Toon posts:

[Bluetooth USB stick]Welke is de beste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude MSI Bluetooth stick is na 5 jaar stuk gegaan. Erg jammer, ondanks de moeilijke installatie deed het ding het wel goed.
Dus heb ik van Sitecom een nieuwe gehaald. Die heb ik een half jaar gebruikt, in de la geleged en gisteren weer proberen te installeren op mijn nieuwe PC. Dus netjes de drivers gedownload enzo. Maar hij doet dus niks meer. Lampjes gaan niet meer branden. Hij wordt wel weer herkent als onbekende nieuwe hardware, maar vervolgends geeft hij een fout aan. Ik denk dat ie ook weer stuk is.

Bij die USB stick zat ook een demoversie van Bluesoleil. Jammer genoeg zat daar dan ook een beperking op van zoveel MB wat je kon verzenden. Waarom ze er geen officiele versie bij Sitecom bij doen?

Dus wil ik nu een nieuwe kopen. Welke is het beste?

Dus:
-Bereik
-Kwaliteit
-installatiegemak
-prijs (ik kijk niet op een 10tje neer, maar het moet natuurlijk geen ding zijn van meer dan 50 euro).

Welke kan ik het beste nemen?

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Nu ben ik zelf al bezig met mijn 4e BT USB stick en eigenlijk ben ik alleen over de laatste goed te spreken. De andere drie waren binnen no-time naar hun grootje of onhandig in gebruik (klapbare antennes ipv weggewerkte)

Deze Belkin F8T012 heeft een bereik van 100 meter en kost nog geen 20 euro. Installatiegemak ga ik niet over beginnen aangezien dit meer veroorzaakt wordt/werd door Windows met een inferieure standaard-driver. Waarschijnlijk ben je zelf dit probleem eerder ook tegengekomen.

Mocht je de 100m reikwijdte te groot vinden, is er van Belkin ook een 10m versie. Deze stick is ook iets goedkoper.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 19:48
ik zou een nieuwe stick nemen met de Widcomm bluetooth stack, en niet de Toshiba stack.
want ik heb sinds kort een ingebouwde module in m'n laptop met de Widcomm software en dit werkt echt 10x beter dan die van Toshiba.
bijv. Sitecom gebruikt de Toshiba stack via bluesoleil en dit werkte bij mij echt bagger (software crashte steeds, vondt geen apparaten en verbrak verbinding steeds etc.)
dus ga gewoon voor een 100M Bluetooth module met Widcomm software.

(ik denk dat het de toshiba stack is, dat las ik nl in een ander topic dat sitecom altijd met bleusoleil werkte en dat werkte met toshiba drivers.)