M3 '21
Goed nieuws! Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om DTS Connect of DD live via spdif naar mn homecinema te krijgen. Ben erg benieuwd naar ervaringen met de nieuwe drivers. Wat is eigenlijk het verschil tussen DD en DTS? Het zijn toch gewoon twee standaards voor surroundgeluid? Afgaande op forumreacties dan heeft men van DTS een hogere pet op. Ikzelf merk weinig verschil tussen DTS en DD.Arcenon schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:38:
Hey, voor alle mensen met een Club3d geluidskaart heb ik goed nieuws namelijk: de nieuwe driver is uit die nu wel DTS/Dolby Digital Live kan verzorgen onder vista!
Je kan hem hier downloaden:
http://www.club3d.nl/index.php/support/drivers
Verwijderd
Op een PC speaker-set als een Z5500 of een budget home cinema systeem zul je ook niet of nauwelijks verschil kunnen merken tussen DTS en DD. Op een goede installatie is het verschil wel merkbaar in het voordeel van DTS, maar zelfs dan is dat meestal omdat er meer aandacht is besteed aan het afmixen van 't DTS spoor dan aan 't DD spoor.
Technisch is DTS beter, maar voor zeg 95% van de mensen zal 't niet of nauwelijks hoorbaar zijn.
Technisch is DTS beter, maar voor zeg 95% van de mensen zal 't niet of nauwelijks hoorbaar zijn.
En ik kan mededelen dat het werkt, ingame 7.1 surround en met filmpjes die in 5.1 gecodeerd zijn krijg ik nou ook gewoon Dolby Digital en DTS op mijn versterkerGodDamage schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:16:
[...]
Goed nieuws! Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om DTS Connect of DD live via spdif naar mn homecinema te krijgen. Ben erg benieuwd naar ervaringen met de nieuwe drivers. Wat is eigenlijk het verschil tussen DD en DTS? Het zijn toch gewoon twee standaards voor surroundgeluid? Afgaande op forumreacties dan heeft men van DTS een hogere pet op. Ikzelf merk weinig verschil tussen DTS en DD.
M3 '21
Het gaat om de Theatron DTS neem ik aan?
Bij mij heeft dit altijd al gewerkt onder Vista overigens.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Dat lijkt me stug. Surround sound in games heeft altijd al gewerkt in Vista maar niet via spdif. Enkel via surroundsystemen die analoog zijn aangesloten op de geluidskaart. Films kan ik nu met mijn Audigy 4 ook via mijn homecinema afspelen in DTS of DD via spdif maar het ging mij specifiek om games. Met positionele audio heb je echt een streepje voor tijdens games omdat je hoort waar iemand vandaan schiet.FatalError schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:24:
Ik bedoel het natuurlijk als je via SPDIF bent aangesloten. Met een analoge verbinding heb je inderdaad wel gewoon je dolby digital.FatalError schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:24:
M3 '21
Ja dat bedoel ik ook. Ik had altijd al 5.1 bij spellen als ik dat via DTS of DD digitaal naar de versterker stuurde.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
De driver voor alle kaarten hebben een update gehad. Theatron DD, DTS en Agrippa.
Alleen is enkel voor de Agrippa het emulatie programma actief voor DTS-Connect en Dolby Digital LIVE voor games in Windows VISTA. Deze driver is op 2 mei toegevoegd Bij de andere kaarten moet je waarschijnlijk een surround effect inschakelen voor multichannel audio via spdif.
Alleen is enkel voor de Agrippa het emulatie programma actief voor DTS-Connect en Dolby Digital LIVE voor games in Windows VISTA. Deze driver is op 2 mei toegevoegd Bij de andere kaarten moet je waarschijnlijk een surround effect inschakelen voor multichannel audio via spdif.
Niets te merken van een lag oftewel vertraging in games? Zo nee, dan bestel ik de AgrippaArcenon schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:06:
[...]
En ik kan mededelen dat het werkt, ingame 7.1 surround en met filmpjes die in 5.1 gecodeerd zijn krijg ik nou ook gewoon Dolby Digital en DTS op mijn versterker
Nope, het valt mij iig niet opGodDamage schreef op zondag 04 mei 2008 @ 07:46:
[...]
Niets te merken van een lag oftewel vertraging in games? Zo nee, dan bestel ik de Agrippa
M3 '21
Heb ook de Agrippa, heb net de nieuwste driver (van hievboven) erop gezet, muziek klinkt subliem! (Vista Ultimate 32 bits)
[ Voor 11% gewijzigd door Charlie932 op 04-05-2008 11:21 ]
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Thanks a lot! Hopelijk zijn hiermee ook mijn geluidsproblemen in Vista weg..krakend geluid bij CPU belasting. Mooi
Pagina: 1