je proberen je firewall even helemaal uit te zetten en het dan te proberen. Als laatste redmiddel kan je je modem instellen op WEP, dat wil ook nog wel eens helpen. Als je dat doet, niet vergeten om je voorkeursnetwerken te verwijderen en weer opnieuw te verbinden. De wep code is hetzelfde als de wpa code

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58
Ditzelfde doet zich ook voor als je mac adres filtering hebt opstaan in je wireless AP. Ik vermoed dat het dit niet gaat zijn maar ik vermeld het toch maar even

Verwijderd

Topicstarter
m277755 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:34:
Een vast IP instellen heeft geen zin, er is namelijk een reden dan je geen IP krijgt. Zet hem maar weer op automatisch.

Wat meestal het probleem is als je geen IP krijgt is dat de beveiliging niet goed gaat. Daarmee bedoel ik dat je mischien een fout maakt met het invullen van de WPA code. Als je gebruikt maakt van wireless zero (van windows zelf): probeer dan eens je voorkeursnetwerken te verwijderen en opnieuw verbinding te maken. Let erop dat in de WPA code alleen de cijfers 0 tm 9 en de letters A tm F voor kunnen komen. Alle letters zijn hoofdletters. Desnoods kan je de code eerst in kladblok typen en dan kopieren en plakken, dan kan je hem controleren.

Als dit het probleem niet oplost kan je proberen je firewall even helemaal uit te zetten en het dan te proberen. Als laatste redmiddel kan je je modem instellen op WEP, dat wil ook nog wel eens helpen. Als je dat doet, niet vergeten om je voorkeursnetwerken te verwijderen en weer opnieuw te verbinden. De wep code is hetzelfde als de wpa code
m277755, ik ben je eeuwig dankbaar! _/-\o_
Het is gelukt ..... dat ik zoiets simpels niet gewoon via google kon vinden? Mijn WPA code bevatte verkeerde tekens ... :$
Ik ben best wel trots dat ik de rest kennelijk allemaal goed heb gedaan. Het kan dus toch, XP over Vista heen zetten - ik kan alleen niet meer terug maar dat hoeft nu ook niet meer. d:)b
Pagina: 1