Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:00
Ik gebruik al geruime tijd de A-GPS functie van m'n N95 (om een snelle fix te krijgen voor m'n navigatie software) alleen sinds ik overgestapt ben naar Telfort, werkt deze functie dus niet meer. :'(

En daarvoor had ik juist een onbeperkt mail & surf voor afgenomen. De telefoon maakt wel verbinding met het UMTS netwerk, maar verbreekt de verbinding ook weer direct. Is dit een bekend probleem? De klantenservice weet in iedergeval niet wat A-GPS in houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als ik het zo lees heeft het niks met A-GPS te maken, maar met instellingen die niet goed staan.
En daarvoor had ik juist een onbeperkt mail & surf voor afgenomen. De telefoon maakt wel verbinding met het UMTS netwerk, maar verbreekt de verbinding ook weer direct
Is dat dus ook met normale websites of alleen bij de verbinding naar de assisting server van nokia?

En niet zo vreemd dat ze het bij de klantenservice niet weten, want het is geen dienst van de provider

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 03-05-2008 12:06 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
Normale websites zijn geen enkel probleem. Ook andere applicaties werken gewoon (zoals Tunin.fm). Dat is dus het vreemde. Zojuist een T-mobile prepay in m'n telefoon gestopt en dan werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Staan er in de instellingen voor positioning geen dingen die horen bij jouw oude abonnement?
With the V12 (Version 12.0.013 to be exact) firmware you will find you have a new menu at - Tools> Settings> General> Positioning

......but you will need to manually enter an existing network access point to allow network access to the server, for me I used the Vodafone WAP APN on which I get vodafone’s new “unlimited” data tariff. You will need to enter your networks own APN here, I guess a Wifi access point should work just as well, but I have not tried.

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 03-05-2008 12:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
Daar staat als toegangspunt 'Telfort'.

Dit zijn de settings van het Telfort-toegangspunt:

Dragergegevens: Packet-gegevens
Naam toegangspunt: internet
Gebruikersnaam: -geen-
Wachtwoord: -geen-
Verificatie: Normaal
Homepage: wap.telfort.nl

Netwerk: IPv4
IP-adres telefoon: automatisch
DNS-adres: automatisch
Proxyserveradres: 193.113.200.195
Proxypoortnummer: 8080

Volgens mij kloppen deze instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dan misschien toch de klantenservice na laten gaan of de toegang naar 'supl.nokia.com' geblokkeerd is.
(http://europe.nokia.com/A4546327)

edit:
Ohwja, ik had de settings van mobiel-internet nog even nagelopen op de telfort site en die zijn goed.
En staat er wel 'supl.nokia.com' als server?

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 03-05-2008 13:33 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
Server is zo te zien de boosdoener. Bij mij stond h-slp.mnc012.mcc204.pub.3gppnetwork.org als standaardserver. Deze werkte bij o.a. Vodafone en T-mobile wel, maar op Telfort niet. supl.nokia.com krijg ik nu wel een fix. Super thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik ging er een beetje vanuit dat die server goed stond, maar was misschien wel slimmer om deze als eerste te controleren :+

Leuk om te horen dat het nu wel werkt

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1